Forum Machete,Modelism,Hobby: iar...IAR - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

iar...IAR

#81 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 December 2016 - 06:26 PM

Fuselaju a fost lasat putin la dospit, asa ca am trecut la...
Motorul
Cum e de asteptat, e putin subdimensionat, dar la un capotaj gros de 1,5mm, cum e cel al kit-ului e si normal. Cum s-ar zice licenta tehnica. Nu-i problema,
Cilindrii sunt corecti ca forma, batiul la fel. Culbutorii nu prea sunt cuser ( rotundul nu e prea rotund, din matrita, nu din centrarea matritei), nu se prea pasuiesc dar, una peste alta merge. Reductorul insa... e din alta parte!
Imagine atasata: IMG_1130.JPG
Noroc ca se acopera cu acel capac.
Ca o observatie...tehnica, as fi matritat motorul aaltfel. As fi facut batiul, piesele F1 si 2 si F 12 si 13, din doua bucati, taietura fiind pe generatoare. Cilindrii i-as fi facut separat, eventual din rasina, in locul inutilelor tevi de esapament, ce se putea injecta foarte bine in plastic. De ce zic asta, asa cum sunt concepute acum piesele, pe linia de imbinare ramin santuri inestetice, foarte greu de chituit din cauza pozitiei lor. E drept, sub capotaj nu se vad, dar daca vrei o diorama cu reparatie/inlocuire de motor, se vad urit. Din pacate am uitat sa fac poze.
Am lipit culbutorii pentru a fixa pozitia capetelor, apoi partea "cilindrica" am taiat-o ulterior.
Imagine atasata: IMG_1131.JPG
Partea taiata a fost inlocuita cu bucati de ace de seringa, diametrul de 0,9 mm.
Imagine atasata: IMG_1133 (2).JPG
Piesa D63 nu se lipeste pe nicaieri, pluteste in aer! :whistle:
Imagine atasata: IMG_1135 (2).JPG
Imagine atasata: IMG_1136 (2).JPG
Imagine atasata: IMG_1134 (2).JPG
Va trebui sa fac niste urechiuse, ce se prind de batiu, cum e in realitate.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 11 December 2016 - 07:13 PM


#82 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 December 2016 - 07:36 AM

Stie cineva cum arata o bujue de aviatie, in general, si una de IAR, in particular. Din ce am vazut eu, nu prea seamana cu cele auto, adica nu au acea parte ceramica, alba, ci par, mai degraba, niste tuburi metalice. Multumiri!

#83 Useril este offline   mdo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 28-April 05

Postat 20 December 2016 - 09:39 AM

de pe google cu titlul aviation spark plugs....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bujie avion.jpg


#84 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 20 December 2016 - 11:18 AM

Vezi postareamdo, la 20 December 2016 - 09:39 AM, a spus:

de pe google cu titlul aviation spark plugs....


Astea sunt mult prea groase. Pe motorul I.A.R.14K erau altfel.
Radu

#85 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 December 2016 - 08:22 PM

Cred ca ce se vede in fotografia pusa de mdo sunt protectii ale bujiilor/pipe si nu bujiile propriuzise.

#86 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 20 December 2016 - 09:29 PM

In general, cam asa arata o bujie de aviatie, izolatorul e tot ceramic, numai ca e la interior.

#87 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 December 2016 - 10:05 AM

Da Radub, la IAR erau mai lungi si mai subtiri, ceva in genul celor aratate de Tomcat. Voiam sa stiu cum sa le vopsesc , adica daca se vede sau nu, partea ceramica. acum m-am lamurit. Multumiri!

#88 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 February 2017 - 11:27 AM

Din bucatele de plastic am facut suportii de prindere pentru inel
Imagine atasata: IMG_1137.JPG
(nu stiu ce sunt acele dungi, au aparut dupa salvarea pozei)
le-am lipit pe inel si am vopsit totul cu aluminiu
Imagine atasata: IMG_1156e.jpg
Totul a fost apoi lipit la locul lui
Imagine atasata: IMG_1158.JPG
Am montat bujiile. Deoarece nu am stiut dimensiunile exacte, am incercat sa le deduc din documentatie. Din (2), pag. 238, ieseau niste dimensiuni, din pozele de la pag. 234 altele, asa ca am ales unele intre, zic eu decente. Am folosit ac de seringa de 0,3 mm.
Imagine atasata: IMG_1166e.jpg
Imagine atasata: IMG_1169e.jpg
Am pus firele pentru bujii, sirma de cupru izolata in matase, nevopsita. In unele poze firele apar legate de culbutori, in altele nu. Am ales varianta a doua din motive intemeiate :whistle:
Imagine atasata: IMG_1171e.jpg
Imagine atasata: IMG_1175e.jpg
Sa figurat si firul de legatura intre inel si delcou, fir de plumb. Din aceleasi motive intemeiate :lazy: au fost figutate numai bujiile din fata cilindrilor.
S-au montat silfoanele si tevile de esapament. Vopsite cu Humbrol 93, cupru, si draibrusite cu MM1406, exhaust. Citeva silfoane sunt in plus, nu-i bai, poti sa ratacesti din ele, ca ai rezerva.
Imagine atasata: IMG_1181e.jpg
Imagine atasata: IMG_1182.ee.jpg
Intre noi fie vorba, esapamentele nu prea au legatura cu realitatea, dar nu-i bai, nu se vad. Asta daca nu faci niscai diorama cu IAR-ul la reparat.
Si acum ...surpraizzzz. Motorul nu incape sub capota...motorului, ca doar nu in coada fuzelajului! :diablo: Chestie de atentie fata de modelisti. Sa nu se plictiseasca, ca ce e modelismul fara nitica transpiratie. Noo, sa nu-l confundam, totusi, cu modelingul, adica fitnesul, care e cam altceva.
Imagine atasata: IMG_1183ee.jpg
Acu' pune mina zetule pe pila, polizor (ca tot mi-am luat unul nou!) si baga nastrusnicul ala de motor sub capota lui. No problem, se face.
Nici cu fuselajul nu stam mai pe roze, fie ele si cele din razboiul, parca, de o suta de ani. In nici un caz vinul sau sampania. Alea e rozé.
Imagine atasata: IMG_1180e.jpg
Vorba fratelui: inainte s-a inventat chitul si dupa aia modelismul! Buna cujetare!
Nu ma mai pling de plastic, care este de o calitate indoielnica. Adica se indoaie, se aschiaza, se lipeste nasol, greu de slefuit si polizat, se rupe usor. Alte delicii modelistice!
Tu bi continued, ca la serialele americane.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 07 February 2017 - 11:32 AM


#89 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 25 February 2017 - 05:03 PM

Salut Z-ule, trebuie sa razi cam 0.8 mm. in interiorul inelului N.A.C.A.

Spor!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 25 February 2017 - 07:06 PM


#90 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 February 2017 - 07:11 PM

Am rezolvat luind din cilindri, a fost mai simplu si mai sigur. Plasticul este destul de nasol, fragil rau, si mi-a fost frica sa nu-l rup daca il subtiez prea tare.
Si asa implica complicatii in sensul ca trebuie sa montez motorul apoi sa lipesc capota, dupa care sa o gravez/nituiesc. Plus ca inainte de montare trebuie vopsita inauntru. Problema mare e ca va fi foarte greu de montat cutia de pe reductor, totul depinde de centrarea fuselaj-motor-cutie. Vad io!

#91 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 26 February 2017 - 09:50 PM

Apropos, nu uita sa slefuiesti in acelasi ton cutia reductorului si coafa elicei, ca sa ai acelasi diametru. Intr-adevar e tricky de montat kit-ul asta nu numai in zona mentionata.

Spor!

#92 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 February 2017 - 11:17 AM

Multumesc de atentionare, inca nu bagasem asta de seama! :good: O sa incerc o mirlanie, adica, o sa degrosez, pe interior, cutia reductorului, asa poate o sa capat ceva loc pentru un putin joc, ca sa pot asambla partea din fata a capotei. Oricum e anapoda sa gravez si sa slefuiesc capota motorului, cu motorul in interior!! Ca sa nu mai vorbesc de vopsit!

#93 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 28 February 2017 - 11:35 PM

Da, si urmeaza si alinierea tijelor de ranforsare a partii din fata a inelului si lipirea lor pe cutia reductorului...
Imagine atasata: poza inel naca.JPG
Aici sa vezi trouble. Tijele vin in dreptul urechilor pe care le-ai facut la inelul fiselor de ignitie.

Spor!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 01 March 2017 - 10:06 AM


#94 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 March 2017 - 10:15 AM

Da, exact de asta va trebui sa ma ocup acum. Am bagat motorul in capota, am lipit-o si apoi am nituit-o. Ca niba!
Acum va trebui sa pun acele tije, intre cutie si partea din fata capotei. O sa-mi fac acelasi dispozitiv ca la IAR-ul la 1/48, m-a ajutat foarte mult.
Acu' am o intrebare: cum nituiesc partea din fata a capotei, aia din poza de mai sus (apropo, poti pune poze pina la 1200 pixeli si 400 kB!), in afara de a trasa cu creionul si nituit cu mina libera?? Ca nu cred ca o sa-mi iasa!

#95 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 01 March 2017 - 12:50 PM

Pacat de frumusetea de motor.
Stiu ... frumos este drumul pana la finalizarea machetei dar cred ca motorul merita sa se vada.

Spoor!

#96 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 March 2017 - 02:07 PM

Am facut doar doua machete cu motorul la vedere si nu mi-au placut! Asa ca am renuntat la aceasta idee.

#97 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 01 March 2017 - 11:05 PM

Pot sa-ti spun cum am procedat eu; e cam acelasi lucru cu trasarea liniei de plutire la nave: fixat roata dintata (de la RB) pe un suport (fix) egal ca grosime cu distanta dintre prima linie de nituri si suprafata plana (masa de lucru), apoi rotit piesa de gravat (nituit) in jurul axei sale, pe dintii rotitei, si am obtinut prima linie. Pt. a doua linie am modificat grosimea suportului, procedand la fel si la gura piesei, pt a treia linie de nituri.
Mai greu a fost sa fiu atent sa nu le incalec.

Aceasta postare a fost editata de LiviuM: 01 March 2017 - 11:07 PM


#98 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2017 - 10:25 AM

Da, excelenta treaba, la asta nu m-am gindit! Din pacate, am trasat niturile din mina, au iesit destul de bine, dar metoda e buna de stiut pentru alte dati! Multumiri! :drinks:

#99 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 March 2017 - 05:12 PM

Buuun, sa mergem mai departe.
Am purces la asamblarea aripilor. Si aici potrivelile au fost ca...nuca in perete! Diferenta dintre latime extrados si intrados aripa, le-ati vazut mai sus, nu mai insist. Acolo am bagat putin plastic, ceva chit si cite ceva superglu, tot pe post de chit. Apoi slefuit si...cam atit.
La prizele de aer, alta potriveala, defapt, nepotriveala.
Imagine atasata: IMG_1185e.jpg
Imagine atasata: IMG_1186e.jpg
Asa ca am purces la refacerea prizelor. Stiren de 0,25, lipit pe un calapod din plastic, apoi tratat cu aer cald, pentru fixarea formei..
Imagine atasata: IMG_1187e.jpg
Am purces la lipirea tijelor de pe partea din fata a capotei motorului. Pentru asta am facut initial un sablon.
Imagine atasata: IMG_1192e.jpg
Apoi am fixat cu scoci dublu adeziv partea cilindrica si conul capotajului pe pozitii. Conul capotajului l-am inaltat putin, ca la final sa iasa putin in fata, cum era de-adevaratelea. Dupa asta am lipit fiecare tija pe pozitia ei. A mers destul de simplu si s-a centrat perfect!
Imagine atasata: IMG_1193e.jpg
Pentru ca am fost cu capul in galeata cind am asamblat fuselajul, am uitat sa fac canalul unde vine glisiera cupolei, asa ca a trebuit sa fac o decupare dupa ce am lipit fuselajul.
Imagine atasata: IMG_1196e.jpg
In acea decupare am introdus o cutiuta ce contine glisiera.
Imagine atasata: IMG_1195e.jpg
Imagine atasata: IMG_1197e.jpg
Intre timp am facut si colimatorul. Intre noi fie vorba, nu seamana nici cu cel Goerz, nici cu cel IOR. Cum diferentele sunt mici la aceasta scara, nu mi-am mai batut capul.
Imagine atasata: IMG_1198e.jpg
Nu l-am montat pentru ca sunt 100% sanse sa-l rup! O sa-l montez la final...daca mai pot! :crazy:
Dintr-o bucata de plastic transparent, am facut si blindajul. Pe margini am pus folie de cupru autocolanta, pe post de rama. Mai bine puneam folie de plumb! :diablo:
Imagine atasata: IMG_1199e.jpg

#100 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 March 2017 - 05:31 PM

Cind am vrut sa fixez parbrizul pe fuselaj....surprazzzzzz! Nu merge de nici o culoare, diferenta fiind emorma.
Daca il pun bine pe o parte
Imagine atasata: IMG_1200e.jpg
pe cealalta arata cam asa :diablo:
Imagine atasata: IMG_1202e.jpg
M-am tot chinuit sa cracanez putin parbrizul, desi nu era o solutie prea cinstita. La un parbriz am reusit cu aer cald.
La al doilea...ulciorul nu merge de multe ori la...fëon! Asa ca ..kaput! S-a rupt un colt! Adica un fel de catastrofan. (Sa va mai intreb care e diferenta dintre bai si catastrofa???)
Imagine atasata: IMG_1204e.jpg
asa ca ...am taiat de tot acea parte si...
Imagine atasata: IMG_1207e.jpg
am facut alta, din plastic transparent.
Imagine atasata: IMG_1206e.jpg
Cum balamalele eleroanelor si flapsurilor sunt de toata jena, le-am refacut. Initial am astupat haurile existente
Imagine atasata: IMG_1203e.jpg
Imagine atasata: IMG_1209e.jpg
dupa care m-am apucat de reconstructia balamalelor. Am folosit stiren de 0,25. Balamalele mici, de pe flaps au 5 piese.
Imagine atasata: IMG_1210e.jpg
si cele de pe aripa.
Imagine atasata: IMG_1211e.jpg
M-am cam chinuit, fiecare piesa e pe bucatica si locul ei (1 stinga, 2 stinga...), sper sa se alinieze, nu am putut proba decit fiecare balama in parte.

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi