Forum Machete,Modelism,Hobby: Coltul cu Cobre la 1/72 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Coltul cu Cobre la 1/72 Moarte sigura...

#1 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2017 - 06:47 PM

Am reusit sa termin azi si un P-39 Airacobra, de la Academy.

Un kit mediocru, macar e de apreciat ca se imbina destul de ok. Desi a fost o constructie destul de rapida, am modificat, imbunatatit si adaugat o gramada la el.

Inauntru am pus un scaun de rasina (de P-40, modificat nitel) si un set mic de PE de la eduard (zoom ss-130)
Am mai bagat si ceva resturi de PE si rasina de la un set de la Aires (ramase de la alta constructie pentru altcineva) am scratchuit niste cutiute , colimatorul si maneta de gaze.

Pe afara, am taiat si inlocuit roata de bot (scratch) si rotile principale (aires).

Tubul pitot e facut din teava albion alloys de 0.4 mm, iar tevile mitralierelor (intubate pe avionul real ) sunt facute din trei "calibre" , pentru cele .30 din aripi am folosit tevi de 0.3, 0.5 si 0.7, pentru cele de pe bot, de .50, am folosit 0.4, 0.6 si 0.8 iar pentru tunul de bot teava de 0.8.

Am mai folosit o masca de la Montex, care s-a potrivit impecabil pe forma geamurilor dar mi-a lasat pe ele o mazga destul de greu de scos.

In rest, la elice am lipit intai jumatatile coafei si am taiat/separat palele , lipindu-le apoi pe fiecare in parte , asta pentru a elimina imbinarea aceea neplacuta si prea vizibila, de pe coafa.

Marcajele sunt de la o antica foaie de la Eduard, foarte bune dar aparent mult supradimensionate, la stele si numere.
Despre avionul adevarat , arhicunoscut, al lui Pokryshkin, nu se stiu prea multe, exista multe controverste despre fiecare element al marcajelor (stelele pe fond albastru sau verde, numarul de serie, stelutele ) dar nu mi-am batut prea tare capul. Am mers dupa Eduard.

In fine, pozele :

Imagine atasata: _MG_5977.JPGImagine atasata: _MG_5980.JPGImagine atasata: _MG_5981.JPG
Imagine atasata: _MG_5982.JPGImagine atasata: _MG_5983.JPGImagine atasata: _MG_5984.JPG
Imagine atasata: _MG_6005.JPGImagine atasata: _MG_5997.JPGImagine atasata: _MG_6001.JPG

#2 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2478
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2017 - 07:03 PM

Imi place tare mult. :hi:

Zona incercuita asa era prezentata in kit sau ai mesterit la ea ?
Imagine atasata: air - Copy.JPG

Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 15 February 2017 - 07:55 PM


#3 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4832
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 15 February 2017 - 08:45 PM

Arata foarte bine , Felicitari 1-0-9 ! :clapping:
Am si eu unul , tot de la Academy si chiar ma intrebasem acum cateva zile cand am sa-l mai lucrez si pe acela . Vazand cat de fain l-ai facut , mi-ai facut si mie chef :-D .
O intrebare daca se poate ( ca nu-mi mai aduc aminte ) : usa aceea e corect sa fie deschisa ?
Stiam ca una dintre portiere era de regula blocata inchisa ( cea de pe partea cu maneta de gaz ) si se putea deschide doar in caz de pericol ,prin ejectare , desi parca nici in acel caz nu era folosita fiindca maneta de gaz incurca pilotul sa iasa ... ( trebuie sa ma documentez)

#4 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2017 - 09:09 PM

Multumesc pentru aprecieri :)

Zona aia parca e plasticul din kit. Nu-mi amintesc sa fi facut ceva special la ea.

Despre usa, fii sigur ca se deschidea si se folosea fara probleme, sunt zeci de poze cu piloti si mecanici linga usa deschisa...astea's gasite in 2 minute de google...

Imagine atasata: a30aeccc920f9395b05dde31d8fe9a5e.jpgImagine atasata: airacobra6.jpg
Imagine atasata: d26045aaf665242d6389246bebd9a0ad.jpgImagine atasata: 295167015f8ceb0d19b6b3955ef5f3a6.jpg

#5 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 15 February 2017 - 09:20 PM

Fain " sarpele zburator " al tau. Si e super ca are si cabina deschisa- si facuta brici .
Pe al meu l-am facut OOB , cu usa inchisa - cu ceva dificultati aici , intrucat usa nu urmareste chiar exact profilul fuselajului .

Aceasta postare a fost editata de busila: 15 February 2017 - 09:20 PM


#6 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4832
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 15 February 2017 - 09:28 PM

Da ,asa este , am cautat/vazut si eu ...
Multumesc de raspuns , 1-0-9.

#7 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4832
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 15 February 2017 - 09:56 PM

Ps. Cautand dupa cobrele rusesti , am observat ca personalul si pilotii sint cu precadere fotografiati in dreapta sau pe aripa dreapta a avionului , deasemenea usa deschisa este cea din dreapta . Sa fie o practicta mai degraba a rusilor ...?
Un link cu vreo cateva fotografii http://massimotessit...?topic=1714.210
Din pacate site-ul lui Massimo nu merge

Aceasta postare a fost editata de dany: 15 February 2017 - 09:58 PM


#8 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2017 - 11:26 PM

Pe saitul de ai sus sunt doua-trei poze cu usi deschise, din care macar una e cea din stanga ...

Kitul o da deschisa doar pe cea din stanga, cea din dreapta fiind turnata cu fuselajul . Acum daca tu vrei decupezi usa si cupola pe dreapta si s-o inchizi pe cea stanga, nu am nicio problema , dar nu as merge asa departe doar pentru o supozitie, pentru ca sunt destule poze cu usa stanga deschisa, chiar si la rusi...

Imagine atasata: aleluh11.jpg

#9 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4832
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 15 February 2017 - 11:31 PM

Cred ca am sa le fac pe amandoua inchise si am rezolvat problema :-D

#10 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2017 - 11:51 PM

https://www.youtube....h?v=MTrHPMsigmQ

00:54, il arata pe Pokryshkin scos din cabina pe usa din stanga...



Aici, la 02:47 pe stanga si la 4:00 pe dreapta :

https://www.youtube....h?v=NRC6yUFcoPY


Alexander Pokryshkin:
Imagine atasata: hqdefault.jpg

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 15 February 2017 - 11:58 PM


#11 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2478
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2017 - 12:03 AM

Min 3
https://www.youtube....h?v=FVoUiCsKbHY

#12 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4832
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 16 February 2017 - 12:45 AM

Citeaza

00:54, il arata pe Pokryshkin scos din cabina pe usa din stanga...



Usa din stanga se putea deschide doar din exterior ( parca ?)


Am gasit si eu ceva ce poate fi interesant https://www.youtube....h?v=NRC6yUFcoPY
La min 4:21 ,jos in coltul usii o fi un insemn cu vopsea ,vopsea sarita sau o bucata de banda sau o bucata de metal sudata pentru a bloca usa ?

Aceasta postare a fost editata de dany: 16 February 2017 - 12:52 AM


#13 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2017 - 07:10 AM

Uimitor, dar dscutia asta chiar duce undeva pana la urma :) ...

Ala e un Kingcobra, in film la 4:21, dar ar trebui sa fie cam acelasi lucru. Am gasit undeva mentionarea asta deci iti amintesti bine :

"The left hand door could only be opened from the outside and was for emergency use, although both doors could be jettisoned. In service the cockpit was difficult to escape from in an emergency because the roof was fixed."

#14 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 16 February 2017 - 10:27 AM

"The emergency door release was located on the right door only just below the top door hinge. To jettison the door this lever was simply pulled to the rear to release the door.
The emergency door release was also the method used to remove the door during maintenance.

The pilots Flight Operating Instructions Manual recommends emergency exits as follows:
Trim airplane nose heavy and turn ignition and battery switches off. Pull emergency release handle and push out on door. (Right-hand door recommended as it provides no obstruction.)
As far as the coolant shutter control (handle) is concerned this lever was positioned on the floor well below the seat and would not in anyway become an obstruction.
While one might snag an article of clothing during maintenance, it is very unlikely it would provide a problem during bail out
."

Imagine atasata: 1.jpg

#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 February 2017 - 10:55 AM

Aia era chiar o usa de automobil, din cite stiu!

#16 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2017 - 07:46 PM

Am mai bibilit nitel la cobra, i-am facut o antena pe burta, i-am gaurit esapamentele si am afumat nitel coafa elicei :))

Imagine atasata: _MG_6013.jpgImagine atasata: _MG_6014.jpg
Imagine atasata: _MG_6015.jpgImagine atasata: _MG_6018.jpg
Imagine atasata: _MG_6019.jpg

#17 Useril este offline   Cassin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 08-April 06
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Machete statice avioane de orice fel (de preferinta cu elice din WW II) 1/72

Postat 16 February 2017 - 08:13 PM

Accessory for plastic models - P-39 AIRACOBRA cockpit set
More
P-39 AIRACOBRA cockpit set
Cat. num.: 7044
Producer: Aires
Scale: 1:72
Kit: Academy
inclusiv use deschisa.

#18 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2017 - 10:08 PM

O parte din acel set am folosit la kitul asta. Usa aia de rasina e mai trista decat cea din kit :))

In fine, ca sa dorm linistit si in noaptea asta, am refacut si lansatorul de sub burta, bratele din kit erau foarte grosiere (resturi de liniute de photoetch, 4 bucatele de fir negru de la o perie si 4 disculetze taiate la preducea .

Imagine atasata: DSCF2955.jpg

#19 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 17 February 2017 - 09:18 PM

Superbe ca de obiceo man.

#20 Useril este offline   Aschi 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 25-January 06

Postat 20 February 2017 - 08:35 PM

Kit facut in 2007 cu PE dela Part. Armament si elice mult sub ce ai realizat. Pokriskin a fost o "victima" a propagadei de razboi sovietice, dar are meritul de a realiza comanda focului pe acest tip de avion dintr-un singur buton simultan pentru toate armele cu rezultate pe masura. Avion putin placut de catre pilotii americani, folosit pe scara larga de rusi (antrenamentul si ceva ierburi ca atletii). A luptat si deasupra Romaniei in vara lui '44.
In zece ani am mai reusit vreo 10 machete, iar dumitale .......900+ ceva terestre. Sincer cred ca posezi o gasca de chinezi mici gazduiti intr-un sertar si pe care-i pui la treaba.
Cred ca ai sa ne delectezi cu o escadrila de cobre asa cum ne-ai obisnuit.
Maestre :hi:

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi