iar...IAR
#44
Postat 02 September 2016 - 10:05 AM
Bun, mai am o nelamurire, referitoare la trapele superioare ale trenului de aterizare, adica astea
In cartea IAR - 80, "Le heros meconnu", autori Dan Antoniu si George Cicos, la pagina 123, partea infeioara a trapei parea a avea 2 ramforsari verticale, probabil trei, dar a treia nu se vede.
In "Vinator, Romanian hunter, The IAR 80 & IAR81 in ultimate detail", autor Radu Brinzan, la paginile 252, 257, apar tot doua ramforsari, posibil una sub piston. La pagina 251, apar tot doua ramforsari. Ori, tot in "Vinator, Romanian hunter, The IAR 80 & IAR81 in ultimate detail", autor Radu Brinzan, la pagina 242, in acea zona, apar patru siruri de nituri,adica asa
Ei bine, cite ramforsai sunt in zona,ca pe kit nu apare nimic si trebuie sa corectez?
#45
Postat 02 September 2016 - 08:15 PM
Z-mare, la 02 September 2016 - 10:05 AM, a spus:
Eu zic ca doua. Ma bazez pe doua fotografii din cartea domnului Radu Brinzan in sensul ca la pag. 246, in stanga sus, apare o fotografie cu capacul inferior zgariat sau, cum sa spun, cu vopseaua raschetata de acele ranforsari:
Totodata, la pagina 258 in dreapta sus apare o alta fotografie cu aceleasi urme, urme lasate de aceleasi ranforsari, presupun:
Am incropit un desen ca sa arat cam ce-mi dicteaza intuitia
si de aceea apar patru randuri de nituri.
E doar o parere. Alte argumente nu am.
Toate cele bune!
Aceasta postare a fost editata de zachs: 02 September 2016 - 08:16 PM
#47
Postat 02 September 2016 - 09:55 PM
Prom, la 02 September 2016 - 09:01 PM, a spus:
Probabil ca sunt 4 randuri de nituri dar grupate cate doua, vezi dublurile care se vad in poza.
Pai da! In sensul acesta am zis si eu numai ca nu atat de explicit. Deci pe capacul furcii rotii se vad acele urme de la ranforsarile capacului/pantalonului jambei.
In fotografia postata de @Prom se vede ca un platband nituit de pantalon, deci am gresit cand am desenat chestia aia cu profile U.
Scuze pentru eventualele confuzii create!
#48
Postat 03 September 2016 - 05:09 PM
Prom, ar di bine cum zici, insa sirurile de nituri ce se vad, cit de cit, in poza de la pag 258, stinga sus, aceeasi carte, postata si de tine, sunt mult mai apropiate.
Poza de la pagina 258, ma face sa cred ca sunt trei, eventual patru, benzi, prinse cu cite doua rinduri de nituri, adica cam asa;
adica punctele din desen si lniile rosii de linga. Desenul e facut cu virful degetului, nu am maus la tableta, cred ca se intelege.
Poate mai sunt si alte opinii.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 September 2016 - 05:13 PM
#49
Postat 03 September 2016 - 06:33 PM
Eu vad 2 platbenzi acolo:
Si alta poza in care se vede lipsa intariturilor (platbenzi) externe la capacele bai trenului.
Exista "ceva" acolo care seamana cu o platbanda (am marcat-o cu rosu) dar pare a fii o îndoitura sau o reflexie a lumini. Imbinarea capacelor ce vede deasupra (dar si mai jos) cercului meu rosu în care se vad niturile fără nici o platbanda suprapusa.
Sper ca nu mai sunt confuzii acum :)
Cu stima.
#50
Postat 04 September 2016 - 10:39 AM
Revenind la problema de mai sus, si coroborind datele din fotografiile mentionate mai sus, cred ca sunt doua bucati de platbanda, nituite pe doua rinduri, cum e la trapa inferioara. Asta inseamna ca sint patru siruri de nituri, pozitionate insa altfel, adica cam asa.
Singurul care poate justifica prezenta celor patru siruri de nituri distantate, este autorul cartii, adica Radub.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 04 September 2016 - 10:44 AM
#51
Postat 04 September 2016 - 11:57 AM
Inca nu am ajuns sa desenez trenul la rezoluție mare, dar am o schița pe care o s-o folosesc când ajung la el.
După cum vezi sunt profile omega și platbenzi, deci au doua rânduri de nituri.
Pe capacul prins de furca mai exista și alte întăriri decat cele desenate de mine, mai ales la partea superioara. Sunt convins ca nu este facut doar dintr-o singura bucata de tabla. Sunt cel puțin doua :)
Cu stima.
PS: Cum am mai spus, desenul este doar o schiță și nu este 100% la 100% corect. Are lacune mai ales la dispunerea niturilor dar și la numărul lor. Forma generala este OK.
#52
Postat 04 September 2016 - 02:50 PM
Z-mare, la 04 September 2016 - 10:39 AM, a spus:
Ce a marcat Asgard in poza calei, publicata si pe pagina 264 din cartea "Vanator", este coasta 17 a aripii, vezi pagina 208 a aceleiasi carti. Acolo era o imbinare intre doua panouri.
Erau doar doua bucati de platbanda pe interiorul capacului trenului. Rostul lor era sa preia frecarea, asa cum se vede si in contributia lui Zachs.
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 04 September 2016 - 03:29 PM
#54
#55
Postat 04 September 2016 - 07:47 PM
Atunci ce este acolo asa luminat ?
Platbanda sigur nu este ca nervura 17 se afla mai aproape de axul avionului. Se vad niturile îmbinări puțin deasupra....
Sa fie o reflexie a lumini sau un defect al fotografiei.?! Eu asta vreau sa lămuresc.
Cu stima.
Edit:
E posibil sa fie ceva în zona aia (cablu, furtun, etc) atașat de tren care "freacă" vopseaua îndepărtând-o ?
Aceasta postare a fost editata de Asgard: 04 September 2016 - 07:50 PM
#56
Postat 04 September 2016 - 08:05 PM
Citeaza
Cu mare placere.
Citeaza
Sincer , concret, nu stiu.
Citeaza
Exact.
Citeaza
Hmmm... Poate ... Fara alte poze cu acea zona ... orice e posibil.
Citeaza
Asta tind sa cred si eu, foarte probabil ceva anume a frecat zona acolo.
Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 04 September 2016 - 08:06 PM
#58
Postat 05 September 2016 - 02:28 PM
Problema ramine insa tot nelamurita! Ma asteptam ca Radub sa dea o explicatie in privinta desenului niturilor de pe trape.
Asgard, desenul tau e plauzibil dar nu real, remforsarile de pe trape sunt mult mai inguste ca sa aiba nituri atit de distantate. Cum ai deaenat tu, ar fi cam 40 mm latime la "U''-l de intarire, ori in poza de la pag. 258 apar foarte subtiri. Tinind cont si de desenul de la pag. 256, ramforsarea pare mai degraba o piesa in forma de 'b'' culcat, prinsa intr-un singur rind de nituri.
Adica asa
#59
Postat 08 September 2016 - 12:32 AM
A fost căzut serverul ? Nu am putut intra, îmi apărea mesaj cu "nu găsește serverul cartula... bla, bla, bla :)
Alex cum am spus desenul este o schiță, nu o spun ca sa ma "scot" ci pur și simplu încă nu am ajuns sa investighez mai profund trenul de aterizaj.
Eu după fotografia asta am desenat trenul, linia generala.
Niturile nu se vad pe fotografie. Dar am "tras niște linii verzi care ar putea sa indice cam cat de late ar fi platbenzile.
Nu am înțeles la care ranforsare faci referire. Daca sunt cele de deasupra platbenzilor buclucașe, eu am dedus din desenul asta ca ar fi profil omega. Altceva nu am.
Cum profilul omega a fost utilizat cam peste tot, exemplu capacele mitralierelor:
M-am gândit ca și la tren au folosit același tip de profil.
Profilul "B" întors de care ai pomenit, eu nu l-am găsit nicăieri pe avion. Am aproape 30 de ani de când lucrez cu structuri metalice și nu l-am întâlnit niciodată.
E posibil totusi sa ma înșel și sa fie cum spui tu, never to say, never :)
Cu stima.
Edit: Scuze am uitat. Da, e posibil ca platbenzile respective sa fie prinse doar cu un singur rand de nituri pe mijloc. Pana găsești alte "dovezi" chiar este indicat sa folosești și tu, un singur rand.
Cel puțin dintr-un desen asa se vede.
Aceasta postare a fost editata de Asgard: 08 September 2016 - 12:42 AM
#60
Postat 08 September 2016 - 09:28 AM
La scara 1/32 ar fi cam asa
Latimea platbandei, la 1/32 ar fi de 0,9 mm iar niturile ar fi la distanta de 0,44 mm intre ele, pe aceeasi platbanda.