"Încurajat" de discreția ce-a marcat terminarea lui P-47 , am decis să postez totuși noua construcție . L-am ales simplu , a dat cu banul frate-meu și a ieșit ăsta cîștigător . Clasicul exemplu de avion gata "expirat" la declanșarea ostilităților ( Swordfish , Sparviero...sună cunoscut , nu ?) , dar care a servit tot războiul cu bravură și succes, fiind folosit inclusiv în conflictul din Coreea !!
Kitul vă este probabil cunoscut multora dintre voi . Aceiași matriță a cunoscut mai multe încarnări ( Avia , Dniepr Model Group, Chematic , Eastern Express , Siga...etc.) , deosebite doar de calitatea plasticului , a injecției propriu-zise , și-a decalurilor oferite. Kitul este destul de complex pentru scara 1/72 , dar prezintă toate caracteristicile unui short-run veritabil . Probabil că asamblarea o să fie o adevărată provocare , testele "la rece" arată o potrivire cel mult aproximativă a pieselor.
Avia oferă nu mai puțin de 15 variante de înmatriculare ( 4 finlandeze-captură , 6 sovietice VVS , 1 nord-coreeană post-war și 2 sovietice civile ) . Evident ca încă nu m-am hotărît care o sa fie . Exclud însă pe cele civile , și cea nord-coreeană, care-i în afara intervalului meu de interes.
Interiorul ...ei bine , acesta este unul dintre cazurile în care aș fi preferat să fie complet gol . Structura internă are dimensiunea grinzilor de rezistență ale unui zgîrie-nori !!
Așa ca am purces și-am ras-o complet , apoi am refăcut-o din profil pătrat mai adecvat ( de 0,3 și 0,5mm ) :
Cum la acest tip de avion nu cunosc să existe fotodecupaje sau rășini , tot interiorul va fi scratch . Cel puțin cabina și postul anterior ( al "șturman"-ului : bombardierul-mitralior) merită puțin detaliate , se vor vedea destul de bine , cabina are opțiunea de-a fi lăsată deschisă , iar postul anterior este deschis by default . Apropos , piesele transparente sînt surprinzător de bine turnate , transparente, relativ subțiri , și cu ramele bine definite.
Pentru un hidroavion construit în anii dinaintea războiului , livreaua este clară :
Interiorul : Ae10 dark grey - sub linia de plutire ( W/L) ; Ae14 sky light blue - deasupra W/L , cutiile aparatelor negru sau verde închis , ALG1 - nervurile metalice ale structurii interne.
Exteriorul : Ae9 - light grey - toate părțile metalice externe ; A II Aliuminiovîi - toate părțile nemetalice ( placaj, lemn , împînzite ) ; A II Zașcitnîi ( khaki rusesc...) - eventualele benzi / pete de camuflaj.
Avioanele capturate și utilizate de finlandezi au fost vopsite în clasicul AMT 4/6/7 (verde-oliv ,negru , bleu-gris).
Va urma.
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 15 March 2016 - 06:29 PM