Ferrari 250 GTO ( Grand Turismo Omologato) imi face cu ochiul de mai mult timp.Am ezitat sa cumpar un kit, din mai multe motive, pe care nu le mai enumar. Totusi,atractia s-a dovedit mai puternica si uite asa mi-am indreptat atentia inspre kiturile ce figureaza modele de Ferrari.
M-am oprit la trei modele clasice,iar primul dintre acestea, pe care imi doresc sa-l asamblez, este 250 GTO.
Pentru reprezentarea lui, cel mai la indemana kit, in comoda scara 1/24 (comoda din punctul de vedere al pretului dar si al spatiului necesar) gasit in acest moment pe piata, este kitul Revell # 07077.
Cu 202 parti componente, macheta oferita se dovedeste surprinzator de bine pusa la punct.
In fapt, in lumea cunoscatorilor, kitul Revell, scos pe piata in actuala formula in 2013,se stie ca-si trage originile din kitul Protar, aparut cu multi ani in urma, in 1979 .
Masina reala, aparuta pentru prima data in 1962 si produsa pana in 1964 in numai 36 de exemplare, a fost conceputa pentru un dublu scop: utilizarea atat pe sosele, cat si pe pistele de curse.Reprezenta o munca sustinuta de modificare a modelului Berlinetta 250 GT, dar cu un ochi indreptat inspre un model de curse, deja consacrat: Testa Rossa. Ca si in cazul acesteia din urma, motorul a fost pozitionat cat mai jos, in sasiul tubular. Gratie adoptarii sistemului de ungere cu carter uscat, a scazut si cantitatea de "plin" la ulei, respectiv dimensiunea baii. Aceasta dispunere a fost in beneficiul caroseriei. Pininfarina a prins din zbor ocazia ce i se oferea,pentru a desena corpul masinii cat mai coborat si cu o linie foarte aerodinamica.
Revenind la kit, mai vreau sa spun doar ca versiunile de inmatriculare(decalurile)oferite de Revell, sunt in numar de trei:
- GTO "rosu" cu sasiul serial no 3757, produs in 1962 si folosit in diverse curse pana in 1965, inclusiv Le Mans 1962 pilotat de Leon Dernier si Jean Blaton;
-GTO "rosu" , aceasi masina cu sasiu 3757, vanduta in 1978 lui Nick Mason, bateristul trupei Pink Floyd (din cate stiu eu, masina se afla si astazi in proprietatea lui);
-GTO "argintiu" cu sasiul serial no. 3851 care de asemenea ,a luat parte la mai multe curse intre anii 1962 si 1964,inclusiv cursa de la Montlhery Paris , unde pilotul Henri Oreiller si-a pierdut viata pe 7 oct.1962, datorita exploziei unui pneu.
In august 2014 aceasta masina, a fost vanduta la licitatie cu suma de 38.100.000$,devenind cea mai scumpa masina din lume
Gurile rele spun ca estimarile s-ar indrepta astazi inspre 50.000.000 $.
Monstrul suna cam asa:
https://www.youtube....h?v=Mf-cx-3B_J0
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 19 March 2016 - 08:42 PM