Knuckey Truck Co/Pacific Car&Foundry Co M26A1 M26 A1 Dragon Wagon sau American Trucks VI
#1
Postat 05 September 2016 - 09:12 PM
Dupa multe inercari si teste,mai mult sau mai putin reusite, s-a optat pentru un prototip de vehicul greu, 6x6, pus la punct de compania Knuckey Trucks CO din San Francisco, specializata in productia d vehicule off road, destinate eploatarilor minierer de suprafata si carierelor de piatra.
Acest tractor,incropit dintr-un sasiu modificat de Knuckey, al unui vehicul 6x6 deja existent, peste care a fost montata o cabina blindata, era asociat unui trailer capabil sa suporte greutatea unui tanc mediu- 40 de tone (sau chiar unul greu, atunci cand a fost modificat), M 1, produs de Fruehauf Trailer Co Michigan.
Combinatia dintre cele doua, a fost supusa la teste de teren in aprilie 1943,la Aberdeen Proving Ground, iar rezultatele concludente i-au convins pe militari ca au gasit solutia la problema lor.
Astfel fiind, s-a dat startul la intrarea in productie a tractorului, insa imediat a aparut si problema : Knuckey Trucks Co nu avea posibilitatea de a fabrica masina, in numarul si la termenele necesare armatei, ea fiind o firma dedicata mai degraba vehiculelor custom produse in unicat sau numar foarte mic. Pentru ca SUA nu ducea lipsa de antreprenori si nici de firme capabile, contractul a fost incredintat rapid catre Pacific Car & Foundry Co cu sediul in Renton Washington, o firma specializata pe productia de locomotive, dar cu posibilitati de productie net superioare lui Knuckey Co.
Aceasta din urma nu a fost inlaturata din procesul de fabricatie, ci a continuat sa furnizeze boghiurile si axele spate,ale noului vehicul/tractor, denumit intre timp M26.
#3
Postat 06 September 2016 - 01:08 PM
Da, voi folosi kitul complet, tractor + trailer.
Fiind vorba despre versiunea M26 A1, kitul Tamyia va fi combinat cu o cabina neblindata, produsa de Real Model, din rasina.
In plus, conversia mai primeste si un motor complet, tot Real Model si tot din rasina.
Toate impreuna vor rezulta un Dragon Wagon soft cab.
Pe trailer am intentia sa "depun" ceva...heavy load; am cateva optiuni, insa nu m-am chiar decis ce anume.
#4
Postat 06 September 2016 - 08:37 PM
Iata un exemplar de 440 six in line trezit la viata de un francez, membru al asociatiei Ardennes 1944.
https://www.youtube....h?v=BCEj1COO6OI
urmat de asamblarea intregii masini, gata restaurata
https://www.youtube....h?v=TkrhhR2CYEs
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 September 2016 - 08:37 PM
#5
Postat 11 September 2016 - 01:06 PM
Se poate observa ca , dupa razboi, aproape toti marii producatorii de camioane grele continuau sa-l foloseasca.
Dacă tot l-am pomenit, iată "monstrul" aşezat peste locul unde va fi asamblat în curând. Acum este doar potrivit.
Motorul "produs" de Real Model/ master de Miroslav Hraban, vine turnat dintr-o singură bucată cu câteva piese care se adaugă ulterior, însă din pliantul ataşat în cutie, nu te alegi decât cu două poze color ale unui motor în muzeu, şi alea prezentate de pe aceaşi parte (stânga). În rest ...te descurci.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 September 2016 - 01:16 PM
#7
Postat 18 September 2016 - 12:29 PM
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 September 2016 - 12:30 PM
#10
Postat 26 September 2016 - 01:42 PM
A fost mai greu pana am potrivit motorul RealModel peste sasiul Tamyia.
Au fost necesare modificari pe care mai mult le-am intuit, dar pana la urma a incaput in locasul lui.
Acum sunt la faza la care asamblez cabina (de fapt conversia propriuzisa) peste restul ansamblului/punte fata.
Aici intervin alte modificari, ba chiar si unele mici operatiuni de amputare a sasiului, pentru ca in varianta cu cabina blindata, masina era putin mai lata, decat in versiunea softcab.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 26 September 2016 - 01:43 PM
#17
Postat 27 November 2016 - 01:57 PM
Conversia nu a fost un lucru tocmai simplu, in mod anume referindu-ma la partea ce tine de rasina/ kitul Real Model.
Din punctul de vedere al celor de la Tamyia, lucrurile,ca de obicei, au decurs struna.
Asta a rezultat,pana una alta ;
mai urmeaza cateva poze, imediat.
#20
Postat 28 November 2016 - 09:55 PM
Nu ştiu ce īnseamnă OD.
Am folosit vopsea Tamyia TS 5 Olive Drab (decantată īn aerograf), pentru culoarea maşinii, SCC15 cod AMiG 112 pentru " cārpe"( prelate şi foaia ce ține loc de uşă, pe dreapta maşinii), spălări cu email AK, murdărie cu "Transparent filter" de la True Earth şi "oțeluri" de la Alclad( Alc 112 şi Alc 121) pentru mitralieră şi cabluri.