Ki-60 RS Model 1/72
#1
Postat 22 February 2016 - 01:28 PM
Prima mea experienta cu Alclad-urile.
Kit-ul celor de la RS Model e bun (pentru un incepator ) , are si ceva PE-uri , se imbina fara probleme .Are insa 2 hibe .
Una e la aripi - extradosul trebuie bombat putin (o pana facuta din culee ) - extradosul e un pic mai jos decat racordul cu fuselajul .
A doua problema e la cupola.Are un ciudat efect de leagan . Si mai este si in trepte ...
Adica , daca o fixezi inspre bot , se ridica usor in spate.dacao fixezi in spate , se ridica usor la bot...
Pilire usoara cu muuulte repetari , pana cand , cumva , s-a pozitionat corect...
A, este si usor(0,1-0,2 mmm ) ridicata decat capotajul motorului . Pe capotaj , chiar in fata parbrizului , sunt fante , ceea ce a facut dificila(pentru mine) lipirea si finisarea cupolei.
In rest e un kit bun. Nu ma intrebati de corectitudinea lui , ca inca n-am ajuns la faza asta.
Eu inca ma lupt cu imbinari corecte , gravari , lipituri , finisaje.....
Am dat cu surfacer 1500 pe care l-am slefuit usor cu 8000 dupa care am folosit pe toate panourile si panoutzele Alclad-urile din dotare .
Adica 101,102,103,116,117. N-am folosit manusi ( ba unele se agata , in altele transpira mana...) si nu am asteptat mai mult de 20-30 minute ca sa se usuce vopseaua.
Primul strat l-am dat mai gazat , al doilea un pic mai ud.
Am mascat, rasmascat si rasrasmascat cu Tamiya (usor degresata ) fara nici o jena , si nu s-a desprins nimic.
Inainte de vopsire am facut mai multe probe pe linguritze de plastic...
Am vopsit cu Gunze cowling color , deoarece , desi era prototip , avea (kit-ul) 2 mitraliere .
Kit-ul celor de la RS Model e bun (pentru un incepator ) , are si ceva PE-uri , se imbina fara probleme .Are insa 2 hibe .
Una e la aripi - extradosul trebuie bombat putin (o pana facuta din culee ) - extradosul e un pic mai jos decat racordul cu fuselajul .
A doua problema e la cupola.Are un ciudat efect de leagan . Si mai este si in trepte ...
Adica , daca o fixezi inspre bot , se ridica usor in spate.dacao fixezi in spate , se ridica usor la bot...
Pilire usoara cu muuulte repetari , pana cand , cumva , s-a pozitionat corect...
A, este si usor(0,1-0,2 mmm ) ridicata decat capotajul motorului . Pe capotaj , chiar in fata parbrizului , sunt fante , ceea ce a facut dificila(pentru mine) lipirea si finisarea cupolei.
In rest e un kit bun. Nu ma intrebati de corectitudinea lui , ca inca n-am ajuns la faza asta.
Eu inca ma lupt cu imbinari corecte , gravari , lipituri , finisaje.....
Am dat cu surfacer 1500 pe care l-am slefuit usor cu 8000 dupa care am folosit pe toate panourile si panoutzele Alclad-urile din dotare .
Adica 101,102,103,116,117. N-am folosit manusi ( ba unele se agata , in altele transpira mana...) si nu am asteptat mai mult de 20-30 minute ca sa se usuce vopseaua.
Primul strat l-am dat mai gazat , al doilea un pic mai ud.
Am mascat, rasmascat si rasrasmascat cu Tamiya (usor degresata ) fara nici o jena , si nu s-a desprins nimic.
Inainte de vopsire am facut mai multe probe pe linguritze de plastic...
Am vopsit cu Gunze cowling color , deoarece , desi era prototip , avea (kit-ul) 2 mitraliere .
#8
Postat 22 February 2016 - 02:46 PM
Multumesc baieti , dar are el mai multe hibe... de-aia nici n-am indraznit sa-l pozez mai deaproape.
- Edy , cu 60-ul am avut doar noroc cu carul... mai vedem dupa 2-3-4 modele cum mai merge...
- Aurelian , fiind la prima experienta cu Alclad-ul , n-am indraznit sa- murdaresc/uzez pre tare (desi mi-ar fi placut mult)...
- Aline , incearca neaparat . Eu m-am cam c_ _t cam 2 ani , si regret acum ( la cat de usor a mers)
- Daniele , asta a fost doar prima si ultima tentativa de a avea un vanator cu motor in linie( probabil impresionati de ravagiile facute in Europa de Bf-109).
Insa ,din cate stiu eu , Mustang-ul lor a fost Ki-84 Hayate...
- Edy , cu 60-ul am avut doar noroc cu carul... mai vedem dupa 2-3-4 modele cum mai merge...
- Aurelian , fiind la prima experienta cu Alclad-ul , n-am indraznit sa- murdaresc/uzez pre tare (desi mi-ar fi placut mult)...
- Aline , incearca neaparat . Eu m-am cam c_ _t cam 2 ani , si regret acum ( la cat de usor a mers)
- Daniele , asta a fost doar prima si ultima tentativa de a avea un vanator cu motor in linie( probabil impresionati de ravagiile facute in Europa de Bf-109).
Insa ,din cate stiu eu , Mustang-ul lor a fost Ki-84 Hayate...
#10
Postat 22 February 2016 - 02:56 PM
Nu au incercat sa faca un mustang ci au adaptat motorul DB 601 luat in licenta de la aliatii nemti. Din modelul initial a rezultat Ki 61 avion care a dat si cativa asi in apararea teritoriala (ex. Kobayashy). Cu toate astea nu au fost foarte multumiti de avion drept pentru care s-a renuntat la DB 601 si a rezultat Ki 100 cu motor in stea - unul din cele mai bune avioane din razboi.
Imi place avionul si in mod special cum ti-a iesit vopsirea.
Imi place avionul si in mod special cum ti-a iesit vopsirea.
#12
Postat 22 February 2016 - 03:20 PM
Eu tot mai spun ca au incercat sa imite Mustangul ("B-ul).si asta daca ne uitam la aripi,capetele de plan, ampenaje si in general toata arhitectura aparatului.
Totusi, interesant un aspect: in Pacific s-au dat americanii cu Mustanguri, intr-un numar destul de limitat(in orice caz, nu tot atat cat in ETO).
Acolo "regele" a fost Corsair.Dar nu asta vroiam sa spun. Scorul luptelor aeriene date impotriva apararii teritoriului japonez, a fost unul strans : pentru 221 de aparate doborate, americanii au pierdut 114 Mustanguri( la care s-ar mai adauga inca 43 de pierderi "operationale"), un pret cam scump,cred eu.Asta ar insemna fie ca pilotii americani nu erau la aceasi valoare cu camarazii lor din Europa, fie ca japonezii aveau "cu ce si cu cine" .
Totusi, interesant un aspect: in Pacific s-au dat americanii cu Mustanguri, intr-un numar destul de limitat(in orice caz, nu tot atat cat in ETO).
Acolo "regele" a fost Corsair.Dar nu asta vroiam sa spun. Scorul luptelor aeriene date impotriva apararii teritoriului japonez, a fost unul strans : pentru 221 de aparate doborate, americanii au pierdut 114 Mustanguri( la care s-ar mai adauga inca 43 de pierderi "operationale"), un pret cam scump,cred eu.Asta ar insemna fie ca pilotii americani nu erau la aceasi valoare cu camarazii lor din Europa, fie ca japonezii aveau "cu ce si cu cine" .
#20
Postat 23 February 2016 - 11:40 AM
Bravo nene ! Un subiect frumos tratat ingrijit.
Alcladul e foarte usor la utilizare. Fiind gata diluat e o placere sa-l suflii. Problema vine la mascari.
In cazul de fata se poate masca fara lipici.
Nu cred ca a fost inspirat de ceva anume. Japonezii au observat ca toata lumea trece pe motoare in linie si s-au gandit ca ar trebui sa aiba si ei un vanator de care sa poata trage mai apoi ca sa fie bun la altitudine.
Nu stiu daca a fost problema de carburanti sau mecanica dar DB nu a confirmat la ei si nu s-a potrivit nici cu stilul lor de utilizare.
In rest, arhitectura, cum frumos spune Longinus, cred ca a tinut pe de-o parte de necesitate si pe de alta de ce era pe piata cu niste ani inaintea Mustangului.
De ce or fi fost asa reticenti in ai pune radiatorul unde-l aveau toate pasarile care aveau inima DB nu stiu. Probabil tot chestie de lipsa de incredere in aerodinamica rezultata cu un radiator in fata.
Hayate putea fi comparat doar la performante poate cu mustangul, cu toate ca evolutia nu cred ca se intalnea in multe puncte cu americanul. La forme si ergonomie in utilizare l-as apropia de FW190.
Multi autori anglo-saxoni l-au asemanat cu P47.....Daca la vezi unul langa altul nu poti sa nu zambesti.
Alcladul e foarte usor la utilizare. Fiind gata diluat e o placere sa-l suflii. Problema vine la mascari.
In cazul de fata se poate masca fara lipici.
Nu cred ca a fost inspirat de ceva anume. Japonezii au observat ca toata lumea trece pe motoare in linie si s-au gandit ca ar trebui sa aiba si ei un vanator de care sa poata trage mai apoi ca sa fie bun la altitudine.
Nu stiu daca a fost problema de carburanti sau mecanica dar DB nu a confirmat la ei si nu s-a potrivit nici cu stilul lor de utilizare.
In rest, arhitectura, cum frumos spune Longinus, cred ca a tinut pe de-o parte de necesitate si pe de alta de ce era pe piata cu niste ani inaintea Mustangului.
De ce or fi fost asa reticenti in ai pune radiatorul unde-l aveau toate pasarile care aveau inima DB nu stiu. Probabil tot chestie de lipsa de incredere in aerodinamica rezultata cu un radiator in fata.
Hayate putea fi comparat doar la performante poate cu mustangul, cu toate ca evolutia nu cred ca se intalnea in multe puncte cu americanul. La forme si ergonomie in utilizare l-as apropia de FW190.
Multi autori anglo-saxoni l-au asemanat cu P47.....Daca la vezi unul langa altul nu poti sa nu zambesti.