Baza 71 Campia Turzii aplicatie cu elicoptere
#28
Postat 25 September 2006 - 10:40 AM
Blue-Max, la Sep 25 2006, 11:33 AM, a spus:
Poate sa-mi explice si mie cineva, de ce era "ancorat" la sol elicopterul ?
Sa nu-l ia vantul cumva ?
Sa nu-l ia vantul cumva ?
Cred ca Gopo e cel mai in masura sa ne explice...
Din cate stiu, asa se procedeaza standard, pentru a nu-l 'lua' vantul, in plus palele rotorului sunt asigurate pentru a nu se roti/lovi/avaria din aceleasi cauze.
#30
Postat 25 September 2006 - 01:38 PM
Elicopterele trebuie ancorate pentru ca au centrul de greutate foarte sus, din cauza motoarelor. La un vant mai puternic se rastoarna imediat. Au fost cazuri foarte multe de genul asta. Eu am vazut rezultatele unui vant puternic pe otopeni in baza militara acu' cativa ani.
In alta ordine de idei, sunt si avioane predispuse la astfel de accidente. Anul asta in primavara, pe baneasa, un BAC a cazut in fund (la propriu) din cauza vantului si a zapezii.
In alta ordine de idei, sunt si avioane predispuse la astfel de accidente. Anul asta in primavara, pe baneasa, un BAC a cazut in fund (la propriu) din cauza vantului si a zapezii.
#31
Postat 25 September 2006 - 07:01 PM
Pai...sa incepem.
Cartula, ai dreptate. Cougar-ul turcesc e destinat misiunilor SAR si CSAR. De altfel, exercitiul s-a numit SAREX 2006 (SAR EXercise).
Grek, si tu ai dreptate, dar nu 100%. doar 99,99 . E adevarat ca Puma are centrul de greutate prea sus in comparatie cu ecartamentul sau, dar hai sa vorbim de MI-8(17) sau de Blackhawk...care au un ecartament generos in comparatie cu inaltimea la care e situat C.G. Aici mai intervin palele care, neasigurate, pot flamba in sus ajutand astfel la rasturnare.
N-am participat la acest SAREX, m-am ''fofilat''. Habar n-aveti in ce conditii au fost cazati elicopteristii nostri!
Va stau la dispozitie pt. alte intrebari!
BYE!
Gopo
Cartula, ai dreptate. Cougar-ul turcesc e destinat misiunilor SAR si CSAR. De altfel, exercitiul s-a numit SAREX 2006 (SAR EXercise).
Grek, si tu ai dreptate, dar nu 100%. doar 99,99 . E adevarat ca Puma are centrul de greutate prea sus in comparatie cu ecartamentul sau, dar hai sa vorbim de MI-8(17) sau de Blackhawk...care au un ecartament generos in comparatie cu inaltimea la care e situat C.G. Aici mai intervin palele care, neasigurate, pot flamba in sus ajutand astfel la rasturnare.
N-am participat la acest SAREX, m-am ''fofilat''. Habar n-aveti in ce conditii au fost cazati elicopteristii nostri!
Va stau la dispozitie pt. alte intrebari!
BYE!
Gopo
#35
Postat 25 September 2006 - 08:02 PM
Da, e ceva gen megafon. E folosita pt. PSY.OPS. (operatiuni cu caracter psihologic-ca sa zic asa). De exemplu, in zona unui conflict (un sat afgan, sa zicem...) zboara unul din astea si urla mesaje de genul:'' Noi v-am eliberat! Sunteti liberi! Nu va mai temeti de talibani, noi va vom proteja! Cooperati cu noi!'' . Bla-bla-bla!
Au incercat si ai nostri ceva asemanator. Din cauza lipsei de fonduri, a iesit ceva de vreo 200 kg.
Au incercat si ai nostri ceva asemanator. Din cauza lipsei de fonduri, a iesit ceva de vreo 200 kg.
#36
Postat 25 September 2006 - 08:20 PM
gopo, la Sep 25 2006, 09:02 PM, a spus:
Da, e ceva gen megafon. E folosita pt. PSY.OPS. (operatiuni cu caracter psihologic-ca sa zic asa). De exemplu, in zona unui conflict (un sat afgan, sa zicem...) zboara unul din astea si urla mesaje de genul:'' Noi v-am eliberat! Sunteti liberi! Nu va mai temeti de talibani, noi va vom proteja! Cooperati cu noi!'' . Bla-bla-bla!
Au incercat si ai nostri ceva asemanator. Din cauza lipsei de fonduri, a iesit ceva de vreo 200 kg.
Au incercat si ai nostri ceva asemanator. Din cauza lipsei de fonduri, a iesit ceva de vreo 200 kg.
Am inteles Tare...
Imi aduce aminte de scena celebra din "Apocalypse Now"...
Aici pentru doritori:
http://www.youtube.c...h?v=XjYhTnh6Zaw
#37
Postat 26 September 2006 - 12:29 PM
Misiunile au avut urmatoru caracter:
1.Misiune cautare-salvare
2.Misiune cautare-salvare in camp ostil sau prin lupta
3.Misiune cautare,interventie si salvare in caz de dezastre.
Acestea au fost caracterele misiunilor inteprinsa in decursul a aproape 7 zile. daca nu sunt prea explicit sau concis imi cer scuze pe mine m-au interesat aparatele de zbor mai putin caracteru misiunilor
1.Misiune cautare-salvare
2.Misiune cautare-salvare in camp ostil sau prin lupta
3.Misiune cautare,interventie si salvare in caz de dezastre.
Acestea au fost caracterele misiunilor inteprinsa in decursul a aproape 7 zile. daca nu sunt prea explicit sau concis imi cer scuze pe mine m-au interesat aparatele de zbor mai putin caracteru misiunilor