Forum Machete,Modelism,Hobby: intrebare motoare - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

intrebare motoare

#1 Useril este offline   ida 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 09-January 16

Postat 09 January 2016 - 04:50 PM

Buna seara. Stie vreun forumist mai multe date despre motoarele ( trei la numar, tip 12 Boxer – 165 cu PN = 1200 C.P) care echipeaza vedetele blindate clasa Brutar II ? Caracteristici, dimensiuni , producator, etc.



#2 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1431
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 10 January 2016 - 12:00 PM

Salut,

Nu stiu de unde provine denumirea de "Boxer".
Motoarele claselor BRUTAR 1 si 2 au fost dezvoltate de catre I.M.T.B. (Institutul de Motoare Termice Bucuresti) plecand de la motoare MTU. Caracteristicile sunt la "secret", daca afli ceva, anunta-ne si pe noi.

O zi buna!

#3 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1431
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 15 February 2016 - 11:04 PM

Excelent episodul din seria "Romania furata" realizat de catre DIGI 24. Este vorba despre evolutia post-decembrista a Institutului national de motoare termice.
Am remarcat urmatorul lucru: inovatiile specialistilor romani nu au fost protejate de brevete, fiind considerate de catre niste imbecili drept secret militar. De acest lucru au profitat marile firme similare din occident (inclusiv MTU) care prin diverse subterfugii au intrat in posesia documentatiilor si au profitat de ele in mod gratuit.
Remarcabil!

As vrea sa va spun vizionare placuta, dar nu se prea potriveste:
I.M.T.B.

#4 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2016 - 06:19 PM

Dupa cate stiu inovatiile nu erau protejate prin brevete . Un inginer de la fosta CIRA pusese la punct o masina de tratament CIF calire cu curenti de inalta frecventa a coroanelor de volanta. Inventie nu putea fi recunoscuta. A fost considerata inovatie. Dupa revolutie a dorit sa beneficieze de oarece drepturi. Evident ca nu s-a ales cu ceva. Secretizarea conferea protectie, contrainformativa , comercial insa nu reprezenta mai nimic. Asa se mai mascau si cunostintele obtinute de servicii.
Tradare a fost si este.

#5 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1431
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 17 February 2016 - 08:08 PM

Chestiunea brevete/inovatii a fost enuntata de un fost conducator al institutului in interviul acordat reporterului de la DIGI 24.

Vremurile erau oricum absurde. Poveste adevarata:
In vara anului 1985 era termenul de livrare al crucisatorului port-elicopter MARASESTI, ceremonia urmand sa se desfasoare in prezenta presedintelui Nicolae Ceausescu. Navalistii de la Mangalia aveau o mare problema: URSS nu livrase armamentul. S-a improvizat folosindu-se armamentul existent si cel de rezerva instalandu-se 2xRBU-2500, 4xAK230, 2xAK726 (luate de la 262 si 263), tuburile lans-torpile erau facute in tara, asa ca cel putin aici totul a fost bine. Ramanea problema insurmontabila a lansatoarelor de rachete antinava, problema principala fiind aceea ca lui Nicolae Ceausescu i se prezentase macheta. Solutia a fost urmatoarea: s-au confectionat in graba patru containere goale care semanau perfect cu cele de pe macheta folosita la prezentare si au fost instalate la bord. Diferenta nu a fost observata si totul s-a terminat cu bine.
Partea cea mai amuzanta a fost aceea ca o revista occidentala de specialitate a scris despre noile rachete antinava realizate de specialistii romani pe baza modelelor sovietice P21.
In cartea sa "Fregata amiral MARASESTI" , Marian Mosneagu prezinta doar o serie de rapoarte deja publicate referitoare la MARASESTI, fara informatii interesante. Mult mai in amanunt este abordat primul distrugator MARASESTI, prezentandu-se date tehnice inedite si evenimente din viata navei.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi