Forum Machete,Modelism,Hobby: Corectare defecte kit plastic - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Corectare defecte kit plastic

#1 Useril este offline   dapyx 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 13-September 06

Postat 13 September 2006 - 11:34 AM

Salut,

Dupa cum stiti, kiturile din plastic nu sunt realizate tocmai ideal. Daca operatiunile de indepartare de material sunt relativ usor de realizat (cu un cutter, smirghel, pila), intrebarea este cum adaugati material acolo unde lipseste? Ceva tehnici sau idei m-ar putea ajuta.

#2 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 13 September 2006 - 11:43 AM

Pai iti trebuie un material de umplutura (filler). Acesta se gaseste la tub sau la cutie (chiar chit se numeste) si este fabricat de mai toti mari producatori de kituri. Mai exista si alte solutii (plastic dizolvat in adeziv, superglue), dar chit-ul este cel mai bun pentru ca se poate slefui/modela/regrava relativ usor si face priza buna cu corpul machetei.

Vezi ca la http://cartula.net/modules/ipboard/index.p...topic=1397&st=0 exista niste recomandari in acest sens.

#3 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 13 September 2006 - 11:58 AM

Depinde cat vrei sa adaugi.
Daca e sa umpli o crapatura sau o linie de gravare, e de ajuns un pic de superglue.

Daca e ceva mai substantial, poti folosi chit de modelism. Pentru umpluturi foarte substantiale (mai mult de 5mm) chitul trebuie aplicat in straturi subtiri de cate 1mm si lasat sa se usuce bine intre aplicatii. Motivul e ca acaste chituri contin solventi care ataca plasticul. Un strat gros poate distruge plasticul.

O alta metoda e sa folosesti superglue si praf de creta. Aplici superglue apoi presari praf de creta. Lasi sa se usuce, apoi aplici din nou superglue si presari praf de creta. Faci asa pana ce ajungi la grosimea dorita. Se poate slefui foarte usor dupa aia. Unii folosesc praf de copt in loc de creta, numai ca uneori (in functie de umiditatea aerului) praful de copt reactioneaza cu superglue si face basici care iti strica finisajul la slefuire. Alteori, bulele de aer raman sub suprafata si pot plesni mai tarziu. De aia e mai bine sa foilosesti o pudra inerta ca praful de creta (si in plus e ieftin). Eu am folosit si ipsos, si merge.

Secretul cu superglue e sa te apuci de slefuit imediat ce s-a uscat. Cu cat il lasi mai mult, cu atat se usuca mai tare si e mai greu de prelucrat. In plus, daca devine mai tare decat plasticul din jur, cand slefuiesti, plasticul se pileste mai repede decat superglue si se fac denivelari.

HTH
Radu

#4 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 13 September 2006 - 12:35 PM

More...
http://cartula.net/modules/ipboard/index.p...topic=1406&st=0

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 September 2006 - 01:30 PM

Radub, interesanta metoda cu superglue si praf de creta! Talcul nu e mai bun oare? Cit trebuie lasat la uscat?

#6 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 13 September 2006 - 01:56 PM

Z-mare ce sa zic, poti folosi si talc daca ai la indemana :lol:
Problema cu talcul e ca e lubrifiant (ala ii este si scopul, il pui intre haine si piele ca sa nu se "frece" intre ele) Cand il pilesti, se comporta ca atare.
Praful de creta e ieftin, accesibil oricui, si merge excelent. Ce rost are sa te complici?
Praful de creta amestecat cu superglue e diferit de amestecul de praf de creta cu vopsea. Amestecul cu vopsea se poate pastra timp indelungat o data ce e combinat, pe cand amestecul dintre superglue si creta merge numai instantaneu si la "locul faptei".
In plus, amestecul de creta cu superglue e bun cand ai de adaugat material pentru ca e mai rigid si mai rezistent decat cel dintre vopsea si creta (care e excelent pentru umplerea crapaturilor) Cu alte cuvinte, unul e bun la adaugare, altul e bun la umplere.
Praful de creta si superglue reactioneaza foarte repede - se creeaza o pasta care ramane maleabila can 5 - 10 secunde apoi se usuca.
HTH
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 13 September 2006 - 02:31 PM


#7 Useril este offline   dapyx 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 13-September 06

Postat 13 September 2006 - 03:17 PM

Multumesc pentru informatii si link-uri. Am invatat o multime de lucruri. Revin cu imagini din procesul de fabricatie si un kit review. :)

Este vorba de un Mil Mi-24D 1:48 fabricat de Revell.

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 September 2006 - 06:35 PM

Mersi Radub!

#9 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 13 September 2006 - 07:37 PM

radub, la Sep 13 2006, 02:56 PM, a spus:

Problema cu talcul e ca e lubrifiant (ala ii este si scopul, il pui intre haine si piele ca sa nu se "frece" intre ele) Cand il pilesti, se comporta ca atare.
Praful de creta e ieftin, accesibil oricui, si merge excelent. Ce rost are sa te complici?

Scuze ca te corectez frate Radub, dar talcul nu este lubrefiant si nici nu se pune intre haine si piele din motivul de care spui tu.
Smirghelul aluneca pe talc la fel de mult ca pe praful de creta care, praf de creta, are si prostul obicei sa aiba granulatia mai mare decat talcul.
Oricum si praful de talc e ieftin si se gaseste in farmacii ... si daca n-ai talc folosesti creta, si daca n-ai creta folosesti talc.
Nu-i nici o scofala. Se slefuiesc la fel de usor.

crios, la Sep 13 2006, 09:50 AM, a spus:

Uneori, cei care dau sfaturi ...
frate Radub :hammer:
Bafta!

#10 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 13 September 2006 - 10:01 PM

:lol: Salut Crios,
Nu ma deranjeaza ca ma corectezi. :lol: E chestia cu bordeiele si obiceiurile...
Eu asa stiam, ca talcul e lubrifiant, scrie si aici http://en.wikipedia....i/Talcum_powder
HTH
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 13 September 2006 - 10:41 PM


#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 September 2006 - 07:37 AM

Talcul lubrifiant? Poate exprimarea nu e tocmai corecta. Noi punem talc in minusile chirurgicale pentru a le introduce mai usor pe mina, se pune intre foliile de cauciuc pentru a nu se "lipi", gimnastii isi pudraza miinile cu un amestec de talc si saciz (parca) pentru a absobi transpiratia si a face priza mai buna, dar se pune si pe o pata de ulei pentru al absorbi (asa se pot scoate petele de ulei prospete de pe tesaturi, se presara talc, se lasa citeva minute, apoi se scutura). Probabil granulatia foarte fina si faptul ca este cel mai putin dur, il face sa alunece parind "lubrifiant", mai degraba "lubrificator"

#12 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1367
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2006 - 07:51 AM

Oameni buni, eu am alte metode si pana acum au mers destul de bine:

1. Daca vorbim de suprafete drepte merge cu material de adaos - foi de plastic. Astea se pot lua din casoletele de inghetata si se lipesc foi mai multe pana se ajunge la grosimea dorita (cota).

2. Pentru suprafete mici si cu forme neregulate folosesc toluenul in care dizolv plastic transparent de la ramele pe care sunt prinse carlingile (se obtine practic un lipici asemanator cu Contacta de la Revell). In lipiciul astfel obtinut amestec talc pana obtin o pasta mai tare. Acum ideea e ca cu cat e mai moale pasta in cauza, uscarea dureaza mai mult. Oricum e bine sa fie mai tare, adica sa aiba mai mult talc pentru toluenul lucreaza in timp, se evapora mai greu si exista riscul sa topeasca plasticul. Dupa ce am chituit si s-a uscat, incepe finisarea care se face cu smirghel. In final o sa se obtina o suprafata usor cretoasa. Tare dar cu un aspect cretos, usor spongios (chestia asta merge, de exemplu, pentru zimmerit la blindate sau tencuiala la case, in diorame). Pentru a scapa de aspectul spongios, cretos, dau cu putin superglue si dupa uscare finisez cu smirghel.

Nu stiu daca e o metoda usoara, comparativ cu altele dar avantajul mare este ca timpul de uscare e destul de scurt daca pasta este facuta mai tare, cu mai mult talc.

#13 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2006 - 09:02 AM

Bun, vin si eu cu ceva metode mai mult sau mai putin ortodoxe:

1. Diluez cu nitro chitul de Revell, pe care apoi il aplic pe unde nu e balamuc mare cu pensula in straturi subtiri. Merge foarte bine se usuca repede si se poate aplica cu "surgical precision".

2. In chestia de mai sus, pentru a obtine suprafete mai acatarii, adaug plastic dizolvat in nitro. E mai consistent dar amestecat cu chitul diluat se comporta bine.

3. Folosesc chitul ca atare dar aplic cu instrumente foarte fine si strict punctual. Ceea ce nu am gasit, inca mai caut si imi sparg capul, niste instrumente foarte fine de slefui in locuri tampite. Frezele dentare diamantate musca prea mult, iar cu mirghelul ajung greu. Vezi cutele de uniforma la figurinele 1/35, 48 si 72.

Metodele sugerate aici sunt foarte bune de tinut minte si cred cu toata convingerea ca ar trebui facuta o sectiune separata pe forum, ceva gen "HOW TO", astfel incat orice boboc sau persoana care vrea sa invete sau sa se perfectioneze sa poata avea de unde lua info centralizat, nu sa caute mult.

Parerea mea, si ne vedem sambata!!! :lol:

Bafta,

Gabi

#14 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 14 September 2006 - 09:39 AM

radub, la Sep 13 2006, 11:01 PM, a spus:

E chestia cu bordeiele si obiceiurile...

Sigur ca da, Radu! Si e si chestie de ce ai la indemana.
Daca ai creta nu vad sensul sa fugi la farmacie sa-ti iei pudra de talc sau daca ai talc sa fugi la librarie sa-ti cumperi creta. Ca sa nu zic ca daca ai ipsos nu vad sensul sa cauti creta sau talc :lol: .

LUBRIFIĮNT = Material vāscos sau praf care se introduce īntre suprafeţele de contact a două corpuri solide cu mişcare relativă, pentru a forma un strat subţire care să īnlocuiască frecarea uscată cu una fluidă şi să īmpiedice sau să reducă astfel uzura, īncălzirea etc. (dex on line)

Posibil ca din punctul sta de vedere (intre doua corpuri solide), granulele minuscule de talc, sa ajute. N-am incercat - nu ma pronunt. In rest - e cum a zis fratele Z-mare. Talcul este un bun absorbant si din cauza asta mentine pielea uscata a copilasilor cu putulica in farfurie Imagine postataca cel al lui (sa-ti traiasca, Caline!) Wurger. :lol:



Bafta!

#15 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2006 - 09:59 AM

Citeaza

...sa-ti traiasca, Caline!



Hai ma Cristi, iti dai seama ca a crescut in 3 luni cat altii in 3 ani ??? :lol: :lol: :-P

.....

#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 September 2006 - 10:28 AM

Citeaza

Ceea ce nu am gasit, inca mai caut si imi sparg capul, niste instrumente foarte fine de slefui in locuri tampite.
Daca maninci inghetata pe bat, iti arat eu simbata! :lol:

#17 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2006 - 02:25 PM

Pai daca e musai, cu placere :lol: Tu una si eu una !!! :hammer:

#18 Useril este offline   comnean 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 14-October 06

Postat 14 October 2006 - 11:45 AM

Salut,
Cea maisimpla metoda pe care am utilizat-o si cu rezultate super ok a fost cu rasini epoxy in compozitie 40,50 sau 60% intaritor si restul baza functie de duritatea materialului inconjurator. Un exemplu POXIPOL sau produse ARALDIT (in trecut) sau rasini de la 3M
1. in zona de chiutuit fac retentii prin slefuire cu hartie abraziva 240, 400 sau 600 (toate uscat)
2. pregatesc rasina si o aplic repede (pentru ca datorita procentului de intaritor se intareste in 5-10 min)
3. slefuiesc la nivel (sau chiar creez mici detalii in relief daca este cazul) cu 600 (uscat), 800 si 1000(umed)
4. pelucrez eventualele "santuri" daca este cazul
Nu am folosit niciodata cianoacrilati (vezi superglue) pentru ca in timp au un comportament ciudat vis a vis de aderenta. In plus coefientul de dilatare fata de masa plastica inconjuratoare este mult mai mic. Cateodata am folosit chit auto poliesteric sau epoxi.

#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 October 2006 - 12:43 PM

Comnean, araldita sau poxipolul, nu sint cumva mai dure decit plasticul din prejur si cind slefuiesti ai necazuri??? :-?

#20 Useril este offline   comnean 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 14-October 06

Postat 14 October 2006 - 01:03 PM

Salut,
In general cu 40% intaritor esti f. putin sub duritatea plasticului sau la egalitate. Cu putina exersare chiar daca ajungi la 50 sau 60% te descurci f. bine. Prima slefuire grosolana incerci s-o faci cat mai "local". Pentru rezultate optime degrosarea o faci cu 240, 400 maxim 600 sau 800 la uscat pentru a controla bine suprafata. Superfinisarea se extinde si o faci cu 1000 uscat si 1200-2000 umed extins.
Problema cu comportamentul zonelor adiacente tine si de rigiditatea ansamblului pe care se face chituirea. Daca degrosarea si superfinisarea se fac cu flexari ori cu "apasare" mare rezultatul poate fi dezastruos in cazul in care materialul de baza flexeaza ori este prea moale. Daca slefuirile se fac doar prin 'mangaiere" la granulatii mari (240, 400, 600 si chiar 800) rezultatul va fi super.
Suplimentar la 80% din timpul de prima polimerizare se poate interveni cu scule taietoare aschietoare improvizate pentru degrosare si obtinerea de suprafete super OK.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi