Trenulista Diorama
#1
Postat 24 September 2006 - 11:12 PM
Salut pe toata lumea si bine v-am gasit
M-am inscris la voi pentru a invata despre diorame, peisaj, tehnici de vopsire etc
Dupa nume deduceti care este hobbyul
Am citit la Figurine & Diorame ca "dioramele trenulistilor par niste jucarii"
Poate este adevarat dar se depune foarte multa munca si acolo iar cine vrea sa faca ceva bine si are indemanare sigur va face
Pe alte forumuri cand vine vorba de reprezentare dau mereu ca exemplu pe modelistii "razboinici" legat de grija pentru detalii.
Poate va schimba parerea adresa de mai jos
Poate stiti pagina dar eu o mai postez
Vizionare placuta!
http://www.ferendeci.com/trains/
LDH
M-am inscris la voi pentru a invata despre diorame, peisaj, tehnici de vopsire etc
Dupa nume deduceti care este hobbyul
Am citit la Figurine & Diorame ca "dioramele trenulistilor par niste jucarii"
Poate este adevarat dar se depune foarte multa munca si acolo iar cine vrea sa faca ceva bine si are indemanare sigur va face
Pe alte forumuri cand vine vorba de reprezentare dau mereu ca exemplu pe modelistii "razboinici" legat de grija pentru detalii.
Poate va schimba parerea adresa de mai jos
Poate stiti pagina dar eu o mai postez
Vizionare placuta!
http://www.ferendeci.com/trains/
LDH
#5
Postat 25 September 2006 - 01:31 PM
salut ldh...Faina diorma feroviara din siteul respectiv, si in general cred ca multi de aici sunt de acord ca machetismul feroviar nu e deloc mai prejos decat altele... De multe ori insa, singura diferenta a machetismului feroviar, diferenta ce creaza impresia unor jucarii este ultimul pas in realizarea ei..Multi dintre cei ce lucreaza asa ceva se concentreaza catre mecanica trenuletului, sunt fascinati de cursul sau pe sine, de felul in care se imbina si inlantuie traseele urmate de catre trenuri si mai ales pun prim pret pe cumpararea si integrarea in colectie a diferitelor modele de vagoane, locomotive ori altele asemeni lor...
Putini insa se concentreaza si catre detalierea mediului in care-si aseaza macheta, a peisajului, a unor momente reale surprinse in diorama ori asa cum ziceam a ultimului pas, cel de 'tufuire' ca sa-l citez pe z-mare...cel de a transforma cu ajutorul micilor detalii o macheta dintr-o jucarie elaborata intr-o adevarata replica la scara a unei locomotive, vagon, peisaj, casuta, mediu rural ori urban, etc..
Cam asta zic eu ca e diferenta, care la o adica pana la urma tine de gustul fiecaruia si de scopul lui in acest hobby...:))
Putini insa se concentreaza si catre detalierea mediului in care-si aseaza macheta, a peisajului, a unor momente reale surprinse in diorama ori asa cum ziceam a ultimului pas, cel de 'tufuire' ca sa-l citez pe z-mare...cel de a transforma cu ajutorul micilor detalii o macheta dintr-o jucarie elaborata intr-o adevarata replica la scara a unei locomotive, vagon, peisaj, casuta, mediu rural ori urban, etc..
Cam asta zic eu ca e diferenta, care la o adica pana la urma tine de gustul fiecaruia si de scopul lui in acest hobby...:))
#6
Postat 25 September 2006 - 02:23 PM
Salut
Ma bucura ce aud
Nu nu-l cunosc pe tipul cu diorama, l-a gasit cineva si l-a postat pe un forum al feroviarilor
Este adevarat ca multi se axeaza pe modele si, eu cred, tocmai aici se face diferenta dintre modelisti si colectionari
Colectionarii, au bani, isi permit sa achizitioneze modele superdetaliate functionale sau nu care au girul producatorul modelului real pentru fidelitate
Modelistii, in general cu bani mai putini, achizitioneaza modelele in functie de raportul calitate/pret, se documenteaza si pe urma trec la reconstructia modelului iar daca fac asta atunci umbla si la detaliile decorului
Pentru exemplificare exista o gramada de adrese ale modelistilor feroviari unde putem vedea multe lucruri facute acasa: transformari de modele pentru a se incadra intr-o anumita epoca, module de cale ce reprezinta anumite zone geografice etc.
Momentan, desi am o colectie de modele, sunt in faza de acumulare a cunostintelor si cred ca am multe de invatat. Am vazut aici ca iarba poate fi facuta din canepa pentru instalatii. E ceva nou. Pana acum stiam de rumegus si iarba pentru teraformare de la firme; pomi din radacini de floarea soarelui si cate si mai cate.
LDH
Ma bucura ce aud
Nu nu-l cunosc pe tipul cu diorama, l-a gasit cineva si l-a postat pe un forum al feroviarilor
Este adevarat ca multi se axeaza pe modele si, eu cred, tocmai aici se face diferenta dintre modelisti si colectionari
Colectionarii, au bani, isi permit sa achizitioneze modele superdetaliate functionale sau nu care au girul producatorul modelului real pentru fidelitate
Modelistii, in general cu bani mai putini, achizitioneaza modelele in functie de raportul calitate/pret, se documenteaza si pe urma trec la reconstructia modelului iar daca fac asta atunci umbla si la detaliile decorului
Pentru exemplificare exista o gramada de adrese ale modelistilor feroviari unde putem vedea multe lucruri facute acasa: transformari de modele pentru a se incadra intr-o anumita epoca, module de cale ce reprezinta anumite zone geografice etc.
Momentan, desi am o colectie de modele, sunt in faza de acumulare a cunostintelor si cred ca am multe de invatat. Am vazut aici ca iarba poate fi facuta din canepa pentru instalatii. E ceva nou. Pana acum stiam de rumegus si iarba pentru teraformare de la firme; pomi din radacini de floarea soarelui si cate si mai cate.
LDH
#8
Postat 25 September 2006 - 09:00 PM
Da-ti frau liber imaginatiei si vei vedea ca poti face pomi si iarba si din ce NU scrie aici...Si dup-aia intri iar si ne spui : Fratilor, ia uite din ce am reusit eu sa fac iarba si pomi.
Materialele folosite de producatorii industriali sunt astfel alese incat sa raspunda la cerintele productiei rapide in masa.
Noi acasa putem lipi frunza cu frunza in copaci numai asa ca sa le aratam industtriasilor "ca n-avem nevoie de ei"
Materialele folosite de producatorii industriali sunt astfel alese incat sa raspunda la cerintele productiei rapide in masa.
Noi acasa putem lipi frunza cu frunza in copaci numai asa ca sa le aratam industtriasilor "ca n-avem nevoie de ei"
#9
Postat 03 October 2006 - 04:19 PM
Asa am si facut dar nu pentru vegetatie ci pentru incarcatura vagoane
Multumesc de sfat
Cer scuze poate nu am citit tot ce scrie pe forum si vin cu o intrebare:
Am niste vagoane a caror vopsea lasa de dorit. Sunt vechi si a mai sarit vopseaua pe ici pe colo. Daca revopsesc direct apar denivelari. Poate nu ar arata rau. Dau un aer de reparat.
Intrebari:
Cu ce se curata vopseau data pe plastic fara sa am surpriza ca stric modelul?
"Imbatranirea" modelelor am inteles ca se poate face si cu altceva decat cu vopsele. Cu ce? Unii mi-au spus de oxizi pentru vopsele. Nu am incercat dar as vrea ceva ce sa nu se ia la prima atingere.
Multumesc de sfat
Cer scuze poate nu am citit tot ce scrie pe forum si vin cu o intrebare:
Am niste vagoane a caror vopsea lasa de dorit. Sunt vechi si a mai sarit vopseaua pe ici pe colo. Daca revopsesc direct apar denivelari. Poate nu ar arata rau. Dau un aer de reparat.
Intrebari:
Cu ce se curata vopseau data pe plastic fara sa am surpriza ca stric modelul?
"Imbatranirea" modelelor am inteles ca se poate face si cu altceva decat cu vopsele. Cu ce? Unii mi-au spus de oxizi pentru vopsele. Nu am incercat dar as vrea ceva ce sa nu se ia la prima atingere.
#10
Postat 03 October 2006 - 05:37 PM
Vopseaua se poate da jos de pe partile din plastic cu lichid de frana... Tip DOT3. S-a mai scris,
http://cartula.net/m...?showtopic=1011
http://cartula.net/m...p?showtopic=245
Pentru imbatranire, se folosesc fie pasteluri care pe urma sunt 'sigilate' folosind lac transparent, fie pigmenti speciali, care nu se iau foarte usor dupa aceea.
http://cartula.net/m...p?showtopic=176
http://cartula.net/m...?showtopic=1011
http://cartula.net/m...p?showtopic=245
Pentru imbatranire, se folosesc fie pasteluri care pe urma sunt 'sigilate' folosind lac transparent, fie pigmenti speciali, care nu se iau foarte usor dupa aceea.
http://cartula.net/m...p?showtopic=176
#11
Postat 05 October 2006 - 01:10 AM
Multumesc pentru informatii, foarte utile
DOT3 l-am folosit asa cum ati scris ca trebuie si a iesit foarte bine
Mai sunt unele zone care mai au ceva negru (negru de marker) dar cred ca le rezolv
Dupa ce am dat cu lichidul de frana si am lasat vagonul "la uscat" am constatat ca este putin lipicios
L-am spalat si acum e ok
DOT3 l-am folosit asa cum ati scris ca trebuie si a iesit foarte bine
Mai sunt unele zone care mai au ceva negru (negru de marker) dar cred ca le rezolv
Dupa ce am dat cu lichidul de frana si am lasat vagonul "la uscat" am constatat ca este putin lipicios
L-am spalat si acum e ok
#13
Postat 26 November 2006 - 10:25 PM
Salut la toata lumea!
M-am apucat si eu, timid, sa mai fac una alta pentru viitoarea mea diorama la H0
Deoarece parcul meu de material rulant include si doua locomotive electrice, o E44 si o E69, urmand indicatiile unui
"feroviar" francez am incercat sa fac o linie de alimentare aeriana (catenara)
Am folosit numai conductor de cupru
Dupa ce am facut stalpii mi-am dat seama ca schimband putin tehnologia rezistenta bratelor ce sustin
linia de contac poate fi marita daca in stalpi se practica niste gauri
Probleme cu grosime liniei de contact si mai ales probleme cu intinderea firului
Si acum imaginile
M-am apucat si eu, timid, sa mai fac una alta pentru viitoarea mea diorama la H0
Deoarece parcul meu de material rulant include si doua locomotive electrice, o E44 si o E69, urmand indicatiile unui
"feroviar" francez am incercat sa fac o linie de alimentare aeriana (catenara)
Am folosit numai conductor de cupru
Dupa ce am facut stalpii mi-am dat seama ca schimband putin tehnologia rezistenta bratelor ce sustin
linia de contac poate fi marita daca in stalpi se practica niste gauri
Probleme cu grosime liniei de contact si mai ales probleme cu intinderea firului
Si acum imaginile
#16
Postat 08 December 2006 - 09:12 AM
:hammer:
Gata cu incercarile
M-am hotarat sa trec si la fapte
Astept pe masura ce lucrurile avanseaza sa criticati si, mai ales, sfaturi utile
Pentru inceput m-am rezumat la patru module de 40 x 40 cm
Sper ca in jurul acestora sa creasca o diorama mai maricica care sa nu semene cu jucariile
Materiale:
-rigle de brad 2x5x40 cm
-placi pal de 9 mm grosime 40 x 40 cm
-polistiren de 2 cm grosime 40 x 40 cm
-o schema de principiu care va suferi mici modificari pentru adaptare la ce vreau sa fie in final
Alt proiect este transformarea unui BR01 intr-un 142.000 CFR
Materialel de baza le-am luat de la Olaf iar restul pentru motorizare de la Piko
Felicitari pentru "Colt"
Am inteles ca saptamana viitoare primesti marfa!
"Ascunsa" prin ea se afla cumva si un kit Revell de locomotiva BR18 la 1:87?
De ce sa nu incercam si un 231.000 CFR
Tote cele bune
Gata cu incercarile
M-am hotarat sa trec si la fapte
Astept pe masura ce lucrurile avanseaza sa criticati si, mai ales, sfaturi utile
Pentru inceput m-am rezumat la patru module de 40 x 40 cm
Sper ca in jurul acestora sa creasca o diorama mai maricica care sa nu semene cu jucariile
Materiale:
-rigle de brad 2x5x40 cm
-placi pal de 9 mm grosime 40 x 40 cm
-polistiren de 2 cm grosime 40 x 40 cm
-o schema de principiu care va suferi mici modificari pentru adaptare la ce vreau sa fie in final
Alt proiect este transformarea unui BR01 intr-un 142.000 CFR
Materialel de baza le-am luat de la Olaf iar restul pentru motorizare de la Piko
Felicitari pentru "Colt"
Am inteles ca saptamana viitoare primesti marfa!
"Ascunsa" prin ea se afla cumva si un kit Revell de locomotiva BR18 la 1:87?
De ce sa nu incercam si un 231.000 CFR
Tote cele bune