Pagina 1 din 1
Identificare motor
#1
Postat 31 March 2017 - 08:30 AM
Buna ziua
Dorind sa-mi fac un mic polizor, am primit un motoras de la o cunostinta dar nu am date despre el. Nu are placuta de identificare. Atasez niste poze, poate ma puteti ajuta cu niste informatii.
Am masurat firele care ies din el.
Rosu - Negru = 94 ohmi
Rosu - Galben = 29 ohmi
Galben = Negru = 65 ohmi
Lungime motor : 11.5 cm
Diametru motor : 9 cm
Ax : L. 2.5 cm, D. : 8 mm cu filet de M6
Mersi anticipat.
Cu stima,
Ocsi
Dorind sa-mi fac un mic polizor, am primit un motoras de la o cunostinta dar nu am date despre el. Nu are placuta de identificare. Atasez niste poze, poate ma puteti ajuta cu niste informatii.
Am masurat firele care ies din el.
Rosu - Negru = 94 ohmi
Rosu - Galben = 29 ohmi
Galben = Negru = 65 ohmi
Lungime motor : 11.5 cm
Diametru motor : 9 cm
Ax : L. 2.5 cm, D. : 8 mm cu filet de M6
Mersi anticipat.
Cu stima,
Ocsi
#3
Postat 31 March 2017 - 01:53 PM
@ kromag
Din bobinajul motorului nu se "iese" cu fir de impamantare (nici nu ai avea unde sa-l legi); impamantarea se face la crcasa.
@ ocsi
Pare sa fie un motor monofazat cu infasurare de pornire (auxiliara) caruia ii va trebui si un condensator. Cauta pe Google "PSC motor"
Galben = Negru = 65 ohmi - infasurarea de pornire (auxiliara)
Rosu - Galben = 29 ohmi - infasurarea principala
Rosu - Negru = 94 ohmi - suma celor doua inseriate (65+29=94)
Vezi schema atasata:
Rosu - retea (stanga sus)
Galben - retea (stanga jos - punct comun ambelor infasurari)
Negru - capat infasurare auxiliara (dreapta jos) unde se va lega o borna a condensatorului
Despre tensiunea de alimentare nu prea stiu ce sa zic, pare intr-adevar sa fie pentru 120V (valoare standard) dar nu sunt sigur.
Sa ai spor !
Din bobinajul motorului nu se "iese" cu fir de impamantare (nici nu ai avea unde sa-l legi); impamantarea se face la crcasa.
@ ocsi
Pare sa fie un motor monofazat cu infasurare de pornire (auxiliara) caruia ii va trebui si un condensator. Cauta pe Google "PSC motor"
Galben = Negru = 65 ohmi - infasurarea de pornire (auxiliara)
Rosu - Galben = 29 ohmi - infasurarea principala
Rosu - Negru = 94 ohmi - suma celor doua inseriate (65+29=94)
Vezi schema atasata:
Rosu - retea (stanga sus)
Galben - retea (stanga jos - punct comun ambelor infasurari)
Negru - capat infasurare auxiliara (dreapta jos) unde se va lega o borna a condensatorului
Despre tensiunea de alimentare nu prea stiu ce sa zic, pare intr-adevar sa fie pentru 120V (valoare standard) dar nu sunt sigur.
Sa ai spor !
Aceasta postare a fost editata de alaur: 31 March 2017 - 01:56 PM
#4
Postat 31 March 2017 - 05:43 PM
Multumesc de raspunsuri.
O sa fac probe, sa vad cam ce condensatori am nevoie. Dupa multe cautari pe net estimez undeva la 15-18 mf la 400V pentru lucru constant, iar daca am nevoie de moment de pornire mare, atunci cca 25-30 mf pentru pornire, dar care se deconecteaza dupa ce porneste. Am inteles bine pana acum?
In privinta tensiunii de alimentare... Daca as incerca prin intermediul unui variator de tensiune (am unul de 1000W) oare ar fi OK?
Daca e sistem american (110-120V) inseamna ca ar trebui alimentat la frecventa de 60 Hz? Aici insa nu am idee.
Multumesc.
Cu stima,
Ocsi
O sa fac probe, sa vad cam ce condensatori am nevoie. Dupa multe cautari pe net estimez undeva la 15-18 mf la 400V pentru lucru constant, iar daca am nevoie de moment de pornire mare, atunci cca 25-30 mf pentru pornire, dar care se deconecteaza dupa ce porneste. Am inteles bine pana acum?
In privinta tensiunii de alimentare... Daca as incerca prin intermediul unui variator de tensiune (am unul de 1000W) oare ar fi OK?
Daca e sistem american (110-120V) inseamna ca ar trebui alimentat la frecventa de 60 Hz? Aici insa nu am idee.
Multumesc.
Cu stima,
Ocsi
#5
Postat 31 March 2017 - 06:13 PM
La o tensiune de 220 V un condensator de 4 - 5 uF/400 V ar fi destul. La 110 poate fi mai mult. Atentie, condensatorul trebuie sa fie nepolarizat.
Poti folosi un variator de tensiune, iar in privinta frecventei nu se va schimba decit turatia, fiind un motor asincron cu rotor in scurtcircuit sau tip colivie, cum mai este cunoscut. Adica turatia va fi nitel mai mare.
Poti folosi un variator de tensiune, iar in privinta frecventei nu se va schimba decit turatia, fiind un motor asincron cu rotor in scurtcircuit sau tip colivie, cum mai este cunoscut. Adica turatia va fi nitel mai mare.
#6
Postat 31 March 2017 - 06:47 PM
Multumesc.
In privinta condensatorului am folosit un tabel gasit pe net. E drept ca se refera la conectarea motoarelor trifazate la 220v, dar tabel, macar orientativ pentru monofazat nu am gasit. Sa inteleg ca valorile nu sunt OK pentru ce am eu? (atasez tabelul)
Iar daca se modifica nitel turatia, nu ma deranjeaza. Oricum, nu cred ca va depasi 2500-3000 rot/min, arhideajuns pentru ce-mi trebuie mie.
Ma gandesc, daca e intradevar de 110V, folosind un voltmetru sa blochez mecanic variatorul pe la 110-120V, sa nu urce mai sus. Sper sa nu fie vreo problema (din partea variatorului) daca merge timp indelungat asa.
O seara frumoasa,
Cu stima,
Ocsi
In privinta condensatorului am folosit un tabel gasit pe net. E drept ca se refera la conectarea motoarelor trifazate la 220v, dar tabel, macar orientativ pentru monofazat nu am gasit. Sa inteleg ca valorile nu sunt OK pentru ce am eu? (atasez tabelul)
Iar daca se modifica nitel turatia, nu ma deranjeaza. Oricum, nu cred ca va depasi 2500-3000 rot/min, arhideajuns pentru ce-mi trebuie mie.
Ma gandesc, daca e intradevar de 110V, folosind un voltmetru sa blochez mecanic variatorul pe la 110-120V, sa nu urce mai sus. Sper sa nu fie vreo problema (din partea variatorului) daca merge timp indelungat asa.
O seara frumoasa,
Cu stima,
Ocsi
#8
Postat 05 April 2017 - 10:31 AM
Revin. Am luat un condensator de 5 uF/450V si am trecut la probe. Prin variator, legat un voltmetru in paralel cu motorul. Pornire lina, atinge turatia maxima la cca 120V (estimez din ochi undeva la 2000-2500), are o forta destul de mare (apasand tare o bucata de cauciuc pe ax destul de greu am reusit sa-l opresc). Crescand tensiunea din variator la 220V, nu se modifica turatia. Merge deja de vreo 1/2 ore (la120V), variatorul este rece, iar motorul incepe sa fie caldut. Am legat un ampermetru si la 120V consumul fara sarcina este de 0.25A, in sarcina creste la 0.6A. La 220V consumul fara sarcina este de 1.2A, iar in sarcina nu se modifica, dar nu reusesc sa-l opresc cu usurinta, deci forta lui este mult mai mare.
Daca la 220V nu a iesit fum (e drept ca nu a mers decat cateva zeci de secunde) inseamna ca e un motor de 220V la cca 250W?
Cu stima,
Ocsi
Daca la 220V nu a iesit fum (e drept ca nu a mers decat cateva zeci de secunde) inseamna ca e un motor de 220V la cca 250W?
Cu stima,
Ocsi
#9
Postat 04 November 2017 - 06:09 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1