Pagina 1 din 1
Revel - Vought F4U-1A Corsair
#1
Postat 28 January 2016 - 11:22 PM
Salutare si bine v-am gasit,
Este primul meu post pe acest forum si consider ca ar trebui sa ma prezint inainte de toate;
Ma numesc Dragos, am 30 de ani, nici un fel de experienta in asamblarea de machete si pasiunea mea de mic copil este aviatia,
Pana acum am incercat sa colectionez avioane din diferite surse dar gata asamblate sau turnate. Zilele trecute am avut ocazia sa vad la cineva o vitrina in care erau expuse multe machete de avioane (de tipul celor de la Revell) de diferite marimi si sincer aratau extraordinar. Marti am intrat intr-un magazin de profil si mi-am achizitionat o macheta de la Revell, respectiv Vought F4U-1ACorsair scala 1:72 http://www.revell.de...i/id/03983.html . De asemenea am achizitionat si un lipici si cele 3 culori principale email 5, 56, 57.
Inainte de a incepe asamblarea machetei am cautat pe goagle si am gasit acest forum de unde sa incerc sa obtin niste sfaturi (mai ales ca manualul de asamblare imi cam da batai de cap). Astfel, de unde aveam eu impresia ca in maxim 2 ore il expun in biblioteca......surpriza.......m-am trezit citind de aerografe si compresoare.
Pe aceasta cale, adresez celor mai binevoitori si rabdatori (desi presupun ca in acest domeniu rabdarea este legea martiala) sa ma ajute sa sa reusesc asamblarea modelului precizat.
Primul pas ar fi sa achizitionez sculele necesare pentru asamblare iar din posturile dumneavoastra am retinut urmatoarele:
- set de pensule (aici mi-ar fi de ajutor sa stiu ce anume cer la magazin, daca exista kituri speciale.....);
- set de bisturie de precizie
- pila fina (o pot folosi pe cea de la unghiera sau trebuie sa iau ceva special?)
- hartie abraziva? (nu prea imi dau seama ce fac cu ea.....nu contest necesitatea acesteia)
Conform manualului de asamblare am dedus (bine sper) ca mai imi sunt necesare:
- banda adeziva? (am vazut in pasii de asamblare ca se utilizeaza la un momnt dat, dar nu inteleg exact cand si cum........poate aveti voi mila si ma elucidati :) )
- inca 20 de culori ?? (cele trei principale le-am achizitionat tot de la Revell si au costat 7.5 lei/bucata tub de 14 gr.); Am alte variante (in afara de a nu le folosi :) ) ? ......sunt usor de utilizat cele din gama email sau trebuia sa cumpar aqua?
Eventual un magazin in Bucuresti de unde sa pot achizitiona asa ceva?
Precizez ca nu sunt dispus in aceasta faza sa achizitionez scule sau materiale foarte scumpe (aici includ si un aerograf).
In avans va multumesc pentru amabilitate.
Cu stima
Este primul meu post pe acest forum si consider ca ar trebui sa ma prezint inainte de toate;
Ma numesc Dragos, am 30 de ani, nici un fel de experienta in asamblarea de machete si pasiunea mea de mic copil este aviatia,
Pana acum am incercat sa colectionez avioane din diferite surse dar gata asamblate sau turnate. Zilele trecute am avut ocazia sa vad la cineva o vitrina in care erau expuse multe machete de avioane (de tipul celor de la Revell) de diferite marimi si sincer aratau extraordinar. Marti am intrat intr-un magazin de profil si mi-am achizitionat o macheta de la Revell, respectiv Vought F4U-1ACorsair scala 1:72 http://www.revell.de...i/id/03983.html . De asemenea am achizitionat si un lipici si cele 3 culori principale email 5, 56, 57.
Inainte de a incepe asamblarea machetei am cautat pe goagle si am gasit acest forum de unde sa incerc sa obtin niste sfaturi (mai ales ca manualul de asamblare imi cam da batai de cap). Astfel, de unde aveam eu impresia ca in maxim 2 ore il expun in biblioteca......surpriza.......m-am trezit citind de aerografe si compresoare.
Pe aceasta cale, adresez celor mai binevoitori si rabdatori (desi presupun ca in acest domeniu rabdarea este legea martiala) sa ma ajute sa sa reusesc asamblarea modelului precizat.
Primul pas ar fi sa achizitionez sculele necesare pentru asamblare iar din posturile dumneavoastra am retinut urmatoarele:
- set de pensule (aici mi-ar fi de ajutor sa stiu ce anume cer la magazin, daca exista kituri speciale.....);
- set de bisturie de precizie
- pila fina (o pot folosi pe cea de la unghiera sau trebuie sa iau ceva special?)
- hartie abraziva? (nu prea imi dau seama ce fac cu ea.....nu contest necesitatea acesteia)
Conform manualului de asamblare am dedus (bine sper) ca mai imi sunt necesare:
- banda adeziva? (am vazut in pasii de asamblare ca se utilizeaza la un momnt dat, dar nu inteleg exact cand si cum........poate aveti voi mila si ma elucidati :) )
- inca 20 de culori ?? (cele trei principale le-am achizitionat tot de la Revell si au costat 7.5 lei/bucata tub de 14 gr.); Am alte variante (in afara de a nu le folosi :) ) ? ......sunt usor de utilizat cele din gama email sau trebuia sa cumpar aqua?
Eventual un magazin in Bucuresti de unde sa pot achizitiona asa ceva?
Precizez ca nu sunt dispus in aceasta faza sa achizitionez scule sau materiale foarte scumpe (aici includ si un aerograf).
In avans va multumesc pentru amabilitate.
Cu stima
#2
Postat 29 January 2016 - 08:33 AM
Dragoş să fie intr-un ceas bun.
Abordarea ta īn ceea ce priveşte hobbyul acesta, este oarecum prea... tehnică dar şi limitativă.
Tehnică pentru că ai enumerat foarte" la obiect "cele necesare
şi limitativă pentru că pe lāngă cele descrise mai ai nevoie de multe altele.
De pildă vopselurile cumpărate mai au nevoie şi de solvent; pensulele trebuie să fie de mai multe dimensiuni, etc.
Cu timpul le vei deprinde.
După primul,īl vei vrea şi pe al doilea, apoi pe al treilea, şi tot aşa mai departe. Asta, desigur, īn funcție de timpul şi spațiul disponibil.
S-ar putea să ajungi la zeci sau chiar sute, sau s-ar putea să renunți după primele două sau trei.
P.S.
īn niciun caz pila de la unghieră.
Un set de pile fine găseşti on line.
Ar fi grozav un aerograf, īnsă mai īncolo, precum spui.
Succes şi ...să fie īntr-un ceas bun.
Abordarea ta īn ceea ce priveşte hobbyul acesta, este oarecum prea... tehnică dar şi limitativă.
Tehnică pentru că ai enumerat foarte" la obiect "cele necesare
şi limitativă pentru că pe lāngă cele descrise mai ai nevoie de multe altele.
De pildă vopselurile cumpărate mai au nevoie şi de solvent; pensulele trebuie să fie de mai multe dimensiuni, etc.
Cu timpul le vei deprinde.
După primul,īl vei vrea şi pe al doilea, apoi pe al treilea, şi tot aşa mai departe. Asta, desigur, īn funcție de timpul şi spațiul disponibil.
S-ar putea să ajungi la zeci sau chiar sute, sau s-ar putea să renunți după primele două sau trei.
P.S.
īn niciun caz pila de la unghieră.
Un set de pile fine găseşti on line.
Ar fi grozav un aerograf, īnsă mai īncolo, precum spui.
Succes şi ...să fie īntr-un ceas bun.
#3
Postat 29 January 2016 - 09:38 AM
Salutare si bine ai venit,
Daca ne spui si din ce oras esti, ar fi mai simplu deoarece aproape peste tot se gaseste cate un modelist mai cu experienta care te poate indruma, sau daca esti intr-un oras mai mare, te poti intalni cu cativa la intalnirile organizate.
Spor la modelit,
Daca ne spui si din ce oras esti, ar fi mai simplu deoarece aproape peste tot se gaseste cate un modelist mai cu experienta care te poate indruma, sau daca esti intr-un oras mai mare, te poti intalni cu cativa la intalnirile organizate.
Spor la modelit,
#4
Postat 29 January 2016 - 10:02 AM
Buna dimineata,
Multumesc pentru raspunsuri.
Dan2du eu sunt din Bucuresti si cu siguranta in cazul in care o sa ma atraga aceasta activitate recreativa o sa incerc sa particip si la intalnirile membrilor comunitatii locale.
Referitor la cele necesare pentru asmblarea machetelor sunt deja convins ca un atelier corespunzator dedicat acestui hobby cuprinde foarte multe elemente care se achizitioneaza in timp pe masura ce experienta lucrativa si pretentiile legate de rezultatul final vor creste.
Eu doar incercam sa aflu cam ce ar trebui sa cuprinda un kit de unelte pentru nivelul meu de experienta, adica sculele de baza :) .
Azi am sa caut un magazin de profil in Bucuresti de unde sa imi achizitionez un set de pensule, o penseta, o pila, hartie abraziva, o rola de banda adeziva, grund si lipici. In cazul in care nu gasesc toate articolele la un anume magazin o sa incerc achizitionarea celorlalte online.
Cu stima
#5
Postat 29 January 2016 - 10:15 AM
Salut, bine-ai venit ! Sau bine te-ai virusat...
Ai uitat ceva foarte important. Un clestisor cu care sa tai piesele de pe rame. Cu bisturiul risti sa te tai sau sa rupi lama iar cu degetele, vei strica piesa.
Pentru inceput poate fi buna o unghiera. Daca ai una cu deschidere suficienta intre falci prin casa o poti folosi.
Daca ai femeie in casa ar trebui sa aiba o pila de unghii mai veche la care e dispusa sa renunte.
Cum zicea si Longinus, pe parcurs cand iti vor creste pretentiile si vei simti nevoia de altceva.....
Piesele trebuiesc debavurate dupa ce le desprinzi (sau cat inca sunt prinse in cazul celor mici). Bavura este linia in relief care ramane de la planul de imbinare ale celor doua parti ale matritei.
Nu e obligatoriu sa urmezi pasii din instructiuni orbeste. Producatorul nu mentioneaza vopsirea subansamblelor. Asa ca de xemplu piesele cockpitului trebuiesc montate inainte sa le fixezi inauntru.
Lipiciul pentru polistiren nu prinde pe vopsea. Asa ca in zonele de contact va trebui sa razui vopseaua pana la plastic inainte de lipire. Bineinteles ca poti si evita zonele in care sti ca vei lipi atunci cand vopsesti (la pensula e mai usor).
Lipiciul pt polistiren are un timp de uscare. Respecta instructiunile de pe el si timpii. NU PUNE MULT !!!
Poti folosi si superglue dar daca lipesti gresit nu prea mai ai posibilitatea sa corectezi.
Partile transparente nu le lipi cu superglue. Daca la lipesti cu lipici de polistiren dai timp sa se zvinte. Daca pui transparentul pe lipici proaspat, il ataca si il albeste. Cel mai comod e sa lipesti transparentul cu aracet (de buna calitate).
Cand unesti piesele linia de demarcatie dintre ele nu trebuie sa fie vizibila. In general se foloseste chit special dar deocamdata daca nu esti pregatit sa cheltui se poate si fara.
Ar fi bine sa te opresti cu montajul la un moment dat, adica sa nu lipesti piesele foarte fine sau rotile. Te ajuta la vopsit si la manevrare fara griji.
Inainte de vopsire va trebui sa speli macheta. Ar fi bine ca toate lipirile si chituirile sa fie uscate si solide.
Il speli cu sapun (fara d-alea cu creme si graunte) sau cu axion de vase si cu o periuta de dinti mai moale.
Apoi se mascheaza partile care nu vrei sa fie vopsite - cum ar fi transparentul. Asta e faza cea mai neplacuta dupa parerea multora. Banda de mascare trebuie sa aiba un adeziv de calitate care sa nu adere prea rau si nici sa nu ramana pe piesa cand o scoti, dupa vopsire.
Vopsirea la pensula trebuie sa tina cont de urmatoarele reguli:
Vopseaua sa fie diluata. Sa aiba consistenta unui nectar de fructe (daca ziceam lapte asa cum se zice prin carti, puteai sa intelegi lichid ca apa, dar prin anii 80, laptele avea si lapte in el). Vopseaua sa poata fi intinsa usor fara sa ramana dare vizibile (relief).
Vopseaua o diluezi separat intr-un capacel de ceva.
Iti trebuie pensule cu fire relativ lungi (peste 1/2 cm) cu firul elastic, subtire si relativ moale, cu varfurile firelor ascutite.
Pentru acoperit suprafete e buna o pensula nr. 4-6.
Cand aplici vopseaua Incepi din fata catre spate (pe aripa de la bordul de atac (fata) catre bordul de fuga (spate).
Apesi foarte putin, mai mult lasi vopseaua sa se scurga dintre firele pensulei si ai grija sa intrepatrunzi putin peste cel precedent. Daca e bine diluata nu raman reliefuri.
E bine sa diluezi mai mult si sa dai doua straturi, decat sa gresesti. In plus, vopseaua prea groasa ingroapa detaliile fine.
Incearca sa nu lasi amprente. Vopseaua se usuca total in cateva ore iar caldura mainii poate duce la imprimarea amprentelor in ea.
Magazine de unde poti sa-ti procuri cele necesare: Machete.ro-Viking shop, undeva la intersectia Pantelimon (capatul dinspre Bucur Obor) cu strada Ritmului - Ii gasesti pe net si http://www.hobbyzone.ro/index.html pe Marasesti.
Mai e si Modelism international - pe strada Calafat si Parcmodels online.
Scule si pensule gasesti si la magazinele cu profil de arta.
In rest, mai intrebi p-aici !
Spor la treaba si nu te grabi. Dar nici nu sta 1000 de ani la o macheta ca nu e din aur, inveti practic.
Ai uitat ceva foarte important. Un clestisor cu care sa tai piesele de pe rame. Cu bisturiul risti sa te tai sau sa rupi lama iar cu degetele, vei strica piesa.
Pentru inceput poate fi buna o unghiera. Daca ai una cu deschidere suficienta intre falci prin casa o poti folosi.
Daca ai femeie in casa ar trebui sa aiba o pila de unghii mai veche la care e dispusa sa renunte.
Cum zicea si Longinus, pe parcurs cand iti vor creste pretentiile si vei simti nevoia de altceva.....
Piesele trebuiesc debavurate dupa ce le desprinzi (sau cat inca sunt prinse in cazul celor mici). Bavura este linia in relief care ramane de la planul de imbinare ale celor doua parti ale matritei.
Nu e obligatoriu sa urmezi pasii din instructiuni orbeste. Producatorul nu mentioneaza vopsirea subansamblelor. Asa ca de xemplu piesele cockpitului trebuiesc montate inainte sa le fixezi inauntru.
Lipiciul pentru polistiren nu prinde pe vopsea. Asa ca in zonele de contact va trebui sa razui vopseaua pana la plastic inainte de lipire. Bineinteles ca poti si evita zonele in care sti ca vei lipi atunci cand vopsesti (la pensula e mai usor).
Lipiciul pt polistiren are un timp de uscare. Respecta instructiunile de pe el si timpii. NU PUNE MULT !!!
Poti folosi si superglue dar daca lipesti gresit nu prea mai ai posibilitatea sa corectezi.
Partile transparente nu le lipi cu superglue. Daca la lipesti cu lipici de polistiren dai timp sa se zvinte. Daca pui transparentul pe lipici proaspat, il ataca si il albeste. Cel mai comod e sa lipesti transparentul cu aracet (de buna calitate).
Cand unesti piesele linia de demarcatie dintre ele nu trebuie sa fie vizibila. In general se foloseste chit special dar deocamdata daca nu esti pregatit sa cheltui se poate si fara.
Ar fi bine sa te opresti cu montajul la un moment dat, adica sa nu lipesti piesele foarte fine sau rotile. Te ajuta la vopsit si la manevrare fara griji.
Inainte de vopsire va trebui sa speli macheta. Ar fi bine ca toate lipirile si chituirile sa fie uscate si solide.
Il speli cu sapun (fara d-alea cu creme si graunte) sau cu axion de vase si cu o periuta de dinti mai moale.
Apoi se mascheaza partile care nu vrei sa fie vopsite - cum ar fi transparentul. Asta e faza cea mai neplacuta dupa parerea multora. Banda de mascare trebuie sa aiba un adeziv de calitate care sa nu adere prea rau si nici sa nu ramana pe piesa cand o scoti, dupa vopsire.
Vopsirea la pensula trebuie sa tina cont de urmatoarele reguli:
Vopseaua sa fie diluata. Sa aiba consistenta unui nectar de fructe (daca ziceam lapte asa cum se zice prin carti, puteai sa intelegi lichid ca apa, dar prin anii 80, laptele avea si lapte in el). Vopseaua sa poata fi intinsa usor fara sa ramana dare vizibile (relief).
Vopseaua o diluezi separat intr-un capacel de ceva.
Iti trebuie pensule cu fire relativ lungi (peste 1/2 cm) cu firul elastic, subtire si relativ moale, cu varfurile firelor ascutite.
Pentru acoperit suprafete e buna o pensula nr. 4-6.
Cand aplici vopseaua Incepi din fata catre spate (pe aripa de la bordul de atac (fata) catre bordul de fuga (spate).
Apesi foarte putin, mai mult lasi vopseaua sa se scurga dintre firele pensulei si ai grija sa intrepatrunzi putin peste cel precedent. Daca e bine diluata nu raman reliefuri.
E bine sa diluezi mai mult si sa dai doua straturi, decat sa gresesti. In plus, vopseaua prea groasa ingroapa detaliile fine.
Incearca sa nu lasi amprente. Vopseaua se usuca total in cateva ore iar caldura mainii poate duce la imprimarea amprentelor in ea.
Magazine de unde poti sa-ti procuri cele necesare: Machete.ro-Viking shop, undeva la intersectia Pantelimon (capatul dinspre Bucur Obor) cu strada Ritmului - Ii gasesti pe net si http://www.hobbyzone.ro/index.html pe Marasesti.
Mai e si Modelism international - pe strada Calafat si Parcmodels online.
Scule si pensule gasesti si la magazinele cu profil de arta.
In rest, mai intrebi p-aici !
Spor la treaba si nu te grabi. Dar nici nu sta 1000 de ani la o macheta ca nu e din aur, inveti practic.
#6
Postat 29 January 2016 - 10:55 AM
Bun venit peintre noi!
Deocamdata, pe linga cele spuse de Wurger, nu ar mai fi mare lucru de spus. Zic deocamdata Piesele mici (bord, colimator, mansa etc) lasa-le pe rame si vopseste-le in aceasta pozitie. Inainte de lipire, potriveste cit mai bine piesele, sa nu ramina lufturi. E bine sa ai si ceva chit pentru a astupa eventualele nepotriviri intre piese. Hirtia abraziva e necesara pentu slefuit imperfectiunile de lipire si trebuie sa ai mai multe sorturi: 400, 600, 800 1000, 2000. Slefuirea se face numai la ud, adica uzi bune locul de slefuit si hirtia abraziva. Citeste si articolele de aici http://www.cartula.r...ro&task=section (dai clic pe butonul Articole). Atentie, decalurile se pun pe suprafata luciosa, cu alte cuvinte, daca vopseaua e mata, trebuie sa dai cu un lac lucios. Pentru pensula, vopseaua tip email e mai buna, pentru ca se usuca incet si are timp "sa se intinda''.
Ar mai fi ele, dar eu zic sa citesti sectiunile Materiale, Tehnici, Aviatie, Articole, o sa afli multe lucruri interesante. Daca ai neclaritati, intreaba, se va gasi cineva cu un raspuns!
Deocamdata, pe linga cele spuse de Wurger, nu ar mai fi mare lucru de spus. Zic deocamdata Piesele mici (bord, colimator, mansa etc) lasa-le pe rame si vopseste-le in aceasta pozitie. Inainte de lipire, potriveste cit mai bine piesele, sa nu ramina lufturi. E bine sa ai si ceva chit pentru a astupa eventualele nepotriviri intre piese. Hirtia abraziva e necesara pentu slefuit imperfectiunile de lipire si trebuie sa ai mai multe sorturi: 400, 600, 800 1000, 2000. Slefuirea se face numai la ud, adica uzi bune locul de slefuit si hirtia abraziva. Citeste si articolele de aici http://www.cartula.r...ro&task=section (dai clic pe butonul Articole). Atentie, decalurile se pun pe suprafata luciosa, cu alte cuvinte, daca vopseaua e mata, trebuie sa dai cu un lac lucios. Pentru pensula, vopseaua tip email e mai buna, pentru ca se usuca incet si are timp "sa se intinda''.
Ar mai fi ele, dar eu zic sa citesti sectiunile Materiale, Tehnici, Aviatie, Articole, o sa afli multe lucruri interesante. Daca ai neclaritati, intreaba, se va gasi cineva cu un raspuns!
#7
Postat 02 February 2016 - 03:50 PM
Salutare si va multumesc pentru efortul de a raspunde atat de detaliat acestui topic.
Dupa mai multe zile de documentari pe forum si pe youtube am inceput sa asamblez macheta avionului.
Pana in momentul de fata nu am facut decat sa vopsesc anumite piese mici, componente ale cockpitului si m-am oprit intrucat rezultatul a fost unul grosolan chiar daca am folosit pensula.
Sunt sigur ca desi pensula este o scula inferioara aerografului se pot obtine rezultate fine si cu acest procedeu, Bineinteles ca rezultatul nesatisfacator al vopsirii pieselor se datoreaza lipsei mele totale de experienta si as avea rugamintea sa ma ajutati sa imi dau seama unde am gresit si ce sa corectez ulterior.
Ce scule am folosit: pensula Vallejo foarte foarte subtire (nu stiu ce numar este si nici pe ea nu scrie.....sau nu stiu eu sa citesc ce trebuie);
vopseluri Revell email mate
diluant Revell Color Mix
pipete de plastic
Ce piese am vopsit: panoul de bord (2 culori)
ochitorul de pe panoul de bord
scaunul piloturlui
piesa de care se prinde scaunul pilotului (nu stiu tehnic cum se numeste.......un fel de al doilea spatar :) )
mansa
Ce pasi am urmat: am spalat piesele cu apa si sapun dupa care le-am sters cu un betisor de urechi
singura piesa pe care am desprins-o este panoul de bord (desprinsa cu un scalpel de la Revell si pilita)
am incercat sa fac o dilutie de 4 picaturi vopsea - 1 picatura diluant; in acest caz vopseaua mi sa parut groasa asa ca am mai adaugat 1 picatura de diluant. Dupa acest pas vopsirea a iesit cam ca o spoiala.
Rezultate: Piesele au iesit vopsite neuniform; panoul de bord a iesit cu zone in care parea prea putina vopsea aplicata iar celelalte pise au iesit prea incarcate de vopsea......adica vopseaua s-a uscat in relief......in aceste exprimari (desi nu prea poetice) chiar incerc sa descriu rezultatul cat mai clar :).
Parerea mea personala: Nu am facut dilutia cum trebuie sau am folosit o pensula prea subtire pentru piese destul de late.
Alte dificultati cu care m-am confruntat: Din momentul in care am folosit o pipeta pentru transferul vopselei din recipient in tavita de lucru nu am mai reusit sa o spal (pe pipeta :) )......in acest caz intentionez sa imi achizitionez 25-30 de pipete, fiecare dedicata unei vopsele.......asta daca nu imi dati voi o alta solutie;
Nu am reusit in nici un fel sa curat tavita de lucru fara sa consum 1/2 din sticla de diluant
Dupa ce am curatat pensula de vopsea am lasat-o aprox. 5 minute in Painta Clean de la Revell.......am inteles ca este o solutie care are rolul de a pastra firele pensulei moi.......la mine dupa 5 min s-a format un fel de clei pe pensula pe care l-am curatat iar a doua zi pensula este beton......pot sa ma intep in ea.
Stiu ca cel mai eficient lucru ar fi fost sa pun niste poze cu piesele de care vorbeam dar desi acestea au aprox 600 kb, nu le pot uploada (nici macar una).......siteul imi zice ca dimensiunea atasamentului e prea mare; Poate ma ajutati si in aceasta privinta......daca nu cer deja prea mult :).
Cu stima,
Dupa mai multe zile de documentari pe forum si pe youtube am inceput sa asamblez macheta avionului.
Pana in momentul de fata nu am facut decat sa vopsesc anumite piese mici, componente ale cockpitului si m-am oprit intrucat rezultatul a fost unul grosolan chiar daca am folosit pensula.
Sunt sigur ca desi pensula este o scula inferioara aerografului se pot obtine rezultate fine si cu acest procedeu, Bineinteles ca rezultatul nesatisfacator al vopsirii pieselor se datoreaza lipsei mele totale de experienta si as avea rugamintea sa ma ajutati sa imi dau seama unde am gresit si ce sa corectez ulterior.
Ce scule am folosit: pensula Vallejo foarte foarte subtire (nu stiu ce numar este si nici pe ea nu scrie.....sau nu stiu eu sa citesc ce trebuie);
vopseluri Revell email mate
diluant Revell Color Mix
pipete de plastic
Ce piese am vopsit: panoul de bord (2 culori)
ochitorul de pe panoul de bord
scaunul piloturlui
piesa de care se prinde scaunul pilotului (nu stiu tehnic cum se numeste.......un fel de al doilea spatar :) )
mansa
Ce pasi am urmat: am spalat piesele cu apa si sapun dupa care le-am sters cu un betisor de urechi
singura piesa pe care am desprins-o este panoul de bord (desprinsa cu un scalpel de la Revell si pilita)
am incercat sa fac o dilutie de 4 picaturi vopsea - 1 picatura diluant; in acest caz vopseaua mi sa parut groasa asa ca am mai adaugat 1 picatura de diluant. Dupa acest pas vopsirea a iesit cam ca o spoiala.
Rezultate: Piesele au iesit vopsite neuniform; panoul de bord a iesit cu zone in care parea prea putina vopsea aplicata iar celelalte pise au iesit prea incarcate de vopsea......adica vopseaua s-a uscat in relief......in aceste exprimari (desi nu prea poetice) chiar incerc sa descriu rezultatul cat mai clar :).
Parerea mea personala: Nu am facut dilutia cum trebuie sau am folosit o pensula prea subtire pentru piese destul de late.
Alte dificultati cu care m-am confruntat: Din momentul in care am folosit o pipeta pentru transferul vopselei din recipient in tavita de lucru nu am mai reusit sa o spal (pe pipeta :) )......in acest caz intentionez sa imi achizitionez 25-30 de pipete, fiecare dedicata unei vopsele.......asta daca nu imi dati voi o alta solutie;
Nu am reusit in nici un fel sa curat tavita de lucru fara sa consum 1/2 din sticla de diluant
Dupa ce am curatat pensula de vopsea am lasat-o aprox. 5 minute in Painta Clean de la Revell.......am inteles ca este o solutie care are rolul de a pastra firele pensulei moi.......la mine dupa 5 min s-a format un fel de clei pe pensula pe care l-am curatat iar a doua zi pensula este beton......pot sa ma intep in ea.
Stiu ca cel mai eficient lucru ar fi fost sa pun niste poze cu piesele de care vorbeam dar desi acestea au aprox 600 kb, nu le pot uploada (nici macar una).......siteul imi zice ca dimensiunea atasamentului e prea mare; Poate ma ajutati si in aceasta privinta......daca nu cer deja prea mult :).
Cu stima,
#8
Postat 02 February 2016 - 09:04 PM
Pensula nu e chiar inferioara aerografului, ci, mai degraba, un alt fel de sacula. Am vazut lucrari exceptionale, facute doar cu pensula. Trebuie doar sa inveti sa stapinesti tehnica.
Incearca, totusi, sa pui niste fotografii, fac mai mult decit o mie de cuvinte!
Probabil ai avut vopsea prost diluata si/sau penaula inadecvata. La cheatii din astea foloseste o pensula cu fir moale, nr. 2 sau 3. Inmoaie in vopsea doar virful penaulei, stergel usor pe marginea recipientului, apoi vopseste, atingind usor piesa, cu virful pensulei. Da cel putina doua stratiri, primul cu dilutie mai mare, si timp de uscare de cel putin o zi intre straturi.
Transfera vopseaua, in recipientul de lucru, cu ajutorul pensulei, doar la cantitati mari foloseste pipeta. O speli cu un detergent mai dur, Nitrosolv sau alcool izopropilic (il cumperi de la magazinele de electronice). Daca ramine ceva pe pereti, nu-ti fa probleme, nu se intimpla nimic. Doar cind e neagra rau o schimbi!
Cred ca exagerezi cu tavita!! Eu o curat cu maxim 1 ml de diluant. Arunci vopseaua ramasa, pui doua trei picaruri de diluant, cureti tavita folosind pensula, arunci lichidul, mai pui citeva picaturi, mai speli cu pensula, arunci si stergi totul cu o cirpa curata.
Am impresia ca tu ai folosit un diluant inadecvat! Foloseste, pentru vopsele tip email, diluant D506 sau D511, iar pentru acrilice, alcool izopropilic. Sau, poti face un solvent universal pentru spalat pensula, amestecind putin nitrosolv, D509, benzen, alcool izopropilic, benzenul fiind cel mai mult, urmat de alcool. Inmoi pensula in solutie, o agiti bine, o stergi bine de marginea sticlei, apasind bine cu radacina pensulei de gura recipientului. Faci asta de citeva ori, apoi clatesti in diluant curat ( il poti refolosi cu scucces de cieva zeci de ori) apoi o stergi cu o cirpa curata.
Pentru poze e simplu, le aduci la 390 M si 1200 pixeli si apoi le incarci http://www.cartula.r...049#entry189049
Incearca, totusi, sa pui niste fotografii, fac mai mult decit o mie de cuvinte!
Probabil ai avut vopsea prost diluata si/sau penaula inadecvata. La cheatii din astea foloseste o pensula cu fir moale, nr. 2 sau 3. Inmoaie in vopsea doar virful penaulei, stergel usor pe marginea recipientului, apoi vopseste, atingind usor piesa, cu virful pensulei. Da cel putina doua stratiri, primul cu dilutie mai mare, si timp de uscare de cel putin o zi intre straturi.
Transfera vopseaua, in recipientul de lucru, cu ajutorul pensulei, doar la cantitati mari foloseste pipeta. O speli cu un detergent mai dur, Nitrosolv sau alcool izopropilic (il cumperi de la magazinele de electronice). Daca ramine ceva pe pereti, nu-ti fa probleme, nu se intimpla nimic. Doar cind e neagra rau o schimbi!
Cred ca exagerezi cu tavita!! Eu o curat cu maxim 1 ml de diluant. Arunci vopseaua ramasa, pui doua trei picaruri de diluant, cureti tavita folosind pensula, arunci lichidul, mai pui citeva picaturi, mai speli cu pensula, arunci si stergi totul cu o cirpa curata.
Am impresia ca tu ai folosit un diluant inadecvat! Foloseste, pentru vopsele tip email, diluant D506 sau D511, iar pentru acrilice, alcool izopropilic. Sau, poti face un solvent universal pentru spalat pensula, amestecind putin nitrosolv, D509, benzen, alcool izopropilic, benzenul fiind cel mai mult, urmat de alcool. Inmoi pensula in solutie, o agiti bine, o stergi bine de marginea sticlei, apasind bine cu radacina pensulei de gura recipientului. Faci asta de citeva ori, apoi clatesti in diluant curat ( il poti refolosi cu scucces de cieva zeci de ori) apoi o stergi cu o cirpa curata.
Pentru poze e simplu, le aduci la 390 M si 1200 pixeli si apoi le incarci http://www.cartula.r...049#entry189049
#9
Postat 02 February 2016 - 11:18 PM
O idee ca sa nu mai ai nevoie de multe pipete :
Pentru vopsea poti folosi o seringa la care atasezi un tub de plastic in loc de ac
[ poate fi si de suc de 4.5 mm diam dar mai are nevoie de un mic adaos ] .
Are si alte avantaje : poti doza usor si corect cantitati mici , partea folosita se taie dupa golire,
poti lucra mai curat.
Pentru vopsea poti folosi o seringa la care atasezi un tub de plastic in loc de ac
[ poate fi si de suc de 4.5 mm diam dar mai are nevoie de un mic adaos ] .
Are si alte avantaje : poti doza usor si corect cantitati mici , partea folosita se taie dupa golire,
poti lucra mai curat.
#10
Postat 03 February 2016 - 03:24 PM
Dupa ce pui solventul amesteca bine cu o pensula mai groasa (nr. 2-4) eventual una de serviciu la scarbe.
Pensula Valejo foarte subtire e pentru detalii nu pentru acoperit suprafete.
Diluantul - trebuie sa scrie pe el pentru ce e facut - emailuri sau acrilice pe baza de apa (exista si de alte feluri).
Ca sa nu mai arunci banii pe diluant revell sau de alta marca, du-te la un magazin de vopseluri sau la un brico-ceva si ia la kil.
506 (cu mult whitespirit) se usuca mai incet si poate fi avantajos la pensula.
509 se usuca mai repede.
Nitrosolv nu poate fi folosit cu pensula dar e bun la spalat orice.
Cat a costat un recipient special de amestecat vopseaua nr. Tz de la nu stiu ce firma. Lasa bre fitzele, ia capace de apa minerala sau suc sau medicamente.
La fel si cu pipetele. Daca ai o pensula 4 poti sa scoti suficienta vopsea cu ea inmuindo repetat in borcan/cutie si transferand in capacel.
Fa exercitii pe o bucata de plastic mai latuta (in interiorul aripii de exemplu) ca sa vezi cum se aseaza vopseaua.
Pe net gasesti app-ul PhotoResize. Incerc sa il atasez si eu aici da nu stiu daca functioneaza.
Cand il ai pe desktop, agati poza sau grupul de poze si il tragi pe iconita astuia. Ruleaza programul si cand termina ce are de tocat, iti spune sa dai enter ca sa termini.
Pastreaza si originalele.
In functie de terminatia pe care o schimbi la numele iconitei, iti face pozele de cat vrei. De ex: PhotoResize 1000.exe, sau PhotoResize 1200.exe. Adica de atati kilo va fi poza (dimensiuni si informatie).
Ia sa vedem daca-mi iese...
Nu merge. Nu vrea sa-mi permita stapanii astia haini.
Da o gasesti cu siguranta pe net. Daca nu, imi dai mailul si iti trimit.
Spor !
Pensula Valejo foarte subtire e pentru detalii nu pentru acoperit suprafete.
Diluantul - trebuie sa scrie pe el pentru ce e facut - emailuri sau acrilice pe baza de apa (exista si de alte feluri).
Ca sa nu mai arunci banii pe diluant revell sau de alta marca, du-te la un magazin de vopseluri sau la un brico-ceva si ia la kil.
506 (cu mult whitespirit) se usuca mai incet si poate fi avantajos la pensula.
509 se usuca mai repede.
Nitrosolv nu poate fi folosit cu pensula dar e bun la spalat orice.
Cat a costat un recipient special de amestecat vopseaua nr. Tz de la nu stiu ce firma. Lasa bre fitzele, ia capace de apa minerala sau suc sau medicamente.
La fel si cu pipetele. Daca ai o pensula 4 poti sa scoti suficienta vopsea cu ea inmuindo repetat in borcan/cutie si transferand in capacel.
Fa exercitii pe o bucata de plastic mai latuta (in interiorul aripii de exemplu) ca sa vezi cum se aseaza vopseaua.
Pe net gasesti app-ul PhotoResize. Incerc sa il atasez si eu aici da nu stiu daca functioneaza.
Cand il ai pe desktop, agati poza sau grupul de poze si il tragi pe iconita astuia. Ruleaza programul si cand termina ce are de tocat, iti spune sa dai enter ca sa termini.
Pastreaza si originalele.
In functie de terminatia pe care o schimbi la numele iconitei, iti face pozele de cat vrei. De ex: PhotoResize 1000.exe, sau PhotoResize 1200.exe. Adica de atati kilo va fi poza (dimensiuni si informatie).
Ia sa vedem daca-mi iese...
Nu merge. Nu vrea sa-mi permita stapanii astia haini.
Da o gasesti cu siguranta pe net. Daca nu, imi dai mailul si iti trimit.
Spor !
- ← KG13
- Aviatie
- MiG 21 SMT →
Arata acest topic
Pagina 1 din 1