Renault R 35 Primul deget,dintr-un pumn...de fier
#22
Postat 31 December 2015 - 07:16 PM
Longinus, la 31 December 2015 - 06:58 PM, a spus:
Mânerul trapei de acces la motor n-a pățit nimic doar l-am uzat eu puțin. De folosit, l-am folosit pe cel dat în cutie, dacă ai kitul Heller îl poți compara. Nu îmi pare rxagerat de gros.
Înmatricularea(decalurile) sunt Bison Decal,iar cifrele de metal le am dintr-un set Bronco.
Jumătățile inferioară şi cea superioară ale turelei le-am chituit cu Tamyia Putty şi apoi le-am dat hârtie abrazivă. Am înțeles corect urmează să faci un S35 , adică un Somua ?
Da, da Somua tamyot... dar nu stiu exact cand. La turela ma interesa daca nu cumva trebui impluta linia de imbinare cu stiren tras la cald, Cel putin asa am dedus din pozele facute la Somua..
#23
Postat 31 December 2015 - 07:24 PM
gabrielglodean, la 31 December 2015 - 07:16 PM, a spus:
Aha. Sa stii ca ma intereseaza subiectul S35 de la Tamyia, recent aparut.
Am un Somua de la Heller, antic , si tare l-as schimba cu unul tamyiot.
Sper sa merite.
Sunt curios cum il consideri. Astept topicul tau cu Somua.
#27
Postat 07 January 2016 - 04:05 PM
Ar mai fi posibil ca însăși tancurile din lotul românesc să fie ușor diferite între ele, dar cred că nici firma Renault nu ar mai putea spune asta!
#28
Postat 07 January 2016 - 05:18 PM
Din ceea ce se discută inclusiv pe forumurile istorice, R-urile poloneze aveau diferențe față de cele exportate în România.
Asemenea este foarte interesantă cunoscuta fotografie cu R35 cu însemne româneşti, dar vopsire "trei tonuri" franceză.
Cred că nu provenea nici din lotul polonez refugiat, ceea ce mă face să cred că a mai existat o sursă de "aprovizionare" cu R35. Să fi fost iugoslav ?
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 07 January 2016 - 05:21 PM
#29
Postat 08 January 2016 - 11:01 AM
#30
Postat 08 January 2016 - 11:34 AM
#32
Postat 08 January 2016 - 03:35 PM
Ce mi se pare mie relevant e ca acea masina are vopsire monocroma pe cutia blindata iar turela in camuflaj model francez.
Iar in legatura cu existenta sau nu a "numarului de inmatriculare" pe puntea spate, aveti o imagine cu un francez (pe langa Sedan) care arata clar ca acolo apare o serie, in alb, in acelasi loc cu cea din imaginea postata mai sus.
#33
Postat 08 January 2016 - 04:02 PM
Înseamnă că am primit R35 şi din alte surse.
Cred că ar fi un exemplar ex francez, dat nouă de germani, caz în care armata română a avut în dotare mai mult de 75 de bucăți( 41+ 34,aşa cum apare în toate sursele).
Totuşi pare a fi singura poză cu un asemenea exemplar.
#34
Postat 09 January 2016 - 12:15 AM
Faptul ca exista pe spate un numar alb nu e nimic straniu.
Si ale noastre au avut numar alb de inmatriculare pe spate, deci nu trebuie sa fie numar francez.
Camuflaj francez? nu este exclus. Se poate observa si in poza de mai jos pe turela.
#35
Postat 09 January 2016 - 08:05 AM
Pozele astea sunt într-adevăr inedite, eu unul nu le-am mai văzut.
Vopsirea de mascare french style, să spun aşa, nu era specifică pentru armata română( sau dacă a fost, asta reprezintă o noutate pt.mine). Mai degrabă înclin să cred că exemplarele ce apar vopsite aşa, provin din material de captură cedat de nemți, caz în care dotarea cu R35 în cadrul armatei noastre, a fost mult mai numeroasă decât cele 75 de exemplare despre care se vorbeşte în diverse surse. Cel puțin în cazul Skodelor se cunoaşte că am mai primit încă 26 de bucăți de la nemți(cel puțin) dar despre Renault nu s-a spus asta până în prezent.
#39
Postat 06 October 2019 - 01:33 PM
Mă uitam la tancul R35, mă gândeam la tanchiștii noștrii. Cum naiba să invadezi Rusia cu așa ceva ?
În rest, alte "bunăciuni" Char B1 (cu adevărat impresionant) șenileta Renault, rapidă pentru vremea ei, FAMO, altă mașinărie impresionantă, Laffly. Mențiune specială pentru semișenilatele Citroen Kegresse . Un P 7 și un P14.
Parcă apare și un Uniq semișenilat , ba chiar și o motocicletă Peugeot.
Fain !!
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 October 2019 - 01:41 PM