He-112 in perioada neutralitatii?
#1
Postat 06 April 2017 - 07:57 PM
De asemenea, stie cineva ce numar avea avionul cu care Nicolae Polizu a interceptat avionul Ca-135 maghiar?
#2
Postat 06 April 2017 - 09:35 PM
http://c8.alamy.com/...1939-CPJ2MN.jpg
macar vedem pozitionarea cocardei sub aripa.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 06 April 2017 - 09:35 PM
#3
Postat 06 April 2017 - 10:44 PM
1-0-9, la 06 April 2017 - 09:35 PM, a spus:
http://c8.alamy.com/...1939-CPJ2MN.jpg
macar vedem pozitionarea cocardei sub aripa.
Multumesc! Adica zona mai deschisa la culoare peste care e suprapus codul D-I ? Eu nu vad mai mult de o culoare acolo, dar poate tu presupui ca tricolorul a preluat locul unde era fostul logo german, ceea ce ar fi logic.
Vreo idee ce culoare reprezinta zona mai inchisa din jurul tevilor de esapament?
Eu am gasit profilul asta pe un site rusesc:
http://img.wp.scn.ru.../pics/213_2.jpg
Imi pare logic, dar nu stiu pe ce se bazeaza.
#5
Postat 07 April 2017 - 09:56 AM
Finn, la 06 April 2017 - 10:44 PM, a spus:
Vreo idee ce culoare reprezinta zona mai inchisa din jurul tevilor de esapament?
Eu am gasit profilul asta pe un site rusesc:
http://img.wp.scn.ru.../pics/213_2.jpg
Imi pare logic, dar nu stiu pe ce se bazeaza.
Citisem undeva ca marcajele romanesti erau deja vopsite pe avioane la livrarea din Germania si acoperite cu o vopsea temporara de care se temeau ca in drum va disparea si vor aparea cocardele care erau similare cu cele franceze...nu mai stiu unde era povestea asta...parca intr-o monografie de la inceputul anilor 90.
In alta ordine de idei, doua poze pre-war din cartea lui Denes , He-112 in action.
Cel mai probabil, zona din jurul esapamentelor era neagra, pentru a atenua efectul afumaturii...se practica si la Me-109.
Dupa cum se vede, avionul nr1 are dunga galbena pe fuselaj, deci probabil ca si pe aripi. Nu par a avea mascota Pluto
#6
Postat 07 April 2017 - 11:41 AM
mersu, la 07 April 2017 - 06:38 AM, a spus:
Ah, o discutie mai veche tragea concluzia RLM 02:
http://www.cartula.r...1165#entry11165
Prefer sa nu o redeschid, pe de o parte pentru ca am incredere in evaluarea lui Radu si, pe de alta parte, dezbaterile in privinta culorilor au o tendinta sa scape de sub control pe forumul acesta. Nici nu vreau sa spun.. galben!
1-0-9, la 07 April 2017 - 09:56 AM, a spus:
Interesant. Multumesc pentru informatie!
Citeaza
Dupa cum se vede, avionul nr1 are dunga galbena pe fuselaj, deci probabil ca si pe aripi. Nu par a avea mascota Pluto
Multumesc frumos! Sunt primele fotografii cu cocarde pe care le vad. Cocarda in sine pare sa fie genul cu punctul albastru mai mare, precum #2 de pe coala lui Radu pentru Bf 109E. Ai cumva vreo poza in care sa se vada/intuiasca dungile galbene de pe aripi?
EDIT: coafa la nr.1 ti se pare mai deschisa la culoare (alba de exemplu) decat fuselajul sau crezi ca e doar efectul luminii?
Aceasta postare a fost editata de Finn: 07 April 2017 - 11:44 AM
#7
Postat 07 April 2017 - 12:27 PM
Mergi fara grija pe 02, sau 63 , tot aia e...
Povestea cu cocardele era intr-un un numar al revistei Aripi din 1991, integral despre Grupul 5 Vt. Parca acolo era povestirea cu drumul avioanelor catre Romania.
Coafa , nu cred ca era diferita la culoare fata de restul avionului.
Despre dungile galbene de pe aripi, nu bag mana in foc, dar la macar unul din cele verzi, erau exact la linia flapsului . Ai putea face la fel si cu unul gri :
Despre numarul avionului implicat in doborarea Ca-135-ului maghiar, nu il stiu, poate dl. Antoniu, poate RaduB ne pot lamuri...
Oricum, pentru ca poza de mai jos e datata 1940, Campia Turzii (aerodromul unde fusese detasata esc 51 din Grupul 5Vt pentru a combate avioanele maghiare de recunoastere care faceau incursiuni) cred ca poti face fara grija numarul 4 , era de acolo....
O mica atentionare, daca faci numere mai mari, aparent dunga galbena era sub numar :
#11
Postat 22 December 2017 - 02:31 PM
Aceasta postare a fost editata de Finn: 22 December 2017 - 02:32 PM
#12
Postat 30 January 2018 - 11:04 PM
http://www.model34.c...php?topic=979.0
Nu e chiar versiunea noastra, dar atentia lui pentru detalii si abilitatile lui de scratch building sunt de aplaudat si pot fi o sursa de inspiratie pentru interiorul avionului.
Ar mai fi si recenzia unui alt kit la 1/48 (din rasina) unde se vede piesa scaunului:
http://kits.kitrevie...9reviewbg_1.htm
si desenul asta de epoca:
http://www.alamy.com...-129887288.html
Aparent centurile ieseau prin doua gauri din spatarul scaunului.
#13
Postat 31 January 2018 - 07:53 AM
#14
Postat 31 January 2018 - 05:45 PM
#15
Postat 24 September 2022 - 02:41 PM
Tevile de esapament ale He 112B erau cumva la fel (macar la 1/72) cu cele ale Bf 109E? Tocmai am inceput kit-ul Heller si e unul din aspectele pe care le-as imbunatati.
Are cineva o poza sau un desen care sa detalieze cat de cat baia trenului de aterizare? Gaurile tunurilor MG-FF de pe aripi sunt chiar in dreptul baii trenului si sunt curios daca treceau vizibil pe acolo (acoperite cumva probabil).