Macheta MiG 21 Sfaturi
#103
Postat 15 November 2006 - 10:48 AM
#104
Postat 15 November 2006 - 01:39 PM
Dupa introducerea "cocardei" a disparut dispunerea pe fuselaj in schimb apare pe intrados-ul aripi.
Aceasta postare a fost editata de tomcat_ct: 15 November 2006 - 01:40 PM
#105
Postat 15 November 2006 - 11:25 PM
PS. Cred ca regula era cam asa...6 stele; pe coada aveau oricum, ca si pe intrados... daca nu aveau pe fuselaj (intre aripa si profundor), aveau pe extrados.
#106
Postat 16 November 2006 - 10:39 AM
Spor la trebi
#107
Postat 16 November 2006 - 06:29 PM
De ce MiG-21 RFMM (PFM) aveau invelisul dielectric de pe deriva vopsit "in culoarea caroseriei"? - la M, MF, UM era verde inchis?
De ce RFMM erau mai deschise la culoare (light gull gray) iar M, MF, UM unele US erau mai inchise (light ghost gray)?
#108
Postat 16 November 2006 - 08:48 PM
Si eu am fost si mai inca sunt tare interesat de scheme de inmatriculare si dispunerea stelutelor sau cocardelor de pe MiG-uri romanesti. In mare stiam ca ce a prezentat si Tatuca dar studiind problema am ajuns sa nu mai stiu chiar nimic... Cel mai sigur si corect este sa studiezi imagini ale aparatului pe care vrei sa-l modelelzi. Chiar in topicul asta, kamob, cu nemarginita lui bunavointa pentru care eu unul trebuie sa multumesc profund, a postat niste poze ce par ale unui MiG-21F cu inmatricularea "711 rosu", cu STELUTE dispuse pe DERIVA si AMBELE FETE ALE ARIPILOR (vezi paginile 3 si 4 ale topicului). MiG-ul pozat de kamob NU ARE PICTATE NICI UN FEL DE STELUTE PE FUSELAZ !!! Mai mult, pe diferite site-uri aiurea pe internet am mai gasit tot soiul de inmatriculari romanesti cu stelute sau cocarde care mai de care mai "iesite din schema" (i.e. http://wp.scn.ru/)! Nu sunt convins ca ce-am gasit pe internet e si corect asa ca acum sunt mai degraba confuz decit lamurit. Uneori ma intreb daca iternet-ul asta e chiar asa de bun... Oricum, internet-ul e sigur bun la pierdut timpul.
Spor la modelit!
#109
Postat 16 November 2006 - 09:43 PM
Sa incerc sa aprind lanterna un pic (vedem ce iese): armata Romaniei a fost una profund sovietica (organizational si ca inzestrare); este, deci, numai firesc ca inmatricularea sa fie conforma standardului sovietic (trebuie mentionat ca aeronavele rusesti au venit din fabrici cu schema producatorului, iar in tara au fost romanizate cu cocarda, fara nici o alta interventie suplimentara). Parerea mea proprie (din discutiile avute cu Tatuca a reiesit ca nu am ajuns prea departe pe aratura) este ca s-a pastrat schema initiala a vopsirii din razboi: stea pe deriva - mica - stea pe fuselaj - mare - si pe intradosul aripii. Incerc si o explicatie: in razboiul de dog-fight si la joasa altitudine, fara IFF, deosebirea adversarului de amic este esentiala, deci de aici reiese pozitionarea insemnelor (pentru vanatori si anti-aeriana); este aproape ilogic sa folosesti vopseaua sa trantesti insemne unde nu le vede nimeni (pe extrados).
Aeronavele romanesti au functionat foarte bine cu insemnele asa, si nu a fost nevoie de interventii mult timp ('70-'80).
De ce au aparut diferite versiuni? Simplu: dupa reparatiile capitale, e la moda sa le faci si o vopsire... cati domni care au vopsit la MiG-uri credeti ca s-au gandit ca peste 20 de ani o sa ne spargem capul sa scoatem ceva adevar din fotografii??
Cocardele au incarcat avioanele recent, cam de cand s-a renuntat la steaua cu cocarda.
Sper sa va ajute!
Spor!
#112
Postat 17 November 2006 - 05:14 PM
#114
Postat 19 November 2006 - 01:01 PM
kamob, la Nov 16 2006, 09:56 PM, a spus:
Am observat undeva mai in spate pe usa camionului DAC o cocarda cu albastru in exterior si rosu in interior.Am avut noi vreodata asa ceva? eu sunt aproape sigur ca nu!Si daca si la muzeu se face o greseala din asta eu zic ca e grav