si cum nu exista sa nu pun rugina pe o macheta daca am ocazia, am demarat si conversia in alt mod a unui alt vagon, tot din seria celor vandute acum la chioscurile de ziare.
Nu mai detaliez modul de desfacere al machetei, despre care deja am povestit.
In acest caz am optat pentru o ruginire agresiva, inspirat de cateva vagoane aflate intr-o stare asemanatoare, in gara din urbea mea, ce probabil trebuie sa ia drumul topitoriiilor, dar care stau de ceva vreme garate pe linii nefolosite.
In acest scop am slefuit atat acoperisul cat si lateralele vagonului, pentru a scapa de acel strat de aluminiu care ma incomoda si pentru a asigura o buna aderenta vopselei. Am folosit smirghel de 1200 la ud.
Am dat un prim strat de vopsea, rugina culoare inchisa. Exista doua variante, in functie de cat de ruginita trebuie sa fie macheta se poate aplica intai stratul de rugina si ulterior cel de culoare, sau invers. Am optat pentru prima varianta.
Peste am intervenit cu lac mat pentru fixare si un strat de fixativ. Lacul in folosesc pentru a nu exista posibilitatea de atacare ulterioara si a stratului de vopsea initial, desi in acest caz verdele de baza cred ca nu ar fi daunat procesului de modificare.
Dupa uscarea fixativului, am aplicat culoare, gri pentru acoperis si albastru pentru vagon.
Apoi a urmat indepartarea stratului respectiv, zonal cu ajutorul unei pensule. Acolo unde am vrut ca procesul sa fie mai subtil am folosit apa, iar unde am dorit ca procesul sa fie mai abrupt si sa se formeze si niscaiva zone 3d in vopsea, am folosit alcool sanitar.
Dupa ce am adus macheta la starea in care am considerat eu ca e ok, am aplicat prin tehnica buretelui alte straturi de rugina si aluminiu, in mod selectiv dupa care a urmat sigilarea prin lacuire.
Baza de expunere se afla in lucru, fiind vorba despre o zona parasita de unde se va extrage vagonul cu ajutorul unei macarale.



