iar...IAR
#61
Postat 08 September 2016 - 11:17 AM
Z, focus ! N-o sa zboare si n-o sa aiba tren de aterizare escamotabil... e doar o macheta, adevarat, la 32.
Am si eu unul facut in vitrina, tot cel la 32 si sa mor daca m-am uitat de doua ori la zona aia a trenului de aterizare...daca era platbanda sau profil, nici la scara asta n-o sa se observe...
#62
Postat 08 September 2016 - 01:55 PM
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 08 September 2016 - 01:59 PM
#63
Postat 09 September 2016 - 12:48 AM
#64
Postat 09 September 2016 - 08:42 AM
Asgard, la 09 September 2016 - 12:48 AM, a spus:
Alex eu asta vad.
tren_de_aterizare.jpg
Desenul este de la trenul cu amortizor scurt (primele serii) la IAR81 se prea poate sa fi schimbat cate ceva.
La ce te referi cand spui "amortizor scurt" si unde se "vede" asta in desen?
Radu
#66
Postat 09 September 2016 - 10:00 PM
Radub, poza pe care a postat-o Asgard, provine din (2), pagina 257. Acolo este ilustrat trenul de aterizare folosit la avioanele pina la numerele 50, cel putin. Acest lucru este sustinut de gaura prezenta in partea de jos a trapei inferioare. Vezi foto de la pag. 33, de exemplu. Cu alte cuvinte, jamba cu amortizor scurt. Din pacate, acea gaura, nu este evidentiata in desenele corespunzatoare avioanelor cu numerele pina la 50 din (2).
Asgard, acela este un desen pentru componente, deci trebuie privit cu rezerva. In poza de la pag 258, stinga sus, par a fi vizibile doua siruri de nituri.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 September 2016 - 10:05 PM
#68
Postat 09 September 2016 - 11:35 PM
Z-mare, la 09 September 2016 - 10:00 PM, a spus:
Radub, poza pe care a postat-o Asgard, provine din (2), pagina 257. Acolo este ilustrat trenul de aterizare folosit la avioanele pina la numerele 50, cel putin. Acest lucru este sustinut de gaura prezenta in partea de jos a trapei inferioare. Vezi foto de la pag. 33, de exemplu. Cu alte cuvinte, jamba cu amortizor scurt. Din pacate, acea gaura, nu este evidentiata in desenele corespunzatoare avioanelor cu numerele pina la 50 din (2).
Asgard, acela este un desen pentru componente, deci trebuie privit cu rezerva. In poza de la pag 258, stinga sus, par a fi vizibile doua siruri de nituri.b
Acea gaura nu avea nici o treaba cu cursa amortizorului ci avea treaba cu franele. Unele avioane aveau acea gaura, unele nu, chiar din aceeasi serie. Banuiesc ca nu mai era necesara.
Radu
#69
Postat 10 September 2016 - 06:34 AM
Bun, problema nu e asta, ci desenul niturilor.
Eu am lipit acele straifuri de latimea si la distanta specificata mai sus. Nituirea va fi ca in (2), in partea superioara, si ca in desenul din postul nr. 60 ,in partea inferioara.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 10 September 2016 - 06:36 AM
#70
Postat 10 September 2016 - 09:19 AM
Z-mare, la 10 September 2016 - 06:34 AM, a spus:
Bun, problema nu e asta, ci desenul niturilor.
Problema e alta. Asa cum zicea si 1-0-9 mai sus, "problema" e abordarea subiectului. Cand Asgard si tu va intalniti, unul care are numai certitudini si unul care are numai dubii, se creeaza o "bucla de feedback" care se autoalimeanteaza si iese rapid de sub control. Asta da nastere la confuzii si foarte putine "lamuriri" - se creeaza un munte de taratza pentru un pumn de faina care si ala e spulberat de vant. Pe acest forum nu poate exista topic despre I.A.R. fara asa ceva. Cauta! Citeste orice topic despre I.A.R. din ultimii ani. Daca scrie cineva "I.A.R." aici e ca o incantare din aia satanica care invoca bestia...imediat tzup si baiatul cu traznaile si oricine vrea sa intre in discutie dupa aia are doar doua optiuni: ori intra in hora nebuneasca ori sta pe margine. Am incercat hora inainte, si mi-am invatat lectia. Cine castiga din acest gen de "discutie"?
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 10 September 2016 - 09:21 AM
#71
Postat 10 September 2016 - 12:40 PM
Atit eu cit si Asgard, Zachs sau Prom am incercat sa lamurim acest aspect. Cel mai in masura sa o faca, ai fi fost tu, autorul cartii. Ai preferat sa ocolesti raspunsul, divagind discuria spre aspecte fara legatura cu subiectul.
Inca o data, pina la urma mi-am spus parea asupra platbandei si niturilor, sustinuta cu argumente. Nu vad care-i problema! Daca ai ceva de spus in aceasta privinta, OK, daca nu, iarasi bine, constructia va merge mai departe.
#72
Postat 10 September 2016 - 01:34 PM
Z-mare, la 10 September 2016 - 12:40 PM, a spus:
Atit eu cit si Asgard, Zachs sau Prom am incercat sa lamurim acest aspect. Cel mai in masura sa o faca, ai fi fost tu, autorul cartii. Ai preferat sa ocolesti raspunsul, divagind discuria spre aspecte fara legatura cu subiectul.
Inca o data, pina la urma mi-am spus parea asupra platbandei si niturilor, sustinuta cu argumente. Nu vad care-i problema! Daca ai ceva de spus in aceasta privinta, OK, daca nu, iarasi bine, constructia va merge mai departe.
Ti-am raspuns. Am raspuns aici: http://www.cartula.r...post__p__215136 Ai vrut sa stii cate bucati de platbanda erau acolo si eu ti-am raspuns: ERAU DOUA! Restul e numai "problema" pe care am descris-o mai sus.
Radu
#73
Postat 16 September 2016 - 10:15 PM
De ce īn fotografie platbanda apare asa de neagra și nu īn culoarea cu care e vopsit restul trenului... sau măcar aluminiu ?!
Nu cumva sunt făcute din alt material și nu aluminiu. Material plastic... poate ?! :)
Īntr-un fel e logic. Cānd doua piese se freacă una de alta, una dintre ele trebuie sa fie de o duritate mai mica pentru a prelua uzura asupra ei.
Platbenzile sunt ușor de fabricat, dar și ieftine plus ca sunt și ușor de īnlocuit.
Știu ca nu interesează pe machetiști, dar măcar pentru cunoașterea avionului merita menționat.
Cu stima.
Aceasta postare a fost editata de Asgard: 16 September 2016 - 10:16 PM
#74
Postat 18 September 2016 - 11:26 AM
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 18 September 2016 - 11:27 AM
#76
Postat 21 October 2016 - 05:36 PM
#79
Postat 19 November 2016 - 06:51 PM
Trapele inferioare, refacute, tabla de cupru lipita cu cositor+ stiren lipit cu superglue.
Am subtiat trapele superioare pina la o grosime decenta, cam 0,35 mm
Asa arata trapele refacute si adaugite. Cu alb trapele cu balamale
Robineti, butelii, filtre de ulei
Contor de munitie, cealalta cutie pentru sigurante. Din pacate, cutiile de sigurante date in kit, nu prea au de-a face cu cele originale, totul se reduce la doua rinduri de umflaturi. La aceasta scara se puteau face corect. Nu le-am mai corectat, din pacate.
Din cauza dimensiunilor mari ale peretilor fuselajului, de, tehnic nu se poate altfel, a trebuit, ca si la scara 1/48 sa fac o scobitura in cutia regulatorului pentru a putea trece furtunul pentru masca. Acesta este usor supradimensionat, 1,2 mm in loc de 1 mm, dar numai aceste fire le-am avut la dispozitie.
Podeaua si mansa
Manometrele de jos si palonierul
Scaunul si curelele
Tabloul de bord. Cu o preducea facuta din ac de seringa, am decupat fiecare ceas in parte de pe plansa cu decaluri.
Laterala stinga
Laterala dreapta
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 19 November 2016 - 11:06 PM