Polonia, 1 septembrie 1939 prima mea diorama
#43
Postat 19 September 2006 - 07:11 PM
Citeaza
Da, Alexie! AlexGiglea este tanarul licean cu avionul de sub lupa de la expo "Centenarul Vuia" (vi-l mai amintiti?).
Uneori critica poate fi descurajanta cu atat mai mult in situatia cand este criticata prima lucrare asa ca, desi ar mai fi cateva greseli nesemnalate de colegii mei ... ei bine ... n-am sa critic lucrarea si n-am sa atrag atentia asupra greselilor.
Un lucru este foarte important intr-o diorama indiferent de tema ei. Trebuie sa gandesti actiunea per ansambu si apoi s-o redai corect in detaliu ... detaliu cu detaliu.
O diorama este un cumul de obiecte, personaje, vantul care adie, ceasul care indica trecerea timpului, iarba in roua diminetii, linistea cantecului pasarilor, tumultul luptelor, licarul sperantei sau durerea pierderii ei si multe multe altele care adunate sa dea un ansamblu. Trebuie sa ai grija ca fiecare dintre aceste elemente sa fie tratate cum se cuvine. Nu te descuraja. Incearca sa privesti cladirile vechi din Bucuresti (ai cateva chiar in zona liceului) si incearca sa faci ca timpul sa treaca la fel peste casutele tale. Priveste si ia aminte la vegetatie, arbusti, copaci, iarba, etc. si ai unde sa faci astfel de observatii si nu in ultimul rand, dupa ce ti-ai facut temele, pentru intrebarile cu raspuns nesigur pe care ti le-ai pus, exista acest forum. Nu ezita sa intrebi ce si cum. Multe dintre greseli nu le-ai fi facut daca intrebai aici pe forum si la intalniri.
Nu-i bai! E prima si oricat ne-ar place noua "sa ne dam mari" toti am avut la activ si lucrari mai nereusite. Asta e! Ne-am scuturat si am mers mai departe lucru pe care ti-l doresc si tie si nu in ultimul rand ...
Bafta!
#46
Postat 20 September 2006 - 12:03 AM
Dar nici nu mai terminai diorama in viata asta. Oricum curajul de a posta o diorama in acest "cuib de viespi" este salutar. Am vazut multe diorame urate si ilogice de-a binelea pe site-uri cu pretentii. Iti stam la dispozitie cu idei si "sfaturi" la orice ora (ce ne mai place sa dam sfaturi !.... )
Dragos, tu chestiile astea le stii pe dinafara sau le ai scrise undeva . Te-ai gandit sa scrii o carte (plina cu poze) in care sa arati diferentele dintre anumite tipuri de ..... ce-or fi ele. Daca ai avea timp ar fi excelent.
Alex, cel mai impresionat sunt de faptul ca ai asemenea preocupari in timpul liceului......Mie mi-ar fi fost teama sa nu ma considere colegii geek. Jos cu peruca !
#47
Postat 20 September 2006 - 09:25 AM
wurger, la Sep 20 2006, 01:03 AM, a spus:
Normal ca le are scrise undeva .... direct in memorie !!
Am fost martor ocular la o asemenea prezentare live.
Depun marturie (sub juramant daca e nevoie ) !
O carte ?! Hmm ?! Si cine o s-o publice ?!
Poate Osprey sau Concorde :hammer: ?!
Da, de ce nu Dragos !
#48
Postat 20 September 2006 - 09:52 AM
Faci o solutie mai diluata astfel incat sa murdareasca dar nu foarte mult acolo pe unde curge apa, sare noroiul, etc. De exemplu la zidurile pe unde curge apa si mai cresc si ceva mucegai si licheni, in viziunea mea smerita arata cam asa:
Ceea ce vreau sa spun este ca pentru prima diorama arata foarte bine, se vede o gramada de munca si o preocupare pentru detalii. In afara de aceste spalari si imbatraniri mai am o observatie legata de drumul ala. E de pamant? Parca trebuia sa aiba si alte urme in afara de cele de tanc. Si ca veni vorba, nimeni nu a comentat urmele alea de tanc daca sunt corecte sau nu.
#51
Postat 20 September 2006 - 11:54 AM
Eu incercand sa imit lemnul dupa metoda z-mare cu pensula cu par tare bagata direct in pasta aia de ulei care sa lase urme gen fibra am reusit sa mozolesc ca naiba un scut. Am sarit repede cu carpa sa salvez ceva si rezultatul a fost multumitor asa ca i-am mozlit si pe restul mai departe. Deci merge si direct cu ulei si sters.
Spatele scutului nu se prea vede bine in schimb se vad urmele de ulei pe haine:
#52
Postat 20 September 2006 - 02:45 PM
Aplicati "sucul" de vopsea uleioasa, doar pe o suprafata lucioasa, de preferinta obtinuta cu un lac acrilic sau ... "future".
Doua mari avantaje. In primul rand "sucul" se va va strange prin capilaritate doar in adancituri iar vopseaua va fi protejata de "bariera" luciosului acrilic. Excesul poate fi sters cu usurinta cu un betisor bumbacos inmuiat in diluant sau cu o pensula curata. Deasemenea, prin aceeasi metoda puteti obtine si anumite "scurgeri" interesante...
Frate Olaf, poti incerca asta si la figurinele 72-iste ! Lacul acrilic le va proteja mai bine, iar "spalarea" va arata bine, fara "porcusori" si alte mizerii. La sfarsit, dupe uscare, aplicati un lac mat.
Io personal, datorita viciului, folosesc ca diluant pentru uleiuri la "spalari", benzina pentru bricheta Zippo sau white spirit. Dar... desi nu am incercat, esenta de terebentina cred ca este mai buna, TOCMAI pentru ca se usuca mai greu, iar pigmentul vopselei din "suc" are timp sa se sedimenteze doar in adancituri. Datorita "barierei" acrilice protectoare, timpul de uscare nu afecteaza vopseaua de baza.
#54
Postat 20 September 2006 - 07:14 PM
Aceasta postare a fost editata de MiG: 20 September 2006 - 07:16 PM
#55
Postat 20 September 2006 - 07:52 PM
Avand in vedere ca anul este 1939, nu oricine isi permitea masina, iar cei care aveau (bogatasii) nu mergeau pe drumuri de tara (decat poate foarte putini). Pe atunci, lumea nu era chiar atat de "mecanizata", iar o caruta trasa de cai nu cred ca lasa urme foarte adanci si evidente (daca nu deloc). Iar cum acesta este "Momentul Zero", nu au mai trecut alte vehicule germane pe acolo.
#56
Postat 20 September 2006 - 08:25 PM
Citeaza
#57
Postat 20 September 2006 - 08:29 PM
carutele sunt bestiale...lasa niste urme de iti rupi masina in ele...nu am studiat ca sa imi dau seama de ce dar asta am constatat..poate carutasilor le place sa umble unul pe urmele celuilalt, poate copitele framanta si ele drumul, poate cauciucurile sunt inguste...nu imi dau seama cum au sapat transeele alea...sau poate pur si simplu nu era drumul pietruit
#60
Postat 22 September 2006 - 10:54 AM
Cata