Yak 23 Flora 1/48 Bilek
#21
Postat 15 April 2016 - 08:42 AM
Tevile de tun sunt ace de seringa de 0.5 mm bagate intr-unele de 0.8 mm. As fi preferat ceva mai mari...06 cu 0.9...dar n-avem 0.9...plus ca Yak-ul avea 2 tunuri calibrul 23 mm...care reduse la 48 vin cam la 0.479...deci foarte aproape de 0.5...
Ma rog, am mai gravat niste linii de panou lipsa pe fuselaj, in zona gurilor de evacuare a cartuselor folosite...chestii de-astea...
Va doresc un weekend excellent,
#22
Postat 20 April 2016 - 10:29 PM
Așa că intuiția ta nu te-a īnșelat , mai corect era ceva de genul 0,8 cu 1mm. Se vede și-n poza pusă de tine că tunurile au un aspect destul de masiv, nu-s deloc sighinașe.
Spor să ai !
Sorin
#23
Postat 21 April 2016 - 11:43 AM
Am dat stratul de baza pt cockpit. Culoarea de interior era ciudata, un fel de verzuliu care pre-dateaza celebrul verde-turcoaz de pe Mig-urile de mai tarziu.
Asa ca am incercat s-o potrivesc dupa culoarea panoului de instrumente, care era deja vopsit de cei de la Eduard. Am combinat ceva European Green cu RAF Interior Green (ambele de la Model Master, emailuri), pana am obtinut ceva aproximativ.
Evident dupa ce-am suflat cu aerograful am constatat ca nuanta mea este mai inchisa, dar deocamdata ma declar multumit. Oricum cabina o sa fie inchisa si nu cred ca se va vedea diferenta de nuanta.
Am sigilat cu future si cand oi mai avea timp o sa vopsesc si detaliile.
Numa' bine,
#25
Postat 27 April 2016 - 12:36 PM
N-am mai avut timp de mare lucru...doar am montat partea din fata, priza de admisie a aerului in motor.
Am prelungit niste pereti interior ai baii trenului de aterizare fata, care erau incompleti. Am montat si un fel de far de aterizare, care nu exista, cu toate ca locasul acestuia a fost prevazut de cei de la Bilek. Partea transparenta cae vine peste farul de aterizare este oribila si grosiera...I-am facut ce-am putut s-o imbunatatesc cat-de-cat si am montat-o asa...recomand insa inlocuirea cu altceva.
Cam asa arata acum...va mai fi ceva de lucru prin baia trenului de aterizare fata, care e cam cheala...
#26
Postat 05 May 2016 - 12:10 PM
Am terminat de vopsit detaliile prin cockpit.
Wash cu ulei burnt umber...in poze mi se pare mult prea evident, in realitate este mai estompat. Probabil ca trebuia sa mai sterg din el.
Oricum, cam asa arata inainte sa inched fuselajul.
Weekend placut sa aveti,
#27
Postat 09 May 2016 - 11:00 AM
Sunt destule probleme si aici. La intrados, comenzile aerodinamice (flaps, eleroane) sunt incorecte si incomplet trasate. A trebuit sa le regravez complet.
Apoi, inaltimea peretilor verticali ai baii trenului de aterizare este prea mare. Lasata asa cum este, afecteaza (pana la ridicol) coarda/profilul aripii. Asa cum se vad in poza, am pilit cam 40% din inaltimea acestor pereti...si tot am impresia ca trebuia sa-i scurtez si mai mult!
Si nu in ultimul rand, dupa ce am lipit intradosul cu extradosul am constatat ca bordul de fuga era gros ca o foaie de blindaj. Am facut o insertie de fir de plastic, pe care l-am pilit pana am obtinut un bord de fuga ascutit.
#29
Postat 11 May 2016 - 12:34 PM
Am inceput sa montez sub-ansamblele care vor fi inchise in interiorul fuselajului. Prima este prize de admisie a aerului in motor.
Nu se potriveste deloc in spatial destinat de constructor. A trebuit sa elimin complet ghidajele de montaj de pe fuselaje.
Apoi am mai adaugat niste pereti falsi care vor fi parte integranta din baia trenului de aterizare. Daca nu puneam nimic acolo, s-ar fi vazut ca e un spatiu liber care in realitate nu exista.
Sper ca in curand sa pot monta si cockpit-ul...
#30
Postat 13 May 2016 - 08:44 AM
Cockpit-ul s-a potrivit ca o cizma. Este mult prea lat ca sa poata fi inchis intre cele 2 semifuselaje.
Este atat de lat, incat am crezut ca oi fi montat eu ceva gresit - dar am verificat si nu este cazul.
Deci ca sa pot apropia semifuiselajele, a trebuit sa iau la pila la greu cockpit-ul, pe ambele laterale
Chiar si dupa ce am facut asta, montajul la rece imi indica faptul ca asamblarea fuselajului va fi dificila...in continuare este prea lat...
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 13 May 2016 - 08:45 AM
#32
Postat 14 May 2016 - 02:08 PM
#33
Postat 16 May 2016 - 08:31 AM
Facusem o verificare preliminara si stiam ca vor fi problem, insa nu atat de serioase.
Insa stiti vorba aia...n-a fost nimic care sa nu poata fi rezolvat cu 2-3 ture de plilit zdravan pe laterale. Ok, 4 ture de pilit. Sa zicem 5-6...
Am reusit sa inchid fuselajul. Operatiunea de lipire a fost mai complexa decat pare...adica nici nu se punea problema sa pun fuselajele impreuna, sa dau cu lipici de jur-imprejur si apoi sa las la uscat. Nuuu, a trebuit sa lipesc pe segmente separate, incercand permanent sa asigur o aliniere cat mai buna (care nu vine de la sine:))...mai intai in fata in zona prizei de aer, am lasat a se usuce...apoi am avansat cu lipiciul spe zona cockpit-ului, din nou tinut cu presuiune mare, lasat sa se usuce zdravan, apoi zona fuselajului posterior.
Am asamblat si piesele care alcatuiesc zona efuzorului...care vor trebuii montate in deschizatura aia din zona de sub cockpit...am facut o incercare la rece si potriveala acestei piese este pur si simplu mizerabila...
#36
Postat 20 May 2016 - 09:05 AM
#37
Postat 19 October 2016 - 08:07 AM
I-am pus aripile. Imbinarea a fost de rahat, a necesitat umpluturi serioase cu plastic si superglue...am uitat sa fac poze in fazele intermediare, ce se vede acum in poza e doar rezultatul final.
Am slefuit la greu zona de incastrare a aripii si zona de insertie a efuzorului...cu tot ce presupune genul asta de distractie, inclusiv regravarea liniilor de panouri din zonele respective.
Am pregatit si ampenajele orizontale, pe care insa nu le voi monta acum, ci putin mai tarziu, dupa ce lipesc cupola carlingii.
Insa pentru ca nu exista niciun element de rezistenta conceput pt montarea lor, am montat acele mici tije de plastic care sa ajute la o obtinere mai usoara a unghiului diedru si o mai mare rezistenta a lipiurii. Am facut si gaurile corespondente in fuselajul posterior.
#40
Postat 21 October 2016 - 08:05 AM
Apoi am mai improvizat niste chestii pe-acolo..trenul de aterizare fata era cu mult mai complex in realitate, fata de cum este in kit.
Ma rog, nici nu stau sa fac acum exact cum era in realitate, ca oricum nu se poate, datorita modului in care este gandit/proiectat kitul.
Am montat si trapele trenului de aterizare fata...cred ca e mai bine acum decat mai tarziu, chiar daca o sa-mi complice vopsitoria.
Weekend placut,