Polonia, 1 septembrie 1939 prima mea diorama
#28
Postat 18 September 2006 - 09:31 PM
In al doilea rand am o 'carcoteala': :-?
Tancul ala a venit de pe pod? Daca da, cum a incaput tancul ala pe pod, mie din poze imi pare mai mare decat podul. Daca se rupea podetul ala de lemn, blindatul pe unde mai trecea? Eu (daca as fii avut vreodata curajul sa fac o asa diorama) as fii bagat tancul sa treaca direct prin apa si as fii lasat blindatul sa se strecoare pe podet.
Aceasta postare a fost editata de AdyAero: 18 September 2006 - 09:32 PM
#30
Postat 18 September 2006 - 09:39 PM
- Diorama in ansamblu, actiunea pare putin rupta dar merge..
- Apa intr-adevar reusita si modul natural in care serpuieste
- Casa si modul de ascundere al gorobetzilor, gardul e deosebit
- ideea de lupta stransa...
- panourile indicatoare
- urmele de senile
Cons:
- o spalare, o tufuire, ceva urme de utilizare pe tancul si pe SPW-ul ala
- senilele mai cu tente metalice, si poate si tevile de la mitraliere
- terenul putin mai dusty, sa nu uitam ca vorbim de 1 Septembrie si toata distractia se intampla in Polonia...
- chiar asa, tancul a trecut prin vad, nu ??? :hammer:
Disclaimer:
Toate aceste reprezinta o parere personala si nu au roul de critica. Sunt doar cateva chestii la care m-am gandit spontan. Bafta la Modelit ca se pare ca iti iese bine :hammer:
#31
Postat 18 September 2006 - 09:48 PM
Mai intai am facut o albie, pe care am vopsit-o in albastru si verde. Apoi am presarat pietricelele.
Pachetul pt confectionat apa contine niste granule si o solutie. Am amestecat granulele cu solutia, dupa care le-am bagat la cuptor pt 45min. Apoi am turnat "apa" in albie si am nivelat-o cu letconul.
Cat despre spalari:
?!?
#33
Postat 18 September 2006 - 10:19 PM
Spre deosebire de dioramele facute pentru trenuletze electrice, dioramele facute de machetistii de subiecte militare sugereaza si atmosfera de razboi (praf, noroi, fum, urme de impuscaturi si explozii si tot ce se mai poate vedea pe un camp de lupta unde putine lucruri sunt aliniate in ordine (nemtasca)
Cel mai bine ar fi sa cauti pe net niste poze din epoca pt. a-ti face o idee despre cum stateau lucrurile cu adevarat.
In acest sens D.P.meuD.V. sunt inghjesuite intr-un spatiu mic prea multe;
Nu exista un punct de concentrare a atentiei - adica unde se petrece actiunea care a prilejuit alegerea subiectului.
Iarba, tufisurile si copacii sunt prea egal colorate (uita-te pe geam) si prea verzi (pentru septembrie la granita intre doua tari cam gri)
Apa e prea serpuita intr-un spatiu mic (ca si cand ar fi intr-un parc). Ca sa serpuiasca apa are nevoie de un motiv (movile, coline etc.) In plus e prea transparenta asa incat nu se prea vede. Pentru o apa prin care tocmai a trecut un tanc (daca nu mai multe) e prea curata.
Bariera de lemn nu se rupe in 5 bucati nici macar daca ar fi fost prinsa in doua puncte. Fiind prinsa doar intr-un punct, pivota sau in cel mai rau caz se rupea in doua cu aschii multe (ca tancu nu e fierastrau )
Acum te rog frumos sa ma injuri cu sete in gand sau in gura mare ca sa te racoresti.
Mai apoi iti voi spune ca poate nu si-ar fi asumat nimeni sarcina sa-ti spuna ce ai gresit si greseai in continuare.
Luna viitoare (daca esti din bucuresti) te asteptam la intalnire ca sa-mi tragi si o sticla-n cap....Da' poate-ti trece.....
Calin
#35
Postat 19 September 2006 - 07:44 AM
- machetele frumos realizare, poate senilele mai metalice si incarcate cu noroi, am inteles ca pina la urma tancul a trecut prin apa
- muta masina de pe pod, arata nasol inghesuita acolo si cu partea din spate in afara dioramei!(fereste-te de astfel de greseli). O sugestie, pune-o pe urmele tancului
- casa nu prea arata a ...poloneza
- mitraliorul ala in picioare e o tinta perfecta
- gardul, acoperisul, pietrele din rau, in general totu e prea ...curat
- daca acela e un canton de paza la granita, mai lipseste ghereta militara
Oricum, pentru prima incercare arata bine. Felicitari!
#36
Postat 19 September 2006 - 08:29 AM
Este evident ca ai investit un volum impresionat de munca in aceasta diorama.
Io unul, cel putin din PDV modelistic, nu ma pricep sa discut subiectul "diorama" cu toate fineturile ei, de genul viteza si umiditatea vantului polac, nuanta reflectiei luminii cerului in frunzisul de inceput de toamna, Ph-ul apei din rau sau si mai important: cantitatea, calitatea si "culoarea corecta" a mizeriei de pe blindate.
Nici la "compozitia in cadru" si povestea actiunii nu m-as baga, nu de alta dar io ca modelist, nu m-am simtit niciodata in stare sa ma inham la o diorama, am simtit ca-mi depaseste puterile si poate chiar aria de interes... desi, poate ca profesia mea din "viata reala" m-ar putea ajuta sa-mi dau cu presupusul...
Oricum, in materie de "ambientare dioramistica", poti sa-l asculti cu atentie pe fratele Wurger, 'mnealui fiind (pe bune) cam iecspert.
Deasemenea as vrea sa-ti spun ca, pe de o parte nu-mi sta in fire, iar pe de alta parte nici in obiceiurile mele, cel putin in "istoria " mea pe acest forum sa emit opinii critice si carcoteli ! Cu toate acestea... PIESA DE REZISTENTA a dioramei tale, incredibil de trecuta cu vederea de antecontributorii la acest topic... ma obliga la o "aproape premiera"...
Pentru ca cel putin in umila-mi opinie, o diorama ORICAT de bine realizata, este fara scop (sau cu unul indoielnic) daca subiectul central are mari probleme de a ilustra o realitate coerenta.
Ca sa nu mai ma rotesc politicos in jurul subiectului, motivul POLILOGHIEI mele oarecum frustrate, este asa zisa ta "CONVERSIE" de Pz.III E.
Vezi tu, Pz.III este un tanc foarte cunoscut si nemtesc... deci teoretic si mai cunoscut... nu este (Doamne Fereste !) f'un ... Sherman, sa zica tot modelistul iecspert, ca "la d'astea aliate si nasoale" nu ne pricepem !
Pe de alta parte, judecand munca depusa de tine la "machiajul" kitului Revell de Pz.III L, socot ca ai avut acces la ceva documentatie...
Si aici intervine chestiunea care ma deranjeaza cel mai tare ! Daca te-ai documentat si esti in cunostiinta de cauza, posibila concluzie ca te-ai lasat sedus de ORIBILA zicere "MULTI VAD, PUTINI CUNOSC, DECI MERGE SI ASA !" , ma irita si ma intristeaza foarte ! Pentru ca, din desfasurarea topicului pana acum, vad ca a tinut !
Dar, elegant este sa-ti acord "prezumtia de nevinovatie" si sa consider ca este vorba doar de o "lectie nefacuta cum trebuie", in etapa de documentare !
Asa zisa ta "conversie", nu are din pacate nici o legatura cu Pz.III E, de fapt cu nici o varianta de Pz.III ! Este doar o incercare de "machiere" a unui L in ceva care sa "aduca" cu o varianta timpurie !
Adevarat este, conversia in cauza este una chiar DIFICILA si FOARTE LABORIOASA...
Calea cea mai simpla, cel putin in plastic, (pentru eventualii interesati) ar fi achizitionarea ORIBILULUI (dar corect in forme) kit de E/F de la Attak si eventual mariajul sau cu superba baza Revell. Dar chiar si acest "kit-bashing", necesita mult mai multa munca decat ai fost tu dispus sa depui...
Ma rog... intorcandu-ne la subiect, iata o lista rezumativa si in nici un caz completa, a diferentelor dintre E si L. Pornind de la bot spre fund :
- In primul rand, rotile motoare si intinzatoare sunt CU TOTUL ALTFEL.
- Urechile de remorcare erau aplicate pe bot la E, nu prelungiri ale sasiului, ca la modelele tarzii.
- Capacele de vizitare ale transmisiei sunt mai mari la E, se deschid in doua jumatati si au patru balamale.
- Vizorul conductorului are alta forma + doua gauri deasupra. Apreciez ca ai incercat sa modifici suportul mitralierei.
- Turela este cu totul altfel la E. Ai incercat sa modifici scutul tunului... ma rog... dar suportul sau a ramas cel pentru 50mm (mai mare), iar teava desi scurtata este prea mare pentru cel de 37mm.
- Pe lateralele turelei ar fi trebuit sa adaugi doua vizoare, ca cele de pe lateralele puntii.
- La E nu exista ventilatorul blindat si erau DOUA "porturi" pe acoperis pentru semnalizare, de o parte si de alta a cupolei.
- Cuploa comandatului avea alta forma si era plasata mai in spate, depasind marginea din spate a turelei, intr-o "consola".
- In spatele turelei trebuia sa adaugi cele doua "porturi pentru pistol". Acestea existau si la L, doar ca Revell le-a cam uitat... La M au disparut, datorita adaugarii "sorturilor" la turela.
- Puntea motorului, desi ai incercat sa o "machezi" nu are din pacate nici o legatura cu realitatea. Trapele principale de acces la motor erau din doua bucati, deci aveau patru balamale si inca nu aparusera gurile de aerisire blindate. Deci trapele erau lise, fara nici o gura de aerisire TRANSVERSALA, inclusiv cele doua mici din spate.
- Blindajul de la fund, avea alta forma, alt unghi si o caseta blindata cu grenade fumigene, in dreapta.
Inchei mult prea lunga-mi postare, in speranta ca nu m-ai inteles gresit. Fiecare face modelismul cum vrea si cum este pe al sau plac. Dorinta mea este sa ma apropii cu aceste "mult prea mici" tacusoare... cat mai mult, de realitate. Io nu le consider jucarele. Altfel... culoarea ierbii si textura tufisurilor... este o pretiozitate inutila, PENTRU MINE.
Poti fi sigur ca, de vei avea nevoie, am sa te ajut cu tot ce pot si tot ce stiu !
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 19 September 2006 - 08:32 AM
#37
Postat 19 September 2006 - 08:30 AM
Pe cei interesati, i-as sfatui sa consulte macar "In Action" de la Squadron. La pg.11, se gasesc niste planuri foarte bune, chiar daca sunt de E "tarziu"...
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 19 September 2006 - 08:40 AM
#39
Postat 19 September 2006 - 09:02 AM
PS:Criticile sunt binevenite :hammer: , ca sa stiu ce sa remediez la urmatoarea diorama.
#40
Postat 19 September 2006 - 09:19 AM
Intradevar, cea mai evidenta chestiune este PzIII. Parerea mea este ca ai fost foarte ambitios, te-ai bagat la un proiect mare si o conversie dificila. Iata, nici Dragos, cu tot talentul lui nu s-ar incumeta usor la un PzIIIE...
DAR! Sa nu te sperii... Efortul tau e apreciat (si eu laud modul ingrijit in care ai lucrat, eu tot timpul fac cate o pata aici, un smoc de ceva dincolo), atata doar ca incepem sa ne simtim tot mai profesionisti pe forumul asta, cel putin in teorie (nu fac bascalie!). Si asta e bine, inseamna ca vom avea curaj sa postam doar lucrari din ce in ce mai bune.
Deci, in ciuda criticilor (constructive!) incearca sa nu fii dezamagit... Ai putina rabdare cu noi, vom avea si noi cu tine si iti promit ca nu vei regreta.
Ca o observatie mai generala, adresata in special incepatorilor, dar nu numai: incercati sa nu va apucati de proiecte mari si ambitioase. Sunt atatea prilejuri de a gresi si de a va plictisi ca riscati sa va saturati de modelism! Incercati sa faceti pasi mici, si investiti-va efortul in ceva care va poate aduce satisfactii relativ repede.
In speranta ca nu am ofensat pe nimeni -Ahmed out!