Corabia a navigat pe Marea Mediterana in timpul vietii lui Alexandru cel Mare si a succesorilor lui. Nava sa scufundat in ape deschise la mai putin de o mila de portul din Kyrenia. Motivul scufundarii par a fi apele agitate sau chiar pirateria. Arheologii au gasit puncte de lance în corpul navei si luarea de mulaje din cauciuc indică faptul că acestea au fost în contact cu învelișul protector de plumb care acoperea nava. Acest lucru sugereaza faptul că varfurile de sulita au fost blocate în interiorul corpului, atunci când sa scufundat, posibile dovezi ale unui atac La navele comerciale de acest fel, căpitanul avea un cantar, greutăți, și monede pentru măsurarea și comercializare bunurilor, lucruri care lipsesc. Chiar și mai surprinzător este faptul că peste o tonă de marfă lipseste de pe nava. Acest lucru conduce pe cercetători să creadă că nava trebuie să fi fost jefuita la un moment dat. Ceea ce deschide acest argument în plus este prezența unei tablete blestem în dărâmături. Un pirat, de exemplu, ar sparge tableta intr-o parte a barcii in timp ce se scufunda în speranța că magia neagră evocata de tableta ar ascunde dovezile crimei lor. Aceste fapte, luate împreună,ii fac pe mulți arheologi să creadă că pirateria a jucat un rol în scufundarea navei.
Dovezi arheologice:
Obiectele gasite sunt cele originale pe care la purtat în timpul ultimei sale calatorii în urmă cu 2300 de ani. De la ele putem învăța despre viața acestor comercianți. Nava transporta mai mult de 400 de amfore de vin, cea mai mare parte realizate în Rhodes, indicand faptul că sa făcut o oprire importantă pe acea insulă. Zece amfore cu forme distincte sugerează opriri si in alte porturil, cum ar fi Samos aflat în partea de nord. O altă parte a încărcăturii navei a fost migdale, 9000 la număr, care s-au găsit în vase de lut și de asemenea, în interiorul corpului navei perfect conservate sau gasit 29 depietre de moarai, încărcate deasupra chilei in trei rânduri care în același timp au servit ca balastt, luate probabil de la carierele de piatră de pe insula Kos unde muncitorii su sculptat semne de identificare pe părțile laterale ale acestor pietre. Toate aceste dovezi sugerează că nava a navigat de-a lungul coastei de sud a Anatoliei, a facut escală în Samos, Kos și Rhodos înainte de a continua ruta către est si scufundarea ei în Cipru. Marinarii au pescuit în timpul călătoriei dovada fiind mai mult de 300 de greutăți de plumb găsit în prova. Mesele au fost probabil, preparate pe uscat, folosind un vas mare și un cazan de bronz. Patru linguri de lemn, patru vase de ulei, patru solnite de sare și patru căni recuperate în epava sugerează că echipajul în ultima ei călătorie a constat din patru marinari.
Panza, una la numar a fost, probabi data jos înainte de a se scufunda deoarece la pupa sau gasit mai mult de 100 de inele de plumb. Coca construită în mare parte din lemn de pin, s-a păstrat pentru o lungime de aproape 14,7 metri si 4,4 metri latime. Nava a fost construită folosind o veche metodă, construindu-se coca initial apoi coastele, opusul metodei de azi. Nava a avut o viata îndelungată și a suferit patru reparații majore în viața ei. În ultima reparație proprietarul a montat pe exterior un strat de tabla de plumb de 1,5 până la 2 milimetri grosime pentru a menține in stare de functionare nava relativ veche. Carbon 14 datând din scânduri navei dă o dată de 389 BC (plus sau minus 44 de ani). Datarea cu carbon a lemnului navei o situeaza in anul 389 inainte de Hristos(plus sau minus 44 de ani), iar datarea migdalelor la data de 288 BC (plus sau minus 62 de ani), de aici rezulta ca nava era foarte veche în ziua când a scufundat.
Kitul, al doilea cumparat tot de pe acel site chinezesc, a costat cam 320 de lei, bani pe care sii merita zic eu, pozele vorbesc de la sine.
Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 29 August 2016 - 07:28 PM