Alo, tovarasu' e ailalta scara!!!
#42
Postat 25 October 2017 - 09:58 AM
si nemteanul
Cred ca nu sunt prea departe de realitate
Amindoua fotografiile sunt facute in Franta, octombrie 1940 (ăhăăă acu', sa tot fie, 77 de ani!!)
Acu o intrebare la cei care au lucrat cu zemuri MIG. Am si eu niste uateringuri d'astea si nu prea stiu cum merg. Adica, ma rog, pe lucios musai, le stergi, bla, bla, bla, ca e plin internetul, dar vreau niste pareri din experienta proprie, adica mai aproape de chichite si maruntisuri ce nu se vad pe ioutube! Multămiri!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 25 October 2017 - 09:59 AM
#43
Postat 25 October 2017 - 05:54 PM
Cam nașpa...
Spor!
#44
Postat 26 October 2017 - 09:00 AM
Z-mare, la 25 October 2017 - 09:58 AM, a spus:
Arata bine Zet-ule, avansezi rapid!
Hitleristul este evident mai dificil de vopsit....eu zic ca ti-a iesit foarte misto.
La 9 galben romanesc nu trebuia si parbrizul blindat?
Legat de zemurile MIG...am folosit doar una pana acum, un fel de wash pt zona motorului...pt pete de ulei&stuff.
Nu mi s-a parut grozav. E pe baza de email, se dilueaza cu white spirit. Este mai putin controlabil decat vopselurile pe baza de ulei.
Ma rog, experienta mea e limitata, cum ziceam n-am folosit decat un singur produs de la ei. Poate inca nu m-am prins eu cum merge treaba...dar nu m-a impresionat...
Spor la treaba in continuare!
#45
Postat 26 October 2017 - 04:19 PM
Citeaza
Despre zemurile de la MIG, am vazut pe internet destule si treaba era simpla: se aplica cu pensula, se astepta citeva minute , apoi se stergea cu o cirpa, Se stergea frumos, fara urma. Obligatoriu trebuiau date pe suprfata lucioasa.
Dakian, treaba pare nasoala dar nu un capat de tara! Chestia e ca eu mai voiam de la ei si o cupla rapida. Acuma asta e, cum a mers pina acum, mai merge si in continuare fara cupla rapida!
Am recuperat si cele trei sticlute cu zemuri decalicioase de la Agama, luata cum, sa tot fie vreo ...habar nu mai stiu citi ani, oricum peste 10. Adhesol-ul e putin ingalbent, Tensol-ul e OK si, conform legilor lui Murphy, Hypersol-ul e...nu e!!!! Doua picaturi pe fund, cit sa-mi dau seama ca miroase a alcool butilic. Cum am asa ceva intr-o sticluta (Wurger sa traiasca!!!), ma gindesc sa fac ceva experimente, poate poate...Om vedea!
#46
Postat 02 November 2017 - 12:00 PM
- Monograma lui Di Cezare, "DCI" si benzile pentru misiuni indeplinite, erau pe ambele parti ale fuselajului sau numai pe partea stinga? Nu am gasit fotografi lamuritoare (sau nu am cautat bine!)
- ce este acest simbol/stensil, S28??
E prima data cind il vad, nu stiu nici ce reperezinta si unde vine pus, pe fuselaj sau pe pilonul de sustinere?? Am cautat in documentatie si nu am gasit niciunde acest stensil. Am toate stensilurile de pe Bf-uri precum si pozitiile lor, fie ca este vorba de E, F, G sau K si nu am gasit asa ceva! Ma poate ajuta cineva???
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 November 2017 - 12:00 PM
#47
Postat 02 November 2017 - 02:01 PM
Citeaza
Aici pare ca nu , dar nu mai stiu cand a fost pozat .
P.s. Am mai gasit o foto cu 9 galben unde se poate observa pozitia crucii de pe planul stang .
Aceasta postare a fost editata de dany: 02 November 2017 - 02:07 PM
#49
Postat 05 November 2017 - 04:50 PM
apoi le-am lipit pe conducta in sine, data pe rama, in kit.
In final, arata cam asa
Am pus si decalurile, pe cel nemtesc,
si pe cel romanesc.
Pe intrados, pentru ca decalurile, ma refer la Crucea Regelui Mihai, au fost compromise (vezi mai sus!), le-am inlocuit cu cele de pe foaia de decal, de la Eduard. Diferentele, in forma si culoare, sunt minore, asa ca nu se baga de seama.
Pentru ca nu am avut altceva la indemina, am lacuit cu lac lucios, acrilic, de la Polly Scale, achizitionat cu ceva ani in urma. Nu cred ca vechimea fost de vina, vizual lacul arata excelent, dar am avut ceva probleme, in sensul ca pe ampenajul orizontal, si pe extrados si pe intrados, si numai acolo, lacul s-a adunat in broboane, chiar la prima pulverizare. In rest, adica pe fuselaj si aripi, no problem! A trebuit sa dau jos ampenajele, sa le spal in alcool izopropilic si Leveling Tiner, sa respreiez stratul de grund apoi culorile de camuflaj. De teama sa nu mai patesc ceva, pe cel romanesc am lacuit, cu pensula, doar locurile unde veneau decalurile. Urmeaza sa primesc un lac de la Gunze cu care am sa le lecauiesc pe amindoua.
Decalurile, contrar asteptarilor s-au imblinzit, e drept, dupa ce m-am descaltat si am lins aburii de Hypersol din sticluta. Cu solutiile de la Gunze nu am facut nici o brinza, nici nu s-au sinchisit de ele. A mers bine insa, solutia MicroSol de la Microscale.
Pe capota motorului, vopseaua galbena, la ambele avioane, s-a cam cojit, asa ca a ramas albul vopselei de baza, dar nu-i o problema, se rezolva.
Vine vremea spalaturilor, cum ziceam, am niste zemuri de la MIG, sa vad ce mare brinza fac!! Eu sau ele!
P.S. Pina la urma, nu stie nimeni ce-i cu stensilul S 28???
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 November 2017 - 04:57 PM
#51
Postat 06 November 2017 - 10:59 AM
Intrebarea e mai mult pentru imbogatirea cunostintelor, pentru ca zona a fost oricum revopsita, asa ca...
#52
Postat 20 November 2017 - 01:05 PM
Cu alte cuvinte am terminat Bf-urile, adica arata cam asa:
Pentru evidentierea detaliilor am folosit zemurile de la MIG, foarte multumit de ele! Am dat cu lac lucios, Gunze, apoi zemurile, dupa care am sters surplusul, foarte usor! Ceva vopsea sarita, pe ici pe colo, fara fum pe la esapamente si tevile de tun, putin praf pe roti si cam atit cu "invechitul"! Dupa toate astea, am dat cu lac semimat, tot de la Gunze. Mi-a fost teama sa folosec lacul auto de la Sinto, nu stiam cum reactioneaza cu vopselele astea noi. O sa fac cindva niste teste.
Nu stiu de ce Eduard nu a dat tunurile pentru aripi, nici pe plastic, nici altfel, desi ele figureaza pe profilele color! Le-am facut din ace de seringa, de 0,8 mm.
Una peste alta, kit-ul a fost foarte bun, merita banii, o placere sa lucrezi la el, chiar daca pan Eduard a mai dat cite o bilbuta, pe ici pe colo.
Cam asta a fost cu E-urile la patru'sopt!
P.S. Mda, mitralierele sunt putin strimbe! Eu snt de vina, pentru ca am uitat sa le fac suportul pentru fixare din aripa (o bucata de plastic, lipita pe interiorul aripii, in dreptul locului unde vin montate mitralierele, tunurile, tubul Pitot), asa ca au trebuit lipite, cum s-a putut, de interiorul aripii! Doua palme ca data viitoare sa fiu mai atent!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 20 November 2017 - 01:12 PM