Forum Machete,Modelism,Hobby: iar...IAR - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

iar...IAR

#61 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2016 - 11:17 AM

Sunteti de groaza...daca atata discutie e pentru doua mizerii de platbanda, imi inchipui ce-o sa fie mai incolo.
Z, focus ! N-o sa zboare si n-o sa aiba tren de aterizare escamotabil... e doar o macheta, adevarat, la 32.
Am si eu unul facut in vitrina, tot cel la 32 si sa mor daca m-am uitat de doua ori la zona aia a trenului de aterizare...daca era platbanda sau profil, nici la scara asta n-o sa se observe...

#62 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 September 2016 - 01:55 PM

Eu zic ca aceste discuții nu fac decât sa lămurească unele aspecte/detalii, chiar dacă modelistic sunt fără importanta/irelevante. Parexample, culoarea levierului de pe ușa Spitfire-lui! :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 08 September 2016 - 01:59 PM


#63 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 09 September 2016 - 12:48 AM

Salut

Alex eu asta vad.

Imagine atasata: tren_de_aterizare.jpg

Desenul este de la trenul cu amortizor scurt (primele serii) la IAR81 se prea poate sa fi schimbat cate ceva.
In desen se vede doar un rand de nituri.
La urma urmei platbanda avea rolul de īntărire a acelei parți, dar și rolul de distanțier.

Cu stima.

#64 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 09 September 2016 - 08:42 AM

Vezi postareaAsgard, la 09 September 2016 - 12:48 AM, a spus:

Salut

Alex eu asta vad.

Atasament tren_de_aterizare.jpg

Desenul este de la trenul cu amortizor scurt (primele serii) la IAR81 se prea poate sa fi schimbat cate ceva.


La ce te referi cand spui "amortizor scurt" si unde se "vede" asta in desen?
Radu

#65 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 09 September 2016 - 05:38 PM

Amortizorul scurt cred ca e amortizorul comprimat sub G av.:pardon:

#66 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 September 2016 - 10:00 PM

Amortizorul scurt, este amortizorul ce avea cusa de 150 mm, folosit la avioanele cu numerele pina la 200.
Radub, poza pe care a postat-o Asgard, provine din (2), pagina 257. Acolo este ilustrat trenul de aterizare folosit la avioanele pina la numerele 50, cel putin. Acest lucru este sustinut de gaura prezenta in partea de jos a trapei inferioare. Vezi foto de la pag. 33, de exemplu. Cu alte cuvinte, jamba cu amortizor scurt. Din pacate, acea gaura, nu este evidentiata in desenele corespunzatoare avioanelor cu numerele pina la 50 din (2).
Asgard, acela este un desen pentru componente, deci trebuie privit cu rezerva. In poza de la pag 258, stinga sus, par a fi vizibile doua siruri de nituri.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 September 2016 - 10:05 PM


#67 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 09 September 2016 - 10:41 PM

Salut.

Normal ca trebuie privit cu rezerve (desenul !!! )

pag 258 din ce carte ? Grrrr, nu are importanta, "pare a fi vizibil" nu este egal cu "sunt vizibile " :)
Sunt răutăcios, scuze :drinks:

Cu stima.

#68 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 09 September 2016 - 11:35 PM

Vezi postareaZ-mare, la 09 September 2016 - 10:00 PM, a spus:

Amortizorul scurt, este amortizorul ce avea cusa de 150 mm, folosit la avioanele cu numerele pina la 200.
Radub, poza pe care a postat-o Asgard, provine din (2), pagina 257. Acolo este ilustrat trenul de aterizare folosit la avioanele pina la numerele 50, cel putin. Acest lucru este sustinut de gaura prezenta in partea de jos a trapei inferioare. Vezi foto de la pag. 33, de exemplu. Cu alte cuvinte, jamba cu amortizor scurt. Din pacate, acea gaura, nu este evidentiata in desenele corespunzatoare avioanelor cu numerele pina la 50 din (2).
Asgard, acela este un desen pentru componente, deci trebuie privit cu rezerva. In poza de la pag 258, stinga sus, par a fi vizibile doua siruri de nituri.b


Acea gaura nu avea nici o treaba cu cursa amortizorului ci avea treaba cu franele. Unele avioane aveau acea gaura, unele nu, chiar din aceeasi serie. Banuiesc ca nu mai era necesara.
Radu

#69 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 September 2016 - 06:34 AM

Exact, Radub, nu are nici o legatura, era luata doar ca reper pentru ''datarea'' desenului.. Eu, cel putin, am vazut-o in poze pina la numerele 50, peste acest nunar nu mai apare. In desenele din (3), ea apare figurata la toate numerele, desi la profilele color, nu apare deloc!
Bun, problema nu e asta, ci desenul niturilor.
Eu am lipit acele straifuri de latimea si la distanta specificata mai sus. Nituirea va fi ca in (2), in partea superioara, si ca in desenul din postul nr. 60 ,in partea inferioara.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 10 September 2016 - 06:36 AM


#70 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 10 September 2016 - 09:19 AM

Vezi postareaZ-mare, la 10 September 2016 - 06:34 AM, a spus:


Bun, problema nu e asta, ci desenul niturilor.



Problema e alta. Asa cum zicea si 1-0-9 mai sus, "problema" e abordarea subiectului. Cand Asgard si tu va intalniti, unul care are numai certitudini si unul care are numai dubii, se creeaza o "bucla de feedback" care se autoalimeanteaza si iese rapid de sub control. Asta da nastere la confuzii si foarte putine "lamuriri" - se creeaza un munte de taratza pentru un pumn de faina care si ala e spulberat de vant. Pe acest forum nu poate exista topic despre I.A.R. fara asa ceva. Cauta! Citeste orice topic despre I.A.R. din ultimii ani. Daca scrie cineva "I.A.R." aici e ca o incantare din aia satanica care invoca bestia...imediat tzup si baiatul cu traznaile si oricine vrea sa intre in discutie dupa aia are doar doua optiuni: ori intra in hora nebuneasca ori sta pe margine. Am incercat hora inainte, si mi-am invatat lectia. Cine castiga din acest gen de "discutie"?
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 10 September 2016 - 09:21 AM


#71 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 September 2016 - 12:40 PM

Radub, in locul atacului la persoana, ma asteptam sa explici motivul pentru care nuturile apar in acea pozitie.
Atit eu cit si Asgard, Zachs sau Prom am incercat sa lamurim acest aspect. Cel mai in masura sa o faca, ai fi fost tu, autorul cartii. Ai preferat sa ocolesti raspunsul, divagind discuria spre aspecte fara legatura cu subiectul.
Inca o data, pina la urma mi-am spus parea asupra platbandei si niturilor, sustinuta cu argumente. Nu vad care-i problema! Daca ai ceva de spus in aceasta privinta, OK, daca nu, iarasi bine, constructia va merge mai departe.

#72 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 10 September 2016 - 01:34 PM

Vezi postareaZ-mare, la 10 September 2016 - 12:40 PM, a spus:

Radub, in locul atacului la persoana, ma asteptam sa explici motivul pentru care nuturile apar in acea pozitie.
Atit eu cit si Asgard, Zachs sau Prom am incercat sa lamurim acest aspect. Cel mai in masura sa o faca, ai fi fost tu, autorul cartii. Ai preferat sa ocolesti raspunsul, divagind discuria spre aspecte fara legatura cu subiectul.
Inca o data, pina la urma mi-am spus parea asupra platbandei si niturilor, sustinuta cu argumente. Nu vad care-i problema! Daca ai ceva de spus in aceasta privinta, OK, daca nu, iarasi bine, constructia va merge mai departe.



Ti-am raspuns. Am raspuns aici: http://www.cartula.r...post__p__215136 Ai vrut sa stii cate bucati de platbanda erau acolo si eu ti-am raspuns: ERAU DOUA! Restul e numai "problema" pe care am descris-o mai sus.
Radu

#73 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 16 September 2016 - 10:15 PM

Īntrebare de 10 puncte Alex.


De ce īn fotografie platbanda apare asa de neagra și nu īn culoarea cu care e vopsit restul trenului... sau măcar aluminiu ?!
Imagine atasata: Amortizor.png

Nu cumva sunt făcute din alt material și nu aluminiu. Material plastic... poate ?! :)
Īntr-un fel e logic. Cānd doua piese se freacă una de alta, una dintre ele trebuie sa fie de o duritate mai mica pentru a prelua uzura asupra ei.
Platbenzile sunt ușor de fabricat, dar și ieftine plus ca sunt și ușor de īnlocuit.

Știu ca nu interesează pe machetiști, dar măcar pentru cunoașterea avionului merita menționat.

Cu stima.

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 16 September 2016 - 10:16 PM


#74 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 September 2016 - 11:26 AM

"Plasticile'' vremii, cele mai comune, erau, pertinaxul, textolitul, bachelita si plexiglasul. Pertinaxul, hirtie impregnata in rasina, avea rezistenta mecanica destul de slaba. Textolitul, tesatura impregnata cu rasina, avea rezistenta mecanica excelenta, din el fabricindu-se chiar si amgrenaje cu roti dintate. Bachelita era casanta. Este posibil ca acele straifuri sa fi fost din textolit, rezistent, mai usor, de duritate mai mica, putin ''unsuros'', deci nu ar fi ros, la frecarile dese, tabla trapei inferioare. Txtolitul, ca si pertinaxul, erau maroni, deci de culoare inchisa in pozele A/N. Plauzibil, dar nu obligatoriu.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 18 September 2016 - 11:27 AM


#75 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 October 2016 - 12:42 PM

Stie cineva, exact, cum veneau puse centurile pe scaun. Ma refer la scaunele cu acele fante la baza.

#76 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 307
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 21 October 2016 - 05:36 PM

Aceste fotografii gasite pe forum.il2sturmovik.ru(cel putin asa se numeste folderul unde le am salvate Imagine postata) sunt bune?
Imagine atasata: post-297-0-77335400-1371049039.jpgImagine atasata: post-297-0-86628800-1371049043.jpg
Mi se pare ciudata asocierea colimatorului metalic(cerc) cu versiunea tarzie a scaunului. Poate gresesc.Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de zachs: 21 October 2016 - 05:48 PM


#77 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 October 2016 - 07:55 PM

Sunt desenele din revista Modelism. Voiam sa știu dacă și centurile din varianta tārzie se prindeau la fel și cum arata prinderea īn spatele scaunului.
Īn privința colimatorului, īn revista sunt date ambele variante.

#78 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 307
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 22 October 2016 - 06:53 PM

Vezi postareaZ-mare, la 21 October 2016 - 07:55 PM, a spus:

Sunt desenele din revista Modelism.....

Nu am revista deci nu stiam sursa originala de aceea am zis de unde am fotografiile. In fine....
Desenele sunt bune ca reper pentru centuri?

#79 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 November 2016 - 06:51 PM

Deci, ca asa ii sta bine unui telectual sa inceapa o fraza.
Trapele inferioare, refacute, tabla de cupru lipita cu cositor+ stiren lipit cu superglue.
Imagine atasata: IAR 81 C_320 061.JPG
Am subtiat trapele superioare pina la o grosime decenta, cam 0,35 mm
Imagine atasata: IAR 81 C_320 063.JPG
Asa arata trapele refacute si adaugite. Cu alb trapele cu balamale
Imagine atasata: IAR 81 C_320 064.JPG
Robineti, butelii, filtre de ulei
Imagine atasata: IAR 81 C_320 066.JPG
Contor de munitie, cealalta cutie pentru sigurante. Din pacate, cutiile de sigurante date in kit, nu prea au de-a face cu cele originale, totul se reduce la doua rinduri de umflaturi. La aceasta scara se puteau face corect. Nu le-am mai corectat, din pacate.
Imagine atasata: IAR 81 C_320 067.JPG
Din cauza dimensiunilor mari ale peretilor fuselajului, de, tehnic nu se poate altfel, a trebuit, ca si la scara 1/48 sa fac o scobitura in cutia regulatorului pentru a putea trece furtunul pentru masca. Acesta este usor supradimensionat, 1,2 mm in loc de 1 mm, dar numai aceste fire le-am avut la dispozitie.
Imagine atasata: IAR 81 C_320 070.JPG
Podeaua si mansa
Imagine atasata: IAR 81 C_320 071.JPG
Manometrele de jos si palonierul
Imagine atasata: IAR 81 C_320 072.JPG
Scaunul si curelele
Imagine atasata: IAR 81 C_320 073.JPG
Tabloul de bord. Cu o preducea facuta din ac de seringa, am decupat fiecare ceas in parte de pe plansa cu decaluri.
Imagine atasata: IAR 81 C_320 074.JPG
Laterala stinga
Imagine atasata: IAR 81 C_320 075.JPG
Laterala dreapta
Imagine atasata: IAR 81 C_320 076.JPG

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 19 November 2016 - 11:06 PM


#80 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 November 2016 - 06:57 PM

Mufele castilor, sus, si lampile din cocpit
Imagine atasata: IAR 81 C_320 077.JPG
Ansamblu cocpit
Imagine atasata: IAR 81 C_320 078.JPGImagine atasata: IAR 81 C_320 079.JPG
Imagine atasata: IAR 81 C_320 080.JPGImagine atasata: IAR 81 C_320 081.JPG
Imagine atasata: IAR 81 C_320 081.JPG
Deocamdata atit.

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi