Aceasta postare a fost editata de Mr32: 03 November 2016 - 11:18 PM
Pagina 1 din 1
Primul Morcov Bell X-1 Revell 1/32
#13
Postat 07 November 2016 - 04:24 PM
#16
Postat 05 June 2017 - 03:44 PM
N-a fost sa fie cu revista, asa ca bucurati-va de el aici!
Dupa euforia terminarii cu bine a unui alt model, am stat si m-am gandit de ce sa ma apuc.Pana mai ieri, erau la mare batalie un Mig-29 romanesc si un Spitfire Mk.IXc.Si cum bine stim ca atunci cand doi se bat, al treilea castiga, a castigat infinal Bell X-1. De mult mi-am dorit sa-l fac si iata ca a venit vremea lui.Sper doar sa-l finalizez cu bine si sa nu dureze prea mult.
14 Octombrie 1947capitanul Charles "Chuck" Yeager, cel mai rapid om de pe Pamant, atingandviteza de 1127 km/h (700 m/ph) cu al sau Bell X-1 botezat "GlamorousGlennis", in onoarea sotiei sale.
Au fost construite trei exemplare de X-1. Doboratorul barierei, botezat "Glamorous Glennis", dupa numele sotiei lui Chuck, este azi expus la National Air & Space Museum in Washington D.C., al doilea exemplar, care ulterior a fost modificat si rebotezat X1-E, poate fi vazut la Edwards AFB. Al treilea exemplar, a explodat la sol in 1951 si a fost distrus.
Va fi un model la care va fi destul de mult de lucru, cu lucrari de scratchbuild in cockpit. La interior este cel mai mult de lucru, caci ceea ce ofera cei de la Revell, este mai putin decat basic si da batai mari de cap, ca sa-l aduci mai aproape de realitate. Cea mai optica imbunatatire o sa o dea centurile de la Radu Branzan,care vor oferii, probabil maximul punct de atractie in acest cockpit destul de saracacios. Pe langa centurile de la Radu, va mai avea parte de un tratament cu bunatati de la Airscale si o coala de decaluri de la MH Models(care au cea maicompleta coala de stencils pentru X-1).
Deocamdata intregul model este gravat in negativ. La interior m-am apucat sa modific bordul, caruia ii lipseau cateva "ornamente". Cu ajutorul cadranelor de la Airscale,decalurilor pentru ceasuri, tot de la Airscale si cu multe poze, am reusit sa-laduc mult mai aproape de ralitate. Mansa era o gluma, dar la final arata aproape bine. Am refacut spatarul scaunului si am adaugat prelata care acopera cablurile comenzilor mansei. Panoul lateral a suferit si el mici adaosuri ca sa fie in acelasi trend cu restul cockpit-ului. Centurile, binenteles ca sunt marca Radu Branzan( centuri americane WWII).
Partea efuzoarelor a fost modificata si ea (ma mir ca cei de la Revell au lasat-o asa si la cea de-a doua versiune scoasa a kit-ului) Piesa care trebuia sa reprezinte efuzoarele era cu mult mai mica decat locasul in care trebuia sa intre, asa ca am inlocuit-o cu o bucata de stiren, pe care am decupat-o la dimensiunile necesare, la care am adaugat efuzoarele originale ale kit-ului. La final arata exact cum ar fi trebuit sa arate.
Tuburile Pitot, interschimbabile, le-am realizat din ace de seringa.
Rotile au suferit un tratament cu Tamiya Epoxy Puty, ca sa pot face profilul utilizat la acest tip de aronava.
Mai departe amcontinuat cu jamba trenului de aterizare, caruia i-am inlocuit axul iar latrenul principal, am modificat un pic sa-l aduca mai aproape de realitate.
Vopsirea a fost facuta cu culori de la Model Master la interior, iar la exterior am folosit vopsele Humbrol intr-o combinatie de Humbrol 62 cu Humbrol 46. Combinatia folosita a fost de 60% Humbrol 62 + 40% Humbrol 46. Si cateva picaturi de Italian Red, tot de la ModelMaster.
Tot ansamblul a fost acoperit de un strat delac lucios de la Gunze H 30.
Pentru decaluri am folosit coala celor de la MH Models, care este cea mai complexa pentru acest model. Pentru decalurile ce reprezentau inmatricularea si numarul de serie, am folosit decalurile din Kit.
Tot modelul a fost sigilat cu un lacacrilic de la Gunze Mr. Hobby 181
Asta este viziunea mea despre acest tip de aeronava.
Dupa euforia terminarii cu bine a unui alt model, am stat si m-am gandit de ce sa ma apuc.Pana mai ieri, erau la mare batalie un Mig-29 romanesc si un Spitfire Mk.IXc.Si cum bine stim ca atunci cand doi se bat, al treilea castiga, a castigat infinal Bell X-1. De mult mi-am dorit sa-l fac si iata ca a venit vremea lui.Sper doar sa-l finalizez cu bine si sa nu dureze prea mult.
14 Octombrie 1947capitanul Charles "Chuck" Yeager, cel mai rapid om de pe Pamant, atingandviteza de 1127 km/h (700 m/ph) cu al sau Bell X-1 botezat "GlamorousGlennis", in onoarea sotiei sale.
Au fost construite trei exemplare de X-1. Doboratorul barierei, botezat "Glamorous Glennis", dupa numele sotiei lui Chuck, este azi expus la National Air & Space Museum in Washington D.C., al doilea exemplar, care ulterior a fost modificat si rebotezat X1-E, poate fi vazut la Edwards AFB. Al treilea exemplar, a explodat la sol in 1951 si a fost distrus.
Va fi un model la care va fi destul de mult de lucru, cu lucrari de scratchbuild in cockpit. La interior este cel mai mult de lucru, caci ceea ce ofera cei de la Revell, este mai putin decat basic si da batai mari de cap, ca sa-l aduci mai aproape de realitate. Cea mai optica imbunatatire o sa o dea centurile de la Radu Branzan,care vor oferii, probabil maximul punct de atractie in acest cockpit destul de saracacios. Pe langa centurile de la Radu, va mai avea parte de un tratament cu bunatati de la Airscale si o coala de decaluri de la MH Models(care au cea maicompleta coala de stencils pentru X-1).
Deocamdata intregul model este gravat in negativ. La interior m-am apucat sa modific bordul, caruia ii lipseau cateva "ornamente". Cu ajutorul cadranelor de la Airscale,decalurilor pentru ceasuri, tot de la Airscale si cu multe poze, am reusit sa-laduc mult mai aproape de ralitate. Mansa era o gluma, dar la final arata aproape bine. Am refacut spatarul scaunului si am adaugat prelata care acopera cablurile comenzilor mansei. Panoul lateral a suferit si el mici adaosuri ca sa fie in acelasi trend cu restul cockpit-ului. Centurile, binenteles ca sunt marca Radu Branzan( centuri americane WWII).
Partea efuzoarelor a fost modificata si ea (ma mir ca cei de la Revell au lasat-o asa si la cea de-a doua versiune scoasa a kit-ului) Piesa care trebuia sa reprezinte efuzoarele era cu mult mai mica decat locasul in care trebuia sa intre, asa ca am inlocuit-o cu o bucata de stiren, pe care am decupat-o la dimensiunile necesare, la care am adaugat efuzoarele originale ale kit-ului. La final arata exact cum ar fi trebuit sa arate.
Tuburile Pitot, interschimbabile, le-am realizat din ace de seringa.
Rotile au suferit un tratament cu Tamiya Epoxy Puty, ca sa pot face profilul utilizat la acest tip de aronava.
Mai departe amcontinuat cu jamba trenului de aterizare, caruia i-am inlocuit axul iar latrenul principal, am modificat un pic sa-l aduca mai aproape de realitate.
Vopsirea a fost facuta cu culori de la Model Master la interior, iar la exterior am folosit vopsele Humbrol intr-o combinatie de Humbrol 62 cu Humbrol 46. Combinatia folosita a fost de 60% Humbrol 62 + 40% Humbrol 46. Si cateva picaturi de Italian Red, tot de la ModelMaster.
Tot ansamblul a fost acoperit de un strat delac lucios de la Gunze H 30.
Pentru decaluri am folosit coala celor de la MH Models, care este cea mai complexa pentru acest model. Pentru decalurile ce reprezentau inmatricularea si numarul de serie, am folosit decalurile din Kit.
Tot modelul a fost sigilat cu un lacacrilic de la Gunze Mr. Hobby 181
Asta este viziunea mea despre acest tip de aeronava.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 June 2017 - 06:34 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1