Trenulista Diorama
#41
Postat 08 March 2007 - 10:41 PM
@alexie
"Sunt interesat sa aflu amanunte, nu numai greutatea piesei "
Sinecer nu inteleg ce vrei sa spui
Pana vin pozele si ceva descriere vreau sa va arat ce a mai ramas din primul model facut de acelasi mester la Jimbolia
Din pacate numai doua poze, originalul a luat drumul Germaniei
Ambele locomotive functioneaza cu apa, cum se putea altfel, iar pentru foc mangal sau lemn de esenta tare
Orice asemanare cu punctul de lucru al unui modelist vis a vis de decorul in care a fost fotografiata locomotiva este pura intamplare
"Sunt interesat sa aflu amanunte, nu numai greutatea piesei "
Sinecer nu inteleg ce vrei sa spui
Pana vin pozele si ceva descriere vreau sa va arat ce a mai ramas din primul model facut de acelasi mester la Jimbolia
Din pacate numai doua poze, originalul a luat drumul Germaniei
Ambele locomotive functioneaza cu apa, cum se putea altfel, iar pentru foc mangal sau lemn de esenta tare
Orice asemanare cu punctul de lucru al unui modelist vis a vis de decorul in care a fost fotografiata locomotiva este pura intamplare
#42
Postat 16 March 2007 - 02:48 PM
:hammer:
hai sa va mai delectez cu cateva imagini de la modelul cu care am inceput
costructorul se numeste Saftencu Marius si este din Jimbolia
ideea construirii unei locomotive functionale la scara a venit dupa ce a tot studiat manuale de intretinere si exploatare locomotive cu abur
materialele folosite sunt feroase (otel si fonta) si neferoase (bronz, aluminiu, zamac
date tehnice:
ecartament 100 mm
lungime 960 mm
latime 160 mm
timbru cazan de joasa presiune maxim 4 atm, abur fara supraincalzire
capacitate apa 24 L
tipul masinii cu dubla expansiune (cred ca este o gresala din poze nu rezulta), tipul distributiei Huesing, sertar de distributie plan, aparat de ungere prin condensare abur
presiunea de functionare 3,7 atm
tiraj automat in timpul miscarii
in timpul stationarii tirajul se realizeaza manual cu sfleur prin intermediul unui robinet
autonomia de functionare 20 min
combustibil mangal si lemn de esenta tare
rotile turnate in matrita din nisip dupa care prelucrate la strung si freza, conceptie proprie, sunt facute cu ajutorul unui model din lemn prelucart din tei, bielele la fel
poate am mai spus-o dar repet: locomotiva este facuta manual, este functionala si construita la scara 1:15 daca iau in considerare ca ruleaza pe ecartament de 100 mm
hai sa va mai delectez cu cateva imagini de la modelul cu care am inceput
costructorul se numeste Saftencu Marius si este din Jimbolia
ideea construirii unei locomotive functionale la scara a venit dupa ce a tot studiat manuale de intretinere si exploatare locomotive cu abur
materialele folosite sunt feroase (otel si fonta) si neferoase (bronz, aluminiu, zamac
date tehnice:
ecartament 100 mm
lungime 960 mm
latime 160 mm
timbru cazan de joasa presiune maxim 4 atm, abur fara supraincalzire
capacitate apa 24 L
tipul masinii cu dubla expansiune (cred ca este o gresala din poze nu rezulta), tipul distributiei Huesing, sertar de distributie plan, aparat de ungere prin condensare abur
presiunea de functionare 3,7 atm
tiraj automat in timpul miscarii
in timpul stationarii tirajul se realizeaza manual cu sfleur prin intermediul unui robinet
autonomia de functionare 20 min
combustibil mangal si lemn de esenta tare
rotile turnate in matrita din nisip dupa care prelucrate la strung si freza, conceptie proprie, sunt facute cu ajutorul unui model din lemn prelucart din tei, bielele la fel
poate am mai spus-o dar repet: locomotiva este facuta manual, este functionala si construita la scara 1:15 daca iau in considerare ca ruleaza pe ecartament de 100 mm
#47
Postat 17 March 2007 - 12:09 AM
@ Z-mare
da functioneaza
pentru "fochist" mai este nevoie de un vagon care sa fie legat de locomotiva
daca va uitati la detalii vedeti ca are frana, inversor de sens, acceleratie
sper, cum am mai zis, sa pot obtine mai multe informatii
poate, aici pe forum, este cineva din Jimbolia sau mai aproape de Jimbolia
da functioneaza
pentru "fochist" mai este nevoie de un vagon care sa fie legat de locomotiva
daca va uitati la detalii vedeti ca are frana, inversor de sens, acceleratie
sper, cum am mai zis, sa pot obtine mai multe informatii
poate, aici pe forum, este cineva din Jimbolia sau mai aproape de Jimbolia
#50
Postat 17 March 2007 - 05:49 PM
Am citit că funcţionează cu tiraj automat, asta înseamnă probabil că se alimentează singură în timpul mersului (nu?) şi că are autonomie de 20 de minute.
Realizarea e de excepţie, am făcut doar o glumă. Eram curios dacă i se poate reduce eventual viteza la curbe sau poate fi oprită de la distanţă (aşa cum faci de exemplu cu trenuleţul electric) înainte de consumarea combustibilului. Ai precizat că are acceleraţie şi inversor de sens, nu mă pricep la locomotive cu abur, dar dacă tu spui o iau de bună.
O dioramă în aer liber cu un astfel de tren ar fi fantastică şi cred că ar face din Jimbolia un obiectiv turistic, pentru mine cel puţin.
Realizarea e de excepţie, am făcut doar o glumă. Eram curios dacă i se poate reduce eventual viteza la curbe sau poate fi oprită de la distanţă (aşa cum faci de exemplu cu trenuleţul electric) înainte de consumarea combustibilului. Ai precizat că are acceleraţie şi inversor de sens, nu mă pricep la locomotive cu abur, dar dacă tu spui o iau de bună.
O dioramă în aer liber cu un astfel de tren ar fi fantastică şi cred că ar face din Jimbolia un obiectiv turistic, pentru mine cel puţin.
#51
Postat 18 March 2007 - 11:18 AM
Nu, nu se alimenteaza singura
Trebuie sa stea cineva pe tender sau vagonul din spate si sa alimenteze locomotiva
http://www.tcsn.net/charlied/
Apa are din start dar focul trebuie intretinut, la fel presiunea aburului trebuie reglata desi exista o supapa de siguranta care permite scaderea automata a presiunii pentru mentinerea celor 4 atm admise
inversorul de sens este o parghie care actioneaza asupra distribuitorului de abur pentru, cum ii spune si numele, inversarea circulatiei aburului care actioneaza asupra pistonului din cilindrii de forta
http://home.new.rr.com/trumpetb/loco/
in schema de mai sus in unitatea de firta sus (cilindrul mic) este distribuitorul de abur iar jos (cilindrul mare) pistonul de forta care actioneaza roata motoare principala prin intermediul bielei
inversorul de sens este tija de deasupra rotilor care se ... termina cu o linie punctata, ea se prelungeste pana in marchiza (cabina locomotivei)
toate cele bune
Trebuie sa stea cineva pe tender sau vagonul din spate si sa alimenteze locomotiva
http://www.tcsn.net/charlied/
Apa are din start dar focul trebuie intretinut, la fel presiunea aburului trebuie reglata desi exista o supapa de siguranta care permite scaderea automata a presiunii pentru mentinerea celor 4 atm admise
inversorul de sens este o parghie care actioneaza asupra distribuitorului de abur pentru, cum ii spune si numele, inversarea circulatiei aburului care actioneaza asupra pistonului din cilindrii de forta
http://home.new.rr.com/trumpetb/loco/
in schema de mai sus in unitatea de firta sus (cilindrul mic) este distribuitorul de abur iar jos (cilindrul mare) pistonul de forta care actioneaza roata motoare principala prin intermediul bielei
inversorul de sens este tija de deasupra rotilor care se ... termina cu o linie punctata, ea se prelungeste pana in marchiza (cabina locomotivei)
toate cele bune
Aceasta postare a fost editata de LDH: 18 March 2007 - 11:20 AM
#52
Postat 30 March 2007 - 05:50 PM
Salut tuturor!
He he, uite ca a venit si Wespe (multumesc Olaf!)
Si ca tot era locomotiva singura si am zarit un vagon al trenului blindat l-am "pagubit" pe Olaf si de Flakwagen
O sa urmeze si celalalte ca nu pot lasa garnitura descompletata
Nu va mirati ca apar si camioane "trebuie si alea"
He he, uite ca a venit si Wespe (multumesc Olaf!)
Si ca tot era locomotiva singura si am zarit un vagon al trenului blindat l-am "pagubit" pe Olaf si de Flakwagen
O sa urmeze si celalalte ca nu pot lasa garnitura descompletata
Nu va mirati ca apar si camioane "trebuie si alea"
#57
Postat 17 September 2007 - 01:56 PM
Salut tuturor!
Va mai aduceti aminte de locomotiva de la Jimbolia?
Cred ca da.
Lucrurile au avansat, cam greu dar cum ii sade bine unui modelist, si acuma se prezinta ca in imaginile de mai jos.
Mesterul, Marius Saftencu, pozat alaturi de “bebelus” a pus mult suflet in lucrare.
L-a mai “zugravit”, i-a montat si marchiza, l-a mai lustruit ca sa dea bine.
Probe s-au mai facut si este foarte multumit de rezultate.
Pasul urmator este construirea unui generator electric care sa functioneze evident cu abur cum ii sade bine unei aburoase.
Deoarece nu-i prea plac tampoanele de la marchiza a spus ca v-a face sigur si un tender ca doar trebuie si el sa stea undeva ca sa mane monstrul.
Problema legata de linii, sinele in special, a ramas dar sunt sigur ca o v-a rezolva si pe asta.
Cand mai am noutati revin cu ele.
Va mai aduceti aminte de locomotiva de la Jimbolia?
Cred ca da.
Lucrurile au avansat, cam greu dar cum ii sade bine unui modelist, si acuma se prezinta ca in imaginile de mai jos.
Mesterul, Marius Saftencu, pozat alaturi de “bebelus” a pus mult suflet in lucrare.
L-a mai “zugravit”, i-a montat si marchiza, l-a mai lustruit ca sa dea bine.
Probe s-au mai facut si este foarte multumit de rezultate.
Pasul urmator este construirea unui generator electric care sa functioneze evident cu abur cum ii sade bine unei aburoase.
Deoarece nu-i prea plac tampoanele de la marchiza a spus ca v-a face sigur si un tender ca doar trebuie si el sa stea undeva ca sa mane monstrul.
Problema legata de linii, sinele in special, a ramas dar sunt sigur ca o v-a rezolva si pe asta.
Cand mai am noutati revin cu ele.
#60
Postat 16 October 2007 - 03:10 PM
Hello All,
Pana apare un film cu locomotiva romaneasca din Jimbolia in actiune, iaca aici
http://www.youtube.c...h?v=reSiWY5wdvs
Un film cu o locomotiva "live steam" in actiune. (Ii multumesc lui Calin pentru link!)
Modelul este la scara "G" britanica, adica (in cazul asta) 1:22.5.
In film se vede "comanda manuala" a fluierului, dar nu se vede modul de control al modelului. Presupun insa ca este vorba despre o telecomanda obisnuita cu un servomecanism montat in interiorul locomotivei, care controleaza valva de admisie a aburului si inversorul de sens.
Pana apare un film cu locomotiva romaneasca din Jimbolia in actiune, iaca aici
http://www.youtube.c...h?v=reSiWY5wdvs
Un film cu o locomotiva "live steam" in actiune. (Ii multumesc lui Calin pentru link!)
Modelul este la scara "G" britanica, adica (in cazul asta) 1:22.5.
In film se vede "comanda manuala" a fluierului, dar nu se vede modul de control al modelului. Presupun insa ca este vorba despre o telecomanda obisnuita cu un servomecanism montat in interiorul locomotivei, care controleaza valva de admisie a aburului si inversorul de sens.