Jagdtiger-Dragon 1/72
#1
Postat 04 September 2006 - 08:15 PM
Concluzie finala: un kit deosebit, usor de ansamblat, putina munca si rezultate deosebite. "Highly Recomended" pt. incepatori (ca mine). Urmeaza imaginile si astept parerile voastre.
#9
Postat 05 September 2006 - 05:57 AM
Kitul este intr-adevar superb, ca toate cele din ultima generatie Dragon. Datorita tehnologiei "slide-moulding", acum pot face si zimm-ul direct in stiren, absolut realist si extrem de fin.
Ma deranjeaza (la acest kit) doua chestii. In primul rand ca au ales sa reprezinte o masina cu suspensie Porsche. Din cele 90 si ceva de piese construite, doar cateva aveau aceasta suspensie, majoritatea au fost cu clasica suspensie Henschel (ca la KoenigTiger). In al doilea rand sunt tocmai aceste senile din noul si "revolutionarul" material DS 100. Sincer, a inceput sa-mi placa si mie... dar functioneaza bine doar la senilele inguste si cu "pasul" patinei mic, ca la Sherman sau familia Pz.IV. In cazul acestor senile late... mai putin. Observatia lui Pavlos ar fi fost evitata, daca Dani ar fi lipit totusi senila pe rotile motoare si intinzatoare, INAINTE sa o vopseasca.
DS 100, desi flexibil se lipeste ca si stirenul, cu adeziv "obisnuit" si accepta vopseaua foarte bine... nu ca vinilul.
In rest, ca de obicei rezultatul obtinut de Dani, placut mi-este. Sa nu uitam ca Dani nu are aerograf si vopseste LA PENSULA ! Totusi... desi viteza lui este uimitoare, mi-as permite sa-l sfatuiesc s-o mai domoleasca nitel... de multe ori, amanuntele conteaza, vezi pardalnicele alea de fotoincizii !
In concluzie... din punctul meu de vedere... felicitari Dani !
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 05 September 2006 - 05:59 AM
#12
Postat 05 September 2006 - 01:00 PM
Revin la zimmerit,pt.cei care au incercat sa creeze zimm-ul pe un 1/72,nu cred ca le-a reusit asa cum arata cel de pe acest kit.Si aici vorbesc din proprie experienta...Ultimul kit pe care an facut aceasta "experienta" a fost Jagdpanzer IV,de la Italeri,mi-a luat o noapte intreaga "scrijelirea" zimm-ului...Priviti imaginea si faceti o comparatie cit de cit...Parerea mea e ca nu incape comparatie...
#13
Postat 05 September 2006 - 01:01 PM
Pe langa senilele "chele" pe fata interioara si galetii (desi frumos detaliati) care in loc sa fie dublii, sunt simplii dar AU GROSIME DUBLA, pe langa roata motoare cu 18 dinti in loc de 9, cea mai grava chestie este ca are sasiul comun cu KoenigTiger-ul de la aceeasi firma. Iar JagdTigerul era mai lung, se observa asta cel mai bine in distanta dintre ultimul galet si rola intinzatoare.
Dar uite ce zice Doug Chaltry :
http://www.ontheway....gdtigerprev.htm
Din pacate... singurul JagdTiger la 72 CORECT (si care inca se gaseste), pe sasiu Henschel este acesta :
http://www.ontheway.org.uk/reviews/MrModel...gdtigerprev.htm
Dar, probabil ca Dragon vor scoate in viitor si versiunea pe sasiu Henschel, dupe aceasta pe Porsche. Si SIGUR va fi corect !
Reinbutelierea Italeri :
#14
Postat 05 September 2006 - 01:28 PM
Nu am realizat pana acum nici un AFV la scara 1/72. De aceea imi este greu sa emit o parere cit de cit pertinenta, dar o sa incerc sa fac citeva observatii legata de macheta si constructia ei.
Jagdtigerul avea o gramada de element de prindere pe exteriorul carcasei (cirlige) pe care la macheta ta nu le observ. Probabil ca producatorul le putea include in kit dar din motive de pret a renuntat la ele. Poate se puteau confectiona ulterior pentru ca ele sunt sarea si piperul machetei.
Macheta ta nu are cablurile de remorcare ???. Nu cred ca exista vre-un tanchist atit de nebun incit sa plece la lupta fara ele. La orice pana singura solutie era sabordarea tancului. Ca sa nu mai vorbesc de a ramine impotmolit - lucru la care Tiger-urile se pricepeau de minune.
Acelasi lucru privind niste zale de rezerva pentru senile. Nici macar o trusa de scule nu exista pe tanc.
Oricum tancul pare cumva "nepopulat " nu de alta dar toate echipajele aveau cite ceva aruncat pe tanc. Prelate, casti...
Si culmea lipsesc galetile, (in majoritate cite doua bucati per tanc). de, cind jucaria halea 700-900 litri/ 100km galetile si chiar butoaiele suite pe tancuri erau o necesitate si aproape permanent utilizate.
Mai exista ceva care mie nu mi se pare natural - partea de jos a machetei pare prea curata - e la fel de murdara ca si restul blindatului. In general noroiul si pamintul se depun pe tren si pe toata partea inferioara a tancurilor.
Dar la scara asta macheta arata foarte bine. Felicitari.
Christian
Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 05 September 2006 - 01:30 PM
#16
Postat 05 September 2006 - 02:11 PM
mai mult, obiceiul de a depozita tot felul de bulendre personale pe vehicol era mai rar la nemti decat la americani. O exceptie ar fi Stugurile.
Oricum, mie mi se pare EXTREM de greu de judecat modelul dupa pozele astea. Cu toate scuzele, dar nu pot sa imi fac nici o parere...
#17
Postat 05 September 2006 - 06:46 PM
#18
Postat 05 September 2006 - 08:11 PM
Dar pana la un punct, nu se pune problema "utilitatii" si "realismului" cu orice pret.
Adevarul este ca orice afv arata mai bine, incarcat de tot felul de bulendre, accesorii si unelte.
Si Dani are dreptate intr-un fel apropo de cablurile de remorcare... dar accesoriile care le primeste in cutie arata ATAT DE BINE, incat este pacat sa nu le puna !
Cat despre alimentarea cu benzina a acestui monstru la galeata sau canistra... io nu zic ca nu s-a intamplat... dar baietii aia faceau muschi nu gluma ! Si dedestul de des intr-o zi, la cat consuma .
#19
Postat 05 September 2006 - 08:17 PM
Observati spatiul dintre ultimul galet si rola intinzatoare. Cum spuneam sasiul este cel de KoenigTiger, dar alungit. La KT, spatiul respectiv nu exista.
Multe firme care au facut modelul, s-au lasat prada "tentatiei" si au folosit sasiul standard KT, pe care-l aveau, scurtand in consecinta si corpul. Este cazul si la Esci-Italeri.
O fotografie cu aceasta versiune, de la Bovington :