Forum Machete,Modelism,Hobby: Noile remorchere - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Noile remorchere

#1 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 11 April 2016 - 05:46 PM

Comunicat M.Ap.N.:

"UN REMORCHER NOU INTRĂ ÎN SERVICIUL FORŢELOR NAVALE

"Vârtosul" este primul dintre cele trei remorchere contractate de Ministerul Apărării Naţionale de la Şantierele Navale Damen, care va intra în serviciul Forţelor Navale marţi, 12 aprilie. În cadrul ceremoniei, organizată cu acest prilej, navei i se va acorda pavilionul românesc şi va fi executat tradiţionalul botez.
Remorcherul maritim "Vârtosul", cu numărul de bordaj 103, este proiectat pentru a fi folosit în port şi în rada acestuia. Nava are lungimea de 16,56 m, lăţimea de 5,93 m, pescajul de 2,54 m şi este echipat cu două motoare Volvo Penta de 600 de cai putere fiecare, precum şi cu numeroase echipamente tehnice specifice.
Cele trei remorchere multifuncţionale care vor intra în serviciul Forţelor Navale Române vor înlocui actualele şalupe de remorcare-salvare, îmbătrânite, şi vor fi folosite pentru asigurarea manevrelor navelor militare în porturi şi pentru servicii de intervenţie, fiind eliminate costurile plătite operatorilor civili."

foto (sursa navy.ro):
Imagine atasata: 01_m.jpgImagine atasata: 02_m.jpgImagine atasata: 03_m.jpg

Felicitari si la mai mare!

SRS -urile au durata de viata depasita cu aprope 20 de ani.

Imagine atasata: 575.jpgImagine atasata: snm_4.jpeg

Lungime x latime x pescaj 22,75 x 4,80 x 1,46 m
Deplasament...57,50 t
Viteza....11,21 nd
Echipaj.....6

Aceasta postare a fost editata de 177: 11 April 2016 - 05:46 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 April 2016 - 10:15 PM

Nu vreau să fiu cârcotaş dar...numele atribuite remorcherelor mi se par...neinspirate, ca să nu le zic altfel.
Pe "103" l-au botezat "Vârtosul" . Celorlalte oare cum li se va spune ? Vânjosul şi Bengosul ?
Şi-apoi dacă tot cârcotesc... de ce Olanda ? Oare pe la gurile Dunării nu se mai găseau nişte bărbați vrednici să facă trei remorchere d-astea ?
Când s- au oferit să ne facă două fregate nou nouțe, olandezii ăştia, noi ne-am tras pe...foale, şi-am cumpărat la aproape acelaşi preț, doua damblagele rămase in zestrea Her's Majesty the Queen, din vremea Malvinelor.Acu, după ce ne-am fâțâit cu ele, în sus şi-n jos, prin dreptul plajelor de la Mamaia până către Mangalia, să ne vadă gagicele,musai să mai băgăm ceva parai şi în...buzunarele turcilor, că deh, fregate fără arme e ca nunta fără lautari.
Cât despre olandezi... se pare că am compesat cu remorcherele.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 April 2016 - 10:24 PM


#3 Useril este offline   Babacu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 344
  • Inregistrat: 20-October 06
  • Location:Tîrgoviște

Postat 12 April 2016 - 07:28 AM

Măcar consolează-te că sînt făcute de muncitori români, în România.

#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 12 April 2016 - 08:00 AM

E drept Babacule, şi muncitorul român să mănânce o pâine.
Doar atât să mai întreb: oare "corvetele multirol" despre care se spune că ar fi nevoie, nu ar putea fi construite tot de-ai noştrii ??

#5 Useril este offline   kamikaze 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 308
  • Inregistrat: 28-September 05
  • Location:Acasa
  • Interests:Prea multe... prea putin timp

Postat 12 April 2016 - 01:44 PM

"Ai nostri" nu mai exista demult. Daca te referi la aceeasi muncitori care desi lucreaza in acelasi loc, sunt angajati de companii straine, s-ar putea. La noi orice e posibil, iar Olanda ne cam are la mana cu intrarea in Schengen, asa ca, sa manance si ei o paine.
Revenind la subiect, cica numele l-au gasit in "traditie", nu stiu ce remorcher regal din perioada interbelica avea acelasi nume. O fi, nici macar nu m-am obosit sa caut. Dar oricum suna ca naiba. Totusi, tinand cont ca pe vremea aia aveam mult mai multe vapoare, cred ca puteau gasi alt nume. Sau asta o fi fost primul la catalog??!!
In alta ordine de idei, sunt de acord cu scopul lor, sa nu se mai plateasca niste bani catre Coremar, compania de remorcaj din portul Constanta, si mai mult ca sigur nu putini. Insa, nu stiu cat de eficiente sunt, cel putin in privinta fregatelor. Avand suprafata velica foarte mare, la un vant din travers nu-i vad prea bine. Si stiu despre ce vorbesc, Coremarul are cel putin unul identic iar la un vant mai serios au ajuns pe dig, si remorcau doar o amarata de barja. Asa ca, vom vedea.
PS: Aia cu "multifunctionale" imi place maxim. Adica, ce mai fac?? Mancare, spala rufe?? Sau o sa le puna o mitraliera si uite asa ne marim si noi flota de lupta?? :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de kamikaze: 12 April 2016 - 01:47 PM


#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 12 April 2016 - 03:01 PM

Acu'dacă tot vorbim despre nave, nu zic,musai să avem şi noi nişte jucărele,măcar aşa...de ochii lumii.Corvete poate ne trebuie, măcar trei(unii vorbeau de 4, acum câțiva ani)deşi la final vor fi două( bună şi aia una ce-o primim), da'măcar să nu ne trezim cu alte junghiuri de prin Malta sau dreaq mai ştie de unde.
Cât despre Schengen...dacă UE o mai freaca mult cu emigrația arabă, cred că noi vom fi singurul stat membru Schengen, până la urmă.

#7 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 12 April 2016 - 05:13 PM

"La 5 ianuarie 1917 şalupa canonieră “Smârdan” venind de la Chilia a trecut prin dreptul Isaccei, fiind întâmpinată cu foc de bateriile germane. Deşi şalupa a ripostat cu armamentul de la bord, ea a fost scufundată, pierind în valuri cu această ocazie căpitanul de marină Ion Alexandrescu şi locotenentul de marină Constantin Vârtosu care se aflau la bordul şalupei, precum şi plutonierul major Marinescu Nedelea împreună cu alţi marinari din echipaj."
(sursa : arh. Dorin Paul Bucur "Şalupele canoniere “Smârdan”, “Rahova”, “Opanez”, trei nave aproape uitate", MODELISM 5-6/2010)

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi