IAR 80 design - no number designing a 3D model of a IAR 80/81 - 1:4 scale
#45
Postat 28 February 2016 - 01:30 AM
Fuselajul este cel cu bot alungit, mai exact cu 70mm.
Ca o paranteza(poate nu toata lumea stie), desenele de fabrica, pt seriile superioare, cu numarul 200+, erau copiate identic si aveau doar cota schimbata pe ele cu +70mm.
Adica, partea dintre suportul motorului si cadrul I era mai mare cu exact 70mm.
Deasemenea, distanta intre cadrele III-V a fost micsorara cu 1cm, de la 1110mm la 1100mm, de la ce numar? Nu stiu exact, dar banuiesc ca a fost de la nr.96 in sus, de cand s-a renuntat si la dublura exterioara pe cadrul V.
Nu stiu cat intereseaza aceste modificari, dar le-am mentionat.
Aceasta postare a fost editata de Prom: 28 February 2016 - 01:35 AM
#46
Postat 28 February 2016 - 01:48 AM
Este aplatizata (si duce in eroare) dar contele le-au modificat pentru cea bombata.
Am pus desenul meu peste al dvs. Nu vreau sa se înțeleagă greșit ce vreau sa va întreb. Este doar o informație, pentru mine pentru-ca nu am dimensiunea fuzelajului anterior imediat în spatele voleților de răcire a motorului.
Eu neavând desene cotate l-am desenat după fotografii, și am sa pun și o foto.
iar aceasta este fotografia.
Curios ca a trebuit sa micșorez foarte mult fotografiile. Înainte ma lasă sa pun mai mari...
Mulțumesc.
PS: Doar întreb, nu spun ca cineva a greșit sau ca eu am dreptate !!! Din nefericire se înțelege aiurea de fiecare data.
#47
Postat 28 February 2016 - 02:05 AM
Foarte interesant cat de bine e conturata, identic, linia de intrados a fuselajului. :)
Nu am apucat inca sa-l bombez pe intrados in dreptul trenului, o sa ajung probabil si acolo.
E f f greu dupa foto, la bechie am facut si eu la fel(si nu numai), m-am ajutat de faptul ca stiam punctul de fixare al ei in cadrul X, dimensiunile amortizorului spate, precum si punctul de prindere in al acestuia in cadrul XI, toate cotate. Patina am facut-o dupa poze si e inselator rau.
Numai bine.
Aceasta postare a fost editata de Prom: 28 February 2016 - 02:10 AM
#48
Postat 28 February 2016 - 02:24 AM
Dar din nefericire de multe ori doar asta avem.
Știam si am scris cred ca pe undeva, despre bechie la desenul meu ca trebuie dusa un pic mai in fata, dar am abandonat deja demult sa mai lucrez la IAR80. Asa ca nu mai modific nimic.
Si cu wind shield-ul stiu ca trebuie dus un pic in spate. Am găsit cota aia de 4410 parca, mult mai târziu când am primit desenele de la Setal.
Oricum o sa faceți o lucrare monumentala. Sper doar sa nu va apuce plictisul ca și pe mine și sa abandonați !
Va urez spor.
Cu stima.
#50
Postat 29 February 2016 - 11:37 AM
Sunt sute de piese, si cateva mii de features so far, si de-abia am inceput cu ele, trebuie sa fiu destul de organizat si sa am grija sa contruiesc dupa aceleasi pattern-uri. O regula proasta e mai buna decat 1000 de exceptii bune, ca sa zic asa, mai ales ca am "invatat" solidworks ca lautarii, dracu stie daca e bine cum fac.
Ma gandeam sa ma duc la un curs, ar fi interesant, eventual de Catia(l-am instalat odata, cred ca acum 2 ani, ... si cum l-am deschis, m-am speriat si l-am inchis repede ... l-am si dezinstalat).
Probabil ca nu tot ce fac e si corect...
Sper sa merg mai repede acum, nu mai revin pe coca, nervuri fac pe banda rulanta :). Practic, am trecut prin tot avionul si cam stiu ce am de facut.
Sper sa nu apara informatii noi, desi mi-as dori, ca o sa iau foc :)).
Numai bine
Aceasta postare a fost editata de Prom: 29 February 2016 - 11:38 AM
#51
Postat 19 March 2016 - 04:13 PM
Nu vreau sa starnesc nici-o polemica,dar ma vad nevoit sa repar o injustitie. Poate e mult spus, dar asta e.
Asta e desenul meu din nefericire a trebuit sa-l reduc ffff mult sa-l pot posta:
Si acum cu rosu este desenul meu peste al d-lui Dan Iloiu:
Concluzie
Daca cineva credea ca domnul Dan Iloiu a gresit (contine cateva erori dar mici si destul de neimportante) se inseala amarnic. Ținând cont ca a fost desenat în întregime manual, adică fără ajutorul computer-ului munca sa a fost titanica. Un mare BRAVO domnule Dan Iloiu !!!
As reaminti doar corectitudinea cabinei și lonjeronul omega superior înclinat și nu orizontal.
Cu stima.
PS: Doar desenul lui Prom il va depăși în corectitudinea detaliilor. Un mare Bravo și lui pentru munca depusa.
#53
Postat 15 July 2016 - 12:40 PM
Si eu m-am apucat de modelat IAR-ul, insa in 3DMax, pt a-l putea implementa intr-un joc simulator. In momentul asta sunt la partea de texturare.
Daca e ceva cu care sa te pot ajuta (schite, detalii, fotografii de arhiva si ale replicilor muzeale, publicatii, etc) da-mi un semn si vedem cum te putem ajuta.
#54
Postat 18 September 2016 - 10:02 PM
#59
Postat 19 September 2016 - 12:20 PM
Eu nu am ales inca o inmatriculare, oarecum ce stiu sigur ca avea avea botul lung si va fi un 80B sau 80C, evident. Mie mi-ar fi placut aripa de 10,5m si nu de 11m. Cam greu cu 10.5m, deci va fi de 11m.
La fel parbrizul e cu geam bindat, l-am facut si cu geam fara blindaj, antena la fel, izolatorii sunt facuti ca la un 81, poate ca i-am gresit, cine stie. Catargul antenei la deriva difera si el...
In functie inmatriculare va avea alt armament, probabil alte sectiuni in lonjeroane si repozitionari ale nervurilor in zona armamentului.
s.a.m.d... putem continua
Mai am pana acolo, asa ca ceea ce postez sunt, sa spunem, niste "cautari/incercari" pt o inmatriculare.
Aceasta postare a fost editata de Prom: 19 September 2016 - 12:21 PM