Macheta autocamion STEAGUL ROSU Bucegi [1964] scara 1/43
#21
Postat 03 March 2016 - 07:16 PM
Oleco!
Simti cumva nevoia sa fii corectat la fiecare pas pe care-l faci cu aceasta lucrare?
Ma indoiesc dar, cu tot respectul, fac corectia. Nu de alta dar este bine ca informatia sa fie corecta, adica corelarea termen/reprezentare.
Ce prezinti tu in poze este diferentialul si trompele planetarelor.
Nici macar nu apare flansa de legatura cu crucea cardanica darmite cardanul.
Sa nu-mi spui ca te bucuri ca am inteles despre ce este vorba ca nu tine.
Nu ma bucur dar tare as dori sa folosesti corect termenii.
Spoor!
#23
Postat 23 April 2016 - 08:59 AM
Masca fata a motorului a primit detaliile finale, dar este posibil sa mai fie nevoie de mici ajustari.
Capota a primit forma aproape finala. Urmeaza Desenarea detaiilor.
Jantele si cauciucurile (de vara) sunt gata. Urmeaza despartirea pe elemente pentru imprimare.
Am solicitat desenarea a doua tipuri de jante, deoarece cele cu 10 prezoane le voi folosi la autobuze/troleibuze. Din cate am vazut, se preteaza si la gama SR DAC.
#25
Postat 14 June 2016 - 11:12 PM
Azi am avut onoarea si bucuria, ca pentru cateva ore sa fiu invitat in atelierul unde vor vedea lumina zilei, machetele modelelor gamei SR. Am vazut hala unde se afla imprimantele 3D, am vazut diferite obiecte printate sau aflate la printat, am vazut la lucru si noua imprimanta achizitionata recent... am vazut multe azi, asa ca pot spune ca am fost in vizita de lucru. Nu regret orele petrecute acolo... dar sa revenim la machetuta mea!
S-a mai lucrat la cabina (de fiecare data apare cate ceva ce trebuie corectat), la masca, la capota.
S-a trasat contur pentru usi si capota motorului, au fost decupate acoperisul si aripile (desi in desenele postate nu se vor vedea), logoul a fost pozitionat, urmand sa fie trasate si fantele de aerisire, care vor fi sapate dupa ce se va stabili grosimea la care se va printa capota.
Cam atat deocamdata...
Aceasta postare a fost editata de OMul: 14 June 2016 - 11:14 PM
#26
Postat 02 July 2016 - 08:06 AM
Capota motorului este aproape gata ca si forma. Dupa ce in desen a fost executata ca si piesa separata, s-a incercat si varianta de deschidere a acesteia, desi in realitate nu se va deschide. M-a interesat daca proportiile sunt executate corect si cam ce grosime de printare in piesa 3D, ar permite in final. Rezultatul in desen m-a multumit si trebuie sa recunosc ca este mult peste asteptarile pe care le aveam atunci cand am demarat proiectul.
S-a continuat lucrul la masca motorului, o adevarata munca de sisif, avand in vedere liniile destul de ciudate pe care aceasta le urmeaza in varianta reala a camionului. Cine a proiectat cabina camionului la inceputuri, ori si-a luat masuri de siguranta pentru ca aceasta sa nu poata fi copiata de alte firme producatoare, ori... asa i-a iesit din greseala...
#27
Postat 20 July 2016 - 09:14 PM
facand unele retusuri, s-a ajuns in situatia in care unele puncte nu s-au mai unit asa cum trebuie, fiind necesara redesenarea unor parti ale caroseriei care pareau ok la prima vedere.
A primit "incaltari"...
S-a inceput lucrul la spatele cabinei.
Aceasta postare a fost editata de OMul: 20 July 2016 - 09:15 PM
#29
Postat 06 August 2016 - 10:30 AM
corneltt, la 27 July 2016 - 11:15 AM, a spus:
ce imprimantă vei folosi pentru printarea camionului?
Scuze ca iti raspund dupa atata timp,
Imprimanta am inteles ca se numeste Formlabs.
http://formlabs.com/
#30
Postat 06 August 2016 - 10:43 AM
Conturul mastii motorului ca si design se afla la final. Mai trebuie mici ajustari ici-colo la faruri/semnalizatoare.
Aripile fata sunt si ele gata desi, cred ca mai trebuie putin rotunjite.
Linia generala a parbrizului cu tot cu cheder este aproape gata. Trebuie doar sa se mai lucreze putin la partea de sus, unde mi se par formele cam "dulci".
In rest, ne apropiem de finalizarea desenului pentru cabina, urmand a se lucra la detalii si volume.
#32
Postat 26 August 2016 - 07:15 AM
Masca motorului a fost desenata in ambele variante. Am intampinat ceva probleme la decupare, deoarece in partile laterale era prea subtire, existand riscul de spargere la imprimare. Atunci am ales varianta de decupare mai adanca in "carnea" caroseriei, ceea ce a insemnat redesenarea partiala a mastii. Rezultatul obtinut in final este multumitor.
Ca varianta de compromis a fost lipirea barelor dintre faruri/semnalizatoare, de masca motorului, pe care initial le doream ca piese separate. Deoarece colturile sunt subtiri, exista riscul de rupere si ar fi pacat de munca.
Capota motorului, una dintre cele mai dificile piese ca si redare a liniilor de design.
S-a lucrat pe spatele acesteia, luand ca limita de grosime 2 mm. Ghidajele de prindere au fost executate dar nu se vad in desen.
In lucru se afla acum aripile rotilor din fata precum si spatele cabinei.
Revin cu detalii.
#35
Postat 02 September 2016 - 08:22 PM
In spate, la exterior am adaugat detaliile care lipseau. Chederul si geamul au fost redesenate partial.
In partea din fata a fost redesenat chederul acolo unde a fost necesar si s-au trasat limitele parprizulului.
Aceasta postare a fost editata de OMul: 02 September 2016 - 08:22 PM
#37
Postat 27 October 2016 - 08:04 PM
Acum am observat ca acoperisul s-a curbat cam multisor. Se rezolva si asta...
Pentru a face decupaturile necesare in caroserie, acolo unde va veni directia, am fost nevoiti sa deseneam si aripile pentru modelul Carpati. Vom vorbi mai pe larg despre aceste aripi... in episoadele urmatoare...
#38
Postat 27 October 2016 - 08:09 PM
... capota motorului a fost si ea partial redesenata...
... iar apoi s-a trecut la interior unde incercam sa construim volumele. Este o parte destul de dificila, deoarece trebuie construite bordul, bancheta, alte accesorii...
#39
Postat 27 October 2016 - 08:25 PM
Cele doua variante de masti sunt in stadiul final.
Am ales varianta optima cu faruri din rasina transparenta (piese separate) si semnalizatoare configurate pe masca si vopsite ulterior. Fiind piese prea mici, exista riscuri pe care am ales sa le evit. Asa voi proceda si cu semnalizatoarele laterale.
Cele trei variante de bare de protectie au luat forma finala (sper)...
Dupa cum supneam mai inainte, am lucrat si aripile pentru varianta Carpati. Din pacate peretii laterali au trebuit partial redesenati (iar). Trebuie sa le facem putin mai patratoase. In rest cred ca este ok.