Forum Machete,Modelism,Hobby: Spit in ARR - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Spit in ARR un what if ce a fost aproape sa fie o realitate istorica

#1 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 03 December 2016 - 12:40 PM

Iata ce am gasit in Model Aircraft 2013-03.
Poate fi un subiect interesant de realizat.

PS:Sper sa nu il supar pe domnul Radu-Dan!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: spit ro.JPG


#2 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1779
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 03 December 2016 - 03:34 PM

Salut , Romi !
Oare chiar o fi existat ?? Și dacă chiar a fost expus vreun Spitfire la Școala Tehnică , și mai era și Mk.IX , nu putea fi britanic. Este posibil totuși să fie un Spitfire sovietic , din cele primite de ruși prin lend-lease. Dacă printr-o minune , Romānia ar fi reușit să obțină măcar un Spit īn 1939 , imediat īnainte de izbucnirea războiului , acesta ar fi fost cu absolută certitudine un Mk.I Poate se vor găsi date și despre istorioara asta , dacă nu este cumva doar o poveste , și nimic mai mult.
Noroc !

#3 Useril este offline   Cassin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 08-April 06
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Machete statice avioane de orice fel (de preferinta cu elice din WW II) 1/72

Postat 03 December 2016 - 06:28 PM

Puțin probabil. Cineva ar fi avut un dram de informație pānă acum. Nici măcar de captură, ar fi existat o urmă de zvon. Dar putem trăi cu ideea că s-ar fi putut...

#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 December 2016 - 08:09 PM

Toată povestea asta este similară cu "ştirile" Sky News.
Invenție pură.
Dacă țara noastră ar fi negociat pentru achiziția de aparate V.S. Spitfire in 1939, s-ar fi găsit ceva referiri în arhive sau măcar ceva amintiri/memorii in ce priveste problema asta.
Cât despre mk IX...a aparut abia n aprilie ' 42.
Filiera sovietica...nici ea nu prea sta in picioare, cata vreme rusii au primit primele Spituri abia in mai '43 si astea erau Vb-uri.

http://lend-lease.ai.../articles/spit/

In rest...da, un what if.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 03 December 2016 - 08:11 PM


#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12671
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 December 2016 - 08:24 AM

E o chestie similara cu asta: http://www.cartula.r...r-81bw-what-if/

#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 December 2016 - 09:04 AM

Din punct de vedere logistic, să-i spun aşa, achiziția de aparate britanice ar fi fost o alegere neinspirată şi aici mă refer la problema pieselor de schimb.
Se ştie soarta dificilă a aparatelor Hurricane . Cred că în cazul Spiturilor ar fi fost şi mai rău. De altfel un bun exemplu îl avem în situația vedetelor Vosper.
Anglia, chiar dacă nu ne-ar fi devenit inamic, n-ar fi putut furniza piese pentru dotarea /întreținerea Spitfire , din motive evidente.
Era clar că singura soluție realistă pentru FARR,rămâneau avioanele germane.
Oricum, după părerea mea, la nivelul anului '39-40, Spitul nu era cu mult mai ..."convingător" decât 109 E în variantele sale.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 December 2016 - 09:08 AM


#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12671
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 December 2016 - 12:12 PM

Citeaza

Oricum, după părerea mea, la nivelul anului '39-40, Spitul nu era cu mult mai ..."convingător" decāt 109 E īn variantele sale.
Interesant e ca greul Bataliei Angliei a fost dus Hurricane!

#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 December 2016 - 01:16 PM

Da, aşa este, însă nu pentru că Hurry ar fi fost mai bun, ci pentru că Spiturile erau (mai)puține. În fapt acesta ar fi alt motiv pentru care dotarea FARR cu Vickers Supermarine reprezenta o utopie.
Oricum opțiunile României în ceea ce priveşte dotarea armatei, şi nu mă refer doar la aviație, în lumina conjuncturii politice a anilor 37-39, erau foarte limitate.
În mod natural Regatul României era orientat spre valorile franco-britanice, în timp ce pe plan militar, țara noastră făcea parte dintr-o alianță cu Polonia.
Apropierea noastra fata de polonezi avea o origine mai veche, datind imediat duoa primul razboi mondial. Poate nu toata lumea stie, dar polonezii au fost SINGURA
minoritate care a aprobat unirea Basarabiei cu Romania.
Totusi relatiile romano polone de la mijlocul anilor 30 s-au tensionat atunci cand la Bucuresti s-a aflat ca intre Varsovia si Moscova se purtau negocieri pentru semnarea unui tratat de neagresiune. La fel se punea problema si intre Paris si Moscova.
Ratiunile politice le invingeau pe cele militare, inca odata. Romania parea ca devine din ce in ce mai izolata, in fata pericolului sovietic.
Prin prisma acestor realitati, transpunindu-ne gandirea la nivelul acelor zile, trebuie sa judecam politica de inzestrare a armatei romane. Iata deci ca, dupa parerea mea, problema banilor nu era nici pe departe cea mai stringenta problema a Regatului Romaniei.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 December 2016 - 01:18 PM


#9 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4843
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 04 December 2016 - 08:21 PM

Eu cred ca nu ar fi fost imposibil sa se fi discutat prin 1938 achizitionarea unor astfel de avioane . Polonezii primisera parca unul inainte de inceperea ostilitatilor ,iar francezii mi se pare ca aveau licenta si construisera unul inainte de caderea acesteia .
... Imi amintesc un film unde Regele Carol , impreuna cu Mihai , aflat intr-o vizita in Anglia ( 1938 posibil ) inspecteaza printre altele un Blenheim , un Wellesley (?) si unul dintre primele modele de Spitfire ( dintre cele cu elice bipala , parca) dupa care asista la o demonstratie a unor avioane Huricane ...
Pe de alta parte nu ar fi fost nici exclus sa fi capturat unul de la rusi , poate nu intr-o stare buna sau doar vreo epava . Activau in zonele unde zburau si ai nostrii .
De altfel imi aduc aminte ca citisem pe undeva ca avusesem si un P39 Airacobra si parca un A 20 Boston capturate undeva prin "44 , insa nu stiu daca au fost inmatriculate cu insemnele noastre .Daca bine am retinut nu erau in stare de zbor ,s-au folosi pentru studiu .
.... Ma gandesc sa va rog sa , daca se poate ,luati legatura cu autorul articolului si sa-l rugati sa va prezinte dovezile ( spunea de-o fotografie) sau daca este vorba doar de un " what if " , macar ne lamurim . As fi lut eu legatura cu dansul , insa nu ma pricep foarte mult la english ( inteleg bine , dar comunic foare greu ... spre deloc ).

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi