Spitfire Mk.Vb Tamiya 1/48
#1
Postat 26 September 2017 - 03:38 PM
Dupa chinul cu Avia B.534 am hotarat sa incep ceva mai usor asa ca l-am scos pe asta din stiva. E in kit binecunoscut care a facut furore la vremea lui dar care are cateva problem legate de acuratete. Nu l-am suprapus peste planuri sa vad cat e de grav, dar cred ca seamana destul de mult cu un Spitfire asa ca il las asa. Pentru detaliere folosesc in set pentru cabina Aires, esapamente Quickboost si tevile pt tunurile Hispano de la Master. Mai am si roti Eduard Brassin dar sunt pentru kitul Airfix si at trebui sa fac ceva modificari sa se potriveasca la al meu asa ca nu sunt sigur ca le voi folosi.
Am vopsit scaunul, tabloul de bord si panourile laterale la care am slefuit la greu, si piesele de rasina si piesele din kit. Asa arata pana acum:
#6
Postat 27 September 2017 - 01:51 PM
Nu sunt sigur daca nu ma inseala memoria, dar parca imi aduc aminte ca la Spit, zona din spatele scaunului pilotului nu era vopsita RAF interior green ci lasata bare metal sau oricum o culoare gen silver/aluminium.
Mi-am permis sa marchez pe o poza de-a ta exact ce vreau sa spun.
Nu mai stiu exact daca acest gen de interior era sau nu aplicabil Spit-ului Mk.V...dar inclin sa cred ca da.
Nu am acces acum la documentatie, dar poate verifici tu ca sa fii sigur, inainte sa inchizi fuselajul.
Spor la treaba, astept cu interes continuarea.
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 27 September 2017 - 01:52 PM
#7
Postat 27 September 2017 - 05:45 PM
RocknRolla, la 27 September 2017 - 01:51 PM, a spus:
Nu sunt sigur daca nu ma inseala memoria, dar parca imi aduc aminte ca la Spit, zona din spatele scaunului pilotului nu era vopsita RAF interior green ci lasata bare metal sau oricum o culoare gen silver/aluminium.
Mi-am permis sa marchez pe o poza de-a ta exact ce vreau sa spun.
Nu mai stiu exact daca acest gen de interior era sau nu aplicabil Spit-ului Mk.V...dar inclin sa cred ca da.
Nu am acces acum la documentatie, dar poate verifici tu ca sa fii sigur, inainte sa inchizi fuselajul.
Spor la treaba, astept cu interes continuarea.
Daca e sa iau linkul asta ca sursa sigura, inseamna ca e mai nasol decat ai marcat tu, zona de culoare metalica ar cuprinde si zonele de pe ambele parti unde apar buteliile. Uite inca o poza. Spun ca e nasol pentru ca am lipit deja jumatatile de fuselaj. As avea acces pe dedesubt asa ca nu e imposibil dar nici foarte simplu sa refac fara sa mazgalesc si celelalte detalii.
Nu stiu, probabil ca il las asa, nu vreau sa folosesc asta acuma ca si o scuza, dar cred ca 99% din Spit-uri facute pana acuma au aceeasi greseala. asa ca macar nu ar fi singurul.
Oricum, mi s-a taiat tot elanul acuma
#8
Postat 27 September 2017 - 06:46 PM
Pozele din link sunt pentru un Spit refacut, nu as baga mina in foc ca asa era.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 27 September 2017 - 06:47 PM
#9
Postat 27 September 2017 - 07:54 PM
Daca te ajuta cu ceva Spitfire Mk.Vb
Pe un forum britanic am citit ca inca mai au vopsele originale si ca Spitfire-le restaurate au culorile corecte .
PS- vad ca-i link-ul postat de tine. Acolo ar apare vopsea argintie. Depinde de unde incepe ....
Aceasta postare a fost editata de busila: 27 September 2017 - 07:57 PM
#10
Postat 28 September 2017 - 03:05 PM
bog_ldx, la 27 September 2017 - 05:45 PM, a spus:
Hai dom'le fii serios...pune-te pe treaba ca faci bine ce faci.
Oricum in spatele cockpit-ului si a placii de blindaj de dupa nu se va mai vedea decat cu mare greutate.
Plus ca este foarte clar ca Spit-ul tau a suferit un overhaul in tumultoasa si complexa sa viata operationala, in urma caruia a fost dat si in spate cu RAF interior green...field modification, ce naiba...sa vad eu cine te poate contrazice:)
Asa ca cheer-up si baga mare.
#11
Postat 28 September 2017 - 07:46 PM
Citeaza
Corect!
Aceasta postare a fost editata de GabrielS: 28 September 2017 - 07:48 PM
#12
Postat 29 September 2017 - 09:28 PM
RocknRolla, la 28 September 2017 - 03:05 PM, a spus:
Oricum in spatele cockpit-ului si a placii de blindaj de dupa nu se va mai vedea decat cu mare greutate.
Plus ca este foarte clar ca Spit-ul tau a suferit un overhaul in tumultoasa si complexa sa viata operationala, in urma caruia a fost dat si in spate cu RAF interior green...field modification, ce naiba...sa vad eu cine te poate contrazice:)
Asa ca cheer-up si baga mare.
Bineinteles ca nu am de gand sa-l abandonez acuma, oricum nu urmaream sa scot Spit-ul perfect. Doar m-am enervat pe mine pentru ca am studiat pozele din link inainte sa ma apuc de lucru si mi-a scapat asta. Binenteles, cum zicea si Z-mare nu e 100% sigur ca si ei au dreptate, fiind vorba de un aparat reconditionat dar...Pana la urma nu mai are importanta, merg inainte cu el asa cum e.
Oricum, va multumesc pentru aprecieri si pentru incurajari, sper si rezultatul final sa nu va dezamageasca
Aceasta postare a fost editata de bog_ldx: 29 September 2017 - 09:34 PM
#15
Postat 20 April 2019 - 12:29 AM
#18
Postat 20 April 2019 - 11:07 PM
#19
Postat 21 April 2019 - 02:47 PM
busila, la 20 April 2019 - 11:07 PM, a spus:
Am tras niste linii , si pare-se ca asa ar fi. Sper totusi ca-i o iluzie optica...... Sorry
SPIT_900x659.jpg
E o combinatie de mai multe chestii acolo. Poza e facuta usor dinspre stanga asa ca da impresia de asimetrie, care e accentuata de faptul ca intradevar, ceva nu e simetric acolo si anume esapamentele. Unul e putin mai in fata. Dar nu e nici o problema intre aripa si fuselaj nici nu prea are cum sa fie la felul cum trebuie efecutata imbinarea acolo, cu intradosul aripii dintr-o bucata. Problemele ce le-am avut eu acolo au fost din cauza ca nu am potrivit piesele corect pe inaltime, pozitia si orientarea aripii nu au fost afectate. Dar ca sa fiu sincer, si daca ar fi o problema ar fi oricum prea tarziu pentru regrete.
Aceasta postare a fost editata de bog_ldx: 21 April 2019 - 02:50 PM
#20
Postat 21 April 2019 - 03:56 PM
In legatura cu asimetria, ea se datoreaza pozitiei aparatului de fotografiat si distantei focale a obiectivului. Daca te uiti la poza a treia, vedere din fata, iti face impresia ca distantele dintre capetele de plan si sol, nu sunt egale. O iluzie optica, cum am patit eu la He 111! Pentru a scapa de aceste efecte suparatoare ( ca si alungirea aripii din prima poza), trebuie fotogratiat cu o distanta focala mai mare, adica, nu cu cea setata in mod obisnuit pe aparatul foto, fie el aparat in sine sau telefon. Cu alte cuvinte, trebuie umblat la functia macro/zoom/tele, sau cum so numi ea, si "apropia/mari" imadinea in cadrul ecranului. Aparatele foto, ma refer la cele populare sau "sapuniere" si telefoanele, sunt setate pe distanta focala mica, tocmai pentru a "prinde' cit mai multe obiecte in cadru. Insa aceasta distata focala mica, "ochi de peste" cum se mai numeste, deformeaza perspectiva, de aceea, in prima poza, aripa pare asa de lunga sau distanta intre sol si capatul aipii pare diferita stinga - dreapta. La capatul opus, se afla obiectivul tele, cu distanta focala mare, care comprima planurile, asa ca obiectele din primul plan par foarte apropiate de cele din ultimul plan.