Forum Machete,Modelism,Hobby: Knuckey Truck Co/Pacific Car&Foundry Co M26A1 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Knuckey Truck Co/Pacific Car&Foundry Co M26A1 M26 A1 Dragon Wagon sau American Trucks VI

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 September 2016 - 09:12 PM

Cand au inceput sa se pregateasca pentru intrarea in razboi, observatorii militari americani au subliniat necesitatea existentei unui vehicul capabil sa recupereze tancurile si celelalte categorii de blindate, imobilizate pe campul de lupta din cauza defectiunilor diverse.
Dupa multe inercari si teste,mai mult sau mai putin reusite, s-a optat pentru un prototip de vehicul greu, 6x6, pus la punct de compania Knuckey Trucks CO din San Francisco, specializata in productia d vehicule off road, destinate eploatarilor minierer de suprafata si carierelor de piatra.
Acest tractor,incropit dintr-un sasiu modificat de Knuckey, al unui vehicul 6x6 deja existent, peste care a fost montata o cabina blindata, era asociat unui trailer capabil sa suporte greutatea unui tanc mediu- 40 de tone (sau chiar unul greu, atunci cand a fost modificat), M 1, produs de Fruehauf Trailer Co Michigan.
Combinatia dintre cele doua, a fost supusa la teste de teren in aprilie 1943,la Aberdeen Proving Ground, iar rezultatele concludente i-au convins pe militari ca au gasit solutia la problema lor.
Astfel fiind, s-a dat startul la intrarea in productie a tractorului, insa imediat a aparut si problema : Knuckey Trucks Co nu avea posibilitatea de a fabrica masina, in numarul si la termenele necesare armatei, ea fiind o firma dedicata mai degraba vehiculelor custom produse in unicat sau numar foarte mic. Pentru ca SUA nu ducea lipsa de antreprenori si nici de firme capabile, contractul a fost incredintat rapid catre Pacific Car & Foundry Co cu sediul in Renton Washington, o firma specializata pe productia de locomotive, dar cu posibilitati de productie net superioare lui Knuckey Co.
Aceasta din urma nu a fost inlaturata din procesul de fabricatie, ci a continuat sa furnizeze boghiurile si axele spate,ale noului vehicul/tractor, denumit intre timp M26.

#2 Useril este offline   Dan_Necrofor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 28-February 08
  • Location:cartier Vitan, Bucuresti
  • Interests:Figurine 1/35 si 1/16 + vehicule 1/35 toate WW2...

Postat 06 September 2016 - 11:40 AM

Vei folosi kitul tamiya 1/35 cel cu trailer sau fara?!?

Voi urmari cu maxim interes etapele... Mult spor!

#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 September 2016 - 01:08 PM

Multumesc Dane, pentru interes.
Da, voi folosi kitul complet, tractor + trailer.
Fiind vorba despre versiunea M26 A1, kitul Tamyia va fi combinat cu o cabina neblindata, produsa de Real Model, din rasina.
In plus, conversia mai primeste si un motor complet, tot Real Model si tot din rasina.

Imagine atasata: 987501-13013-31-pristine.jpg

Toate impreuna vor rezulta un Dragon Wagon soft cab.
Pe trailer am intentia sa "depun" ceva...heavy load; am cateva optiuni, insa nu m-am chiar decis ce anume.

#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 September 2016 - 08:37 PM

Pentru ca monstrul mai trebuia si pus in miscare, solutia gasita a fost la fel de neconventionala ca si vehicolul in sine. S-a apelat la motorul pe benzina, produs de Hall-Scott, un motor din seria 440 cu 6 cilindrii ,cel mai mare motor montat pe vreun camion/tractor din tot timpul razboiului, capabil sa "scoata" 240 CP si un cuplu imens de 1100 Nm la 1200 rpm. Compania producatoare era cunoscuta in domeniu, pentru motoarele de aviatie construite pana atunci, motoarele de vehicule grele si cele de ambarcatiuni. Pana si celebrele nave de desant Higgins LCVP, atat de folosite in timpul razboiului,la actiuni de debarcare, erau animate si de motoare Hall-Scott pe benzina.
Iata un exemplar de 440 six in line trezit la viata de un francez, membru al asociatiei Ardennes 1944.

https://www.youtube....h?v=BCEj1COO6OI

urmat de asamblarea intregii masini, gata restaurata

https://www.youtube....h?v=TkrhhR2CYEs

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 September 2016 - 08:37 PM


#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 September 2016 - 01:06 PM

Hall Scott seria 400.
Imagine atasata: image37_zpsbfae4da2.jpg
Se poate observa ca , dupa razboi, aproape toti marii producatorii de camioane grele continuau sa-l foloseasca.

Dacă tot l-am pomenit, iată "monstrul" aşezat peste locul unde va fi asamblat în curând. Acum este doar potrivit.
Motorul "produs" de Real Model/ master de Miroslav Hraban, vine turnat dintr-o singură bucată cu câteva piese care se adaugă ulterior, însă din pliantul ataşat în cutie, nu te alegi decât cu două poze color ale unui motor în muzeu, şi alea prezentate de pe aceaşi parte (stânga). În rest ...te descurci.
Imagine atasata: 20160911_134925.jpg Imagine atasata: 20160911_135055.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 September 2016 - 01:16 PM


#6 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 11 September 2016 - 02:56 PM

Pune si tu niste poze mai mari.
Astea-s liliputane rau.

#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 September 2016 - 12:29 PM

Un provizorat, totusi in limitele normalului, ne infatiseaza cam cum ar fi motorul pus la locul lui. Am indepartat doua table,pe partea stanga, si una pe dreapta,ca dihania sa fie cat de cat vizibila, altfel la ce bun ma mai straduiam sa-l pictez ?

Imagine atasata: 20160918_130610-1.jpg Imagine atasata: 20160918_130630-1.jpg

Imagine atasata: 20160918_130654-1.jpg Imagine atasata: 20160918_130716-1.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 September 2016 - 12:30 PM


#8 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 26 September 2016 - 12:54 PM

Fain , fain . :dribble:

#9 Useril este offline   vlad 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 416
  • Inregistrat: 07-March 08
  • Location:Turda

Postat 26 September 2016 - 01:35 PM

Salut !
Frumos și curățel. Spor !

#10 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 September 2016 - 01:42 PM

Multumesc baieti.
A fost mai greu pana am potrivit motorul RealModel peste sasiul Tamyia.
Au fost necesare modificari pe care mai mult le-am intuit, dar pana la urma a incaput in locasul lui.
Acum sunt la faza la care asamblez cabina (de fapt conversia propriuzisa) peste restul ansamblului/punte fata.
Aici intervin alte modificari, ba chiar si unele mici operatiuni de amputare a sasiului, pentru ca in varianta cu cabina blindata, masina era putin mai lata, decat in versiunea softcab.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 26 September 2016 - 01:43 PM


#11 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 26 September 2016 - 06:58 PM

Ca de obicei, īn linia ta, Longinus: detaliat, clar şi, musai, un subiect inedit! :dribble:

#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 October 2016 - 12:37 PM

Am reusit,cumva, sa conbin plasticul cu rasina si astfel prinde contur conversia.

Imagine atasata: 20161002_125742-1.jpg Imagine atasata: 20161002_125721-1.jpg

Imagine atasata: 20161002_125804-1.jpg Imagine atasata: 20161002_125816-1.jpg

Imagine atasata: 20161002_125825-1.jpg Imagine atasata: 20161002_125841-1.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 October 2016 - 12:38 PM


#13 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2016 - 07:02 PM

Transmisie cu lant !!! Si nu oricum. De la acelasi diferantial pentru doua punti. Cum de nu se rupeau lanturile la deplasarea pe asfalt.

#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 October 2016 - 10:03 PM

He he, bunule Flo...unde mai pui că tracta 40 de tone sau mai mult !

#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 October 2016 - 07:45 PM

Pānă să mai avansez eu cu lucrarea, pun cāteva poze cu detalii interesante,ale maşinii, īn versiunea soft cab.
Imagine atasata: m26_tank_transporter_soft_cab_08_of_21.jpg
Imagine atasata: 2016-10-07 20.43.07.jpg20.43.07.jpg]
Imagine atasata: 2016-10-07 20.42.40.jpg
Imagine atasata: 2016-10-07 20.42.08.jpg

#16 Useril este offline   OldHammer 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 852
  • Inregistrat: 23-March 12
  • Location:Chisinau, Republica Moldova
  • Interests:Blindate

Postat 11 November 2016 - 03:39 PM

Longinus, foarte interesant subiect! Succese!

#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 November 2016 - 01:57 PM

Cu chiu cu vai, din motive care n-au tinut intotdeauna de vointa mea, am dat de capat cu tractorul.
Conversia nu a fost un lucru tocmai simplu, in mod anume referindu-ma la partea ce tine de rasina/ kitul Real Model.
Din punctul de vedere al celor de la Tamyia, lucrurile,ca de obicei, au decurs struna.
Asta a rezultat,pana una alta ;

Imagine atasata: 20161127_131359-1-1.jpg Imagine atasata: 20161127_131359-2.jpg

Imagine atasata: 20161127_131431-1.jpg Imagine atasata: 20161127_131334-1.jpg

mai urmeaza cateva poze, imediat.

#18 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 November 2016 - 03:01 PM

...Divizia a 12-a, batalionul 134 Intretinere, compania A, Franta, decembrie 1944.
Imagine atasata: 20161127_131311-1.jpg Imagine atasata: 20161127_131311-2.jpg

Imagine atasata: 20161127_131346-1.jpg Imagine atasata: 20161127_131359-1.jpg

Imagine atasata: 20161127_131413-1.jpg Imagine atasata: 20161127_131413-1-1.jpg

Imagine atasata: 20161127_131546.jpg Imagine atasata: 20161127_131529.jpg

#19 Useril este offline   gabrielglodean 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 437
  • Inregistrat: 07-August 12
  • Location:Satu Mare
  • Interests:???

Postat 27 November 2016 - 06:00 PM

Frumos. Ce culoare e OD-ul?

#20 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 November 2016 - 09:55 PM

Mulțumesc.
Nu ştiu ce īnseamnă OD.
Am folosit vopsea Tamyia TS 5 Olive Drab (decantată īn aerograf), pentru culoarea maşinii, SCC15 cod AMiG 112 pentru " cārpe"( prelate şi foaia ce ține loc de uşă, pe dreapta maşinii), spălări cu email AK, murdărie cu "Transparent filter" de la True Earth şi "oțeluri" de la Alclad( Alc 112 şi Alc 121) pentru mitralieră şi cabluri.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi