Smer/Heller 1/72 Liore&Olivier 451 Din ciclul "to little , to late..."
#22
Postat 13 February 2017 - 08:24 PM
Cīt despre turelă , chiar așa am de gīnd , să īncerc s-o fac glisabilă ( īn realitate era escamotabilă electric , fiind deservită de radist, care avea postul exact deasupra turelei.Īn caz de nevoie , acționa un comutator , și se lăsa pur și simplu īn ea). Dacă oi reuși sau nu , rămīne de văzut.
Țuc.
#23
Postat 14 May 2017 - 06:18 PM
Nu am mai postat demult ceva aici , dar nu am stat chiar degeaba. Între timp sînt deosebit de prins cu treburi ce nu au de-a face cu modelitul , dar am mai găsit puțin timp și pentru LeO.
Am decupat deschizătura turelei:
Mi-a fost nițel teamă , dar a ieșit bine.Am "umplut" babordul cu diverse:
Apoi tribordul , cu puntea inferioară , aparatul de ochire și mitraliera MAC34 din turelă :
Cum am fost "provocat" de șeik să fac turela glisantă , m-am străduit și-am reușit s-o fac aproape bine...nu am reușit s-o fac electrică
Poziție de luptă , intermediară și escamotată. Cumva de așteptat , soluția pe care am putut s-o adopt a fost chiar o adaptare a soluției originale , și aia se baza tot pe "tub în tub".
Oricum , față de nimicul deprimant dinainte , eu sînt chiar mulțumit de cum i-am "populat" interiorul.
Mai am de făcut manșa și tabloul de bord , și gata cu scrăciuitul la interior , pot să vopsesc . Acuma , manșa e destul de simplu de făcut , dar cu tabloul de bord e altceva...Știu bine cum arată , dar nu prea am cum sa reproduc . Am sa încerc să fac o găinărie , să "compun" o imagine colorată a tabloului , pe care apoi să încerc să văd dacă o pot printa la scară . E cam de cocos , dar altfel nu vad cum.
To be continued. Sometime...
P.S. uitai de tun...arată fuc..'n awsome !!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 14 May 2017 - 06:22 PM
#27
Postat 27 May 2017 - 11:37 PM
Dat și-un primer negru pe interior ( Mr.Surfacer 1500, care , diluat corespunzător , s-a comportat minunat de data asta ) , iar mīine sper să-i dau un strat - două de chamois brillant...
Va urma.
#28
Postat 29 May 2017 - 01:45 PM
Odată, noi doi trebuie să facem o īnţelegere, tu mă īnveţi cum să lucrez frumos un avion, eu o figurină.
Să ai spor, tot respectul!
Nicu
#29
Postat 29 May 2017 - 05:09 PM
Să știi că ar fi un schimb de experiență foarte util , cel puțin pentru mine , aș avea multe de īnvățat de la tine . Tu oi mai fi făcut vre-un avion , două , eu nu am făcut NICI O figurină , niciodată. Cred ca mi-ar ieși o caricatură...de tot rīsul !
Spor să avem !
#30
Postat 05 December 2017 - 08:18 PM
Aici am o serie de nelămuriri , doar parțial clarificate de colegul Longinus ca răspuns īn topicul lui Finn( despre Potez 633).
Ce Satan de culoare avea īnăuntru ?? Chamois cu bleu nuit posturile echipajului ? Chamois overall ?? Eu nu prea mă iau după documentații sau hīrtii ( nici nu prea am așa ceva , din păcate...), o poză valorează mai mult , zic eu !
De exemplu , aici se vede clar că ușa de acces , pe interior este chamois , nu bleu nuit :
Daaaar , aici este o bucată originală din mecanismul de acționare al tunului , aflată īntr-un muzeu , și-i clar bleu nuit...
Se pare că și francezii făceau ca noi ? Adică , dă-i cu ce se nimerește , și la bătaie !!
O altă gafă a kitului , descoperită din īntīmplare , este că , pe tribordul fuselajului nu există ferestre de iluminat ( cum are Lancaster-ul , de ex.), incorect reprezentate de kit , ci doar niște suporți / trape ajutătoare ( ține-te bine ) pentru a ajuta echipajul să se urce la bord ( exista și o scară escamotabilă īn aripă, ca la P-38, și o funie !!). Se vede că "deschiderile" nici nu sīnt la aceiași īnălțime , ci urmăresc o linie descendentă , pīnă la locul de amplasament al scării.
Am dat un primer negru , apoi un strat de chamois . Īn funcție de ce mai ziceți și voi , am să definitivez interiorul , să pot īnchide fuselajul.
O seară frumoasă īn continuare !
#32
Postat 06 December 2017 - 09:46 PM
Papirusul spune aşa:
"Atāt īn uzină cāt şi la unitățile destinatare, au existat doar cinci culori standard: alb,negru,galben,albastru "cocarde" şi roşu"cocarde". Cu ajutorul acestor culori, prin amestec pur şi simplu, se obțineau diversele nuanțe de mascare pentru exterior.
Nu existau pigmenți oficiali, spre deosebire de Germania(unde fiecare RLM corespundea unui anume pigment standardizat de către minister). Īn Franța directivele dădeau doar nuanța, fără să vorbească despre proporțiile de amestec, grad de diluție sau altele asemenea. Aşa se explică,de ce culoarea marron/brun este foarte "chocolat" īn cazul lui Dewoitine şi mai spre "terre de Sienne" īn cazul lui Bloch, de pildă.
#33
Postat 06 December 2017 - 10:03 PM
"Chamois este un apret anti coroziune, introdus în utilizare destul de târziu(prin circulara 16567 din 7 decembrie 1938-în cazul aparatelor deja produse la acea dată,circulara a venit prea târziu) care trebuia aplicată doar pe părțile ascunse ale avionului( interiorul voleților, interiorul capotelor motorului,interiorul aripilor,etc) trebuiau vopsite în chamois brillant.
Interiorul cabinelor era vopsit în bleu nuit brillant (DAR NU ÎN TOATE CAZURILE)".
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 December 2017 - 10:04 PM
#35
Postat 06 December 2017 - 10:38 PM
Citeaza
Asa sa fi fost oare Longinus ...?
Uite de pilda un nuanier francez din 1939 unde apar o siena naturala si o umbra arsa ca brun . Nuantele acestea se gasesc in aceasta forma ( si formula ) la orice magazin de pictura , ulei , email , etc. , iar un pictor poate sa reproduca ambele nuante .
Cred mai degraba ca a fost vorba de o alegere a pictorului/vopsitorului ce fel de brun sa foloseasca si nu un amestec diferit .
Citeaza
Da ... desi erau specialisti in inovatie , francezii aveau si un talent deosebit de a se scarpina cu mana dreapta in partea stanga ...
Funia aceea ma gandesc ca au pus-o ca sa nu-i zboare curentul de la elice .
De ce nu or fi facut si ei o trapa sub burta sau daca le placea atat de mult usa aceea sa o fi mutat barem in spatele aripii , caz in care nici nu mai aveau nevoie de scara ?
Aceasta postare a fost editata de dany: 06 December 2017 - 10:48 PM
#36
Postat 06 December 2017 - 11:05 PM
Uite textul original pe care l-am citat:
"En France, la directive est floue et ne donne que des teintes mais pas de dose de mélange ou d'autre chose comme ēa. C'est un peu pour ēa que le marron est trčs chocolat chez Dewoitine et plus "terre de Sienne" chez Bloch par exemple."
@nobile dac, eu spun că dacă nu e musai să fie toate la fel, īnseamnă că n-ai de ce să īți faci griji.
#38
Postat 07 December 2017 - 12:59 PM
Longinus , citatul dat de tine în franceză din ce lucrare este ?
Oricum, dacă analizez bine fotografia în care urcă la bord cei doi aviatori ( ținîndu-se de funie , sunt deja beți , au luat o "jumătate"de "întăritor" înainte , leac contra fricii ) , mi se pare că ușa este totuși închisă la culoare. Și este clar un avion de după '41, avînd montată o mitralieră în paralel cu tunul Hispano.
Avînd în vedere că intenționez să fac pe 5negru Aeronavale de Vichy , 1942 , o să-l fac chamois , cu posturile de pilotaj și turela dorsală bleu nuit. Cum la LeO451 puțurile trenurilor de aterizare se închideau complet ( și trenul principal , si roata de coadă) , mă tentează să le las chamois , nu culoarea burții (gris bleu clair). Dacă mai apar alte date , sunt numai ochi si urechi !
Vă salut !
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 07 December 2017 - 01:00 PM
#39
Postat 07 December 2017 - 01:35 PM
In sectiunea aia gasesti nomenclatorul original de culori, dat de Secretariatul de Stat al Aerului - Serviciul Tehnic Aeronautic francez.Vei identifica exact culorile de care ai nevoie, depuse dupa esantioane originale.
Tipii de pe siturile astea se ocupa (si)cu restaurari de avioane frantuzesti ww 1 si ww2. Eu ii urmaresc de ceva vreme.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 07 December 2017 - 01:37 PM