Pagina 1 din 1
Ajutor constructie IAR scara mare
#1
Postat 08 March 2016 - 04:08 AM
Sint modelist de "zburator" in Canada. Sint interesat de un contact serios si constructiv cu cineva din Romania (D-L CANTACUZINO, SAU D-L SORIN???) care ar avea un proiect de executie al IAR-80/81 de anvergura 1.8-2 metri (aprox 20%). Forumul mi-a fost recomandat de Radu Brinzan din Irlanda. Puteti adresa direct la e-mail: nmitrea@valspar.com (primesc stirile mai rapid). Nu sint milionar, nu va fi usor, dar intentia si hotarirea de a-l construi si zbura aici in Canada, este bazata numai pe motive dictate de mindrie nationala romaneasca.
#2
Postat 08 March 2016 - 02:11 PM
Bun venit printre noi!!
Ti-as recomanda sa urmaresti acest topic, Prom a intrat, si intra, adinc in detalii.
Daca ai nelamuriri la unele detalii, poti pune intrebari si aici. Daca sunt probleme mai "mecanice'', legate de constructia in sine, poti lua legatura cu Cantacuzino.
Ti-as recomanda sa urmaresti acest topic, Prom a intrat, si intra, adinc in detalii.
Daca ai nelamuriri la unele detalii, poti pune intrebari si aici. Daca sunt probleme mai "mecanice'', legate de constructia in sine, poti lua legatura cu Cantacuzino.
#3
Postat 09 March 2016 - 04:11 AM
Z-mare, la 08 March 2016 - 02:11 PM, a spus:
Bun venit printre noi!!
Ti-as recomanda sa urmaresti acest topic, Prom a intrat, si intra, adinc in detalii.
Daca ai nelamuriri la unele detalii, poti pune intrebari si aici. Daca sunt probleme mai "mecanice'', legate de constructia in sine, poti lua legatura cu Cantacuzino.
Ti-as recomanda sa urmaresti acest topic, Prom a intrat, si intra, adinc in detalii.
Daca ai nelamuriri la unele detalii, poti pune intrebari si aici. Daca sunt probleme mai "mecanice'', legate de constructia in sine, poti lua legatura cu Cantacuzino.
Va multumesc pentru raspuns,si de urarea de bun venit. Urmaresc subiectul. Am modelul display al lui Brinzan 1:48. As dori o legatura cu cineva care poate proiecta Autocad sau orice altceva, de executie in placaj si balsa, si ceva ranforsari in aluminiu in zona trenului de aterizare, adica zburator clasic . Greutatea finala 6.8 kg= 15 lb. Motorul 40 cc = 5.5 HP doi cilindri boxer, benzina 94 octani, exista disponibil. As dori si visez unul radial , dar costa cam U$4.000, pe care insa nu-i am. Anvergura 1.8-2 metri. Tren escamotabil probabil pneumatic. 5+1 servomotoarele de 200-300 lbXin, palonierul actionat de unul de 400 lbXin pentru eficienta acrobatica. Va zbura impotriva unor Mustang P-51. Ma scuz pentru sistemul anglo-saxon. Recompensa pentru desenul de executie va fi un motor nou in cutie de 35 cc sau 40cc, benzina marca DLE. Desi sint chinezesti, 80% din cei din America de Nord le zboara si inca foarte bine. Normal ca unele detalii de model pot fi sacrificate in favoarea performantelor de zbor. Telul final este nu macheta , ci zborul, dar totusi cred ca cineva din tara poate avea un desen mai apropiat de realitate. Cineva in Noua Zeelanda a construit si zburat un IAR-81 cu motor OS 0.46 cubic inches,din polystiren,cred ca anvergura era de 1,2m, combustibil Nitro.
Am asamblat pina acum doua YAK-54 1.8m anvergura, un Pitts Python biplan 1,8 m anvergura, un SBach 2.2 manvergura, un Extra 260 1.9 m anvergura. Sper sa ma descurc si cu IAR-81, dar nu am timp pentru desen.
Avioanele mele porta insignia romaneasca a IAR.
#4
Postat 09 March 2016 - 09:38 AM
Nu stiu ce sa zic, eu sunt modelist static, ca si cei mai multi de aici. Singurul, cel putin pe care il stiu eu, care se ocupa si de modele zburatoare, este Cantacuzino. Poate mai sunt si altii, dar nu-i stiu eu.
As avea o sugeatie, incearca si pe www.rhc.ro , tipii de acolo sunt "zburatori" prin definitie si poate te pot ajuta cu Autocad-ul si debitare de componente, dar sa vedem ce spune si Cantacuzino sau altcineva care se ocupa si de ''zburatoare''.
Oricum, pentru detalii, forme corecte, te putem ajuta cu placere.
As avea o sugeatie, incearca si pe www.rhc.ro , tipii de acolo sunt "zburatori" prin definitie si poate te pot ajuta cu Autocad-ul si debitare de componente, dar sa vedem ce spune si Cantacuzino sau altcineva care se ocupa si de ''zburatoare''.
Oricum, pentru detalii, forme corecte, te putem ajuta cu placere.
#5
Postat 31 March 2016 - 05:41 PM
Salut. Ce e drept nu am experienta in modelism, insa te pot ajuta cu tot ce ai nevoie de proiectat in AutoCAD.
In acest moment, am un proiect in desfasurare, modelarea unui model 3D in 3D Studio Max al unui IAR81C, model pe care vreau a-l implementa intr-un joc simulator, Warthunder.
Am sa iti pregatesc pentru inceput sectiunile transversale ale fuselajului, urmand a-ti pregati apoi pe cele ale aripii, ampenajului, profundoarelor, eleroanelor si flapsurilor. Sunt cateva chestii de stabilit totusi:
- cat de gros va fi placajul pe care il vei folosi pentru invelit?
- vrei sa respecti structura de rezistenta a avionului, sau vrei sa ii faci adaptare la materialele care le ai?
Ar fi multe de stabilit, insa sunt sigur ca ne vom intelege de minune!
In acest moment, am un proiect in desfasurare, modelarea unui model 3D in 3D Studio Max al unui IAR81C, model pe care vreau a-l implementa intr-un joc simulator, Warthunder.
Am sa iti pregatesc pentru inceput sectiunile transversale ale fuselajului, urmand a-ti pregati apoi pe cele ale aripii, ampenajului, profundoarelor, eleroanelor si flapsurilor. Sunt cateva chestii de stabilit totusi:
- cat de gros va fi placajul pe care il vei folosi pentru invelit?
- vrei sa respecti structura de rezistenta a avionului, sau vrei sa ii faci adaptare la materialele care le ai?
Ar fi multe de stabilit, insa sunt sigur ca ne vom intelege de minune!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 31 March 2016 - 07:30 PM
#6
Postat 12 April 2016 - 02:45 AM
Domnule Jaff,
va multumesc pentru raspuns.
Va trebui sa ma limitez la o scara de aprox. 20% , ceea ce da cam 6 picioare, adica 1,8 mteri anvergura. din motive de , transport, asamblare la cimpul de zbor, putere. Va fi echipat cu un motor de 40 cm cubi, 5,5 HP, doi cilindri boxer.. Unul in stea este foarte scump, 4.000 C$. Nu sint milionar. Structura nu va fi ca in realitate. Fuselaj unic, din formere de placaj de 3-4 mm, lonjeroane de tei, aripi in balsa eventual ranforsate cu crazy glue, fire-wall (suportul montura motorului va fi de 12-15 mm grosime placaj, iar totul din motive de greutateva fi acoperit , invelit cu folie retractabila de poliester, ceea ce este practica presenta, sau cu foilie aluminiu taiata din doze de bere Bitburger, de modelism. In punctele de resistenta maxima, tren de aterisaj, atasarea aripilor va fi ranforsata cu profil L de aluminiu, grosimea.aluminiului de 1.5 mm.
Totul nu va depasi 15 pounds=6.8 la 7 kg.
Sint niste americani in Wisconsin care din cind in cind fac kituri pentr avioane foarte rare , si acum a venit rindul lui IAR-81. Vor fi gata cu el in iunie, iulie, dar anvergura este de 2,6 metri, care este prea mare pentru posibilitatile mele de transport la aeroport. Respecta strucura originala.Partea din spate a fuselajului este din fibra de stical, cum este FW 190, present [pe piata de modele zbuartoare). Va fi asamblabil la cimpul de zbor.
Nu te simti obligat. Este greu, stiu dar daca te inhami la asta iti garantez ca vor fi cumparatori de planuri. Aici un plan de executie costa cam 40-50U$.
Daca vreunul din d-voastra poate sa contacteze pe forum, persoana numita DELU, va rog sa transmiteti ca raspunsul meu nu a fost livrat de sistem. raspunsul este personal, nu-l pot pune aici,Poate sa-mi scire direct la nmitrea@hotmail.com
Cu respect
va multumesc pentru raspuns.
Va trebui sa ma limitez la o scara de aprox. 20% , ceea ce da cam 6 picioare, adica 1,8 mteri anvergura. din motive de , transport, asamblare la cimpul de zbor, putere. Va fi echipat cu un motor de 40 cm cubi, 5,5 HP, doi cilindri boxer.. Unul in stea este foarte scump, 4.000 C$. Nu sint milionar. Structura nu va fi ca in realitate. Fuselaj unic, din formere de placaj de 3-4 mm, lonjeroane de tei, aripi in balsa eventual ranforsate cu crazy glue, fire-wall (suportul montura motorului va fi de 12-15 mm grosime placaj, iar totul din motive de greutateva fi acoperit , invelit cu folie retractabila de poliester, ceea ce este practica presenta, sau cu foilie aluminiu taiata din doze de bere Bitburger, de modelism. In punctele de resistenta maxima, tren de aterisaj, atasarea aripilor va fi ranforsata cu profil L de aluminiu, grosimea.aluminiului de 1.5 mm.
Totul nu va depasi 15 pounds=6.8 la 7 kg.
Sint niste americani in Wisconsin care din cind in cind fac kituri pentr avioane foarte rare , si acum a venit rindul lui IAR-81. Vor fi gata cu el in iunie, iulie, dar anvergura este de 2,6 metri, care este prea mare pentru posibilitatile mele de transport la aeroport. Respecta strucura originala.Partea din spate a fuselajului este din fibra de stical, cum este FW 190, present [pe piata de modele zbuartoare). Va fi asamblabil la cimpul de zbor.
Nu te simti obligat. Este greu, stiu dar daca te inhami la asta iti garantez ca vor fi cumparatori de planuri. Aici un plan de executie costa cam 40-50U$.
Daca vreunul din d-voastra poate sa contacteze pe forum, persoana numita DELU, va rog sa transmiteti ca raspunsul meu nu a fost livrat de sistem. raspunsul este personal, nu-l pot pune aici,Poate sa-mi scire direct la nmitrea@hotmail.com
Cu respect
#7
Postat 16 April 2016 - 11:23 AM
La dimensiunea pe care o vrei tu, ar fi scara 1/6, dar este relativ, probabil va trebui să modifici proporțiile pentru a păstra echilibrul modelului. Sau să te joci cu materialele, amplasarea componentelor mecanice și electronice, păstrānd proporțiile avionului real. Recomandabil unul cu anvergura de 11.000mm, un 81C probabil. Nu m-au preocupat zburătoarele, dar am īnțeles de la alții că e greu să faci să zboare corect o reproducere exactă. Am văzut un P.51D la 1/5 care a intrat īn pierdere de viteză, probabil pentru că s-a păstrat profilul laminar al aripii.
#8
Postat 09 January 2017 - 05:32 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1