Stoewer-Alkett FlakPanzer IA Vanatorul de Jabos (III)
#1
Postat 03 November 2015 - 09:36 PM
Din pacate produsele companiei vor fi din ce in ce mai greu de gasit,odata cu trecerea anilor, cata vreme in dreptul statusului scrie Out of business.
Kitul 35019, subiectul topicului de fata, mi-a creat o impesie buna,cel putin sub doua aspecte: numarul pieselor componente si precizia turnarii/imbinarilor/detaliilor.
Infatiseaza, dupa cum sta scris in titlu, un SdKfz 101 FlakPanzer Ia, si atunci cand a aparut pe piata (in 2006,pare-mi-se) reprezenta o premiera pentru cei interesati de acest subiect.
As avea o singura nemultumire: piesele ce apar in cutia mea (o serie retooling,scoasa in 2010) nu potrivesc cu planurile de asamblare.In concret, Tristar au adus imbunatatiri,dar nu au tinut cont de asta si in actualizarea planurilor/schitelor de asamblare. Astfel fiind, in cazul tunului de 20, piesele de pe culee au fost modificate prin adaugarea de detalii si parti componente, aducand, un plus -indiscutabil- de precizie si rafinament, insa in planse apar figurate piesele asa cum erau inainte de modificari, cu numerotari neconforme realitatatii din cutie. Asta poate conduce la confuzii si interpretari gresite, cu un impact direct asupra starii de stres a celui care "lipeste".
Totusi cu calm si prin comparatii se poate depasi momentul, iar produsul final va face uitat acest episod, sunt sigur.
Nu insist cu vreun review asupra kitului, acest subiect poate fi usor gasit pe net.
Masina reprezentata, adica micul vanator de Jabos, FlakPanzer iA/ 20mm Flak 38 L/112.5 are o istorie oarecum cunoscuta, expusa lapidar , in mare parte datorita scurtei existente a acestei masini dar si a numarului mic de exemplare produse. Cam aceleasi poze, cam acelasi text in mediul virtual, Asemenea, nu insist, doritorii pot afla ei insisi despre ce este vorba.
#2
Postat 03 November 2015 - 10:08 PM
Cateva foto din timpul lucrului, cu si fara scut, va pot lamuri.
Atat vopsirea,cat si "efectele" erau inca crude, iar altele se vor asterne doar pe masura ce ne apropiem de finish.
Pentru conformitate, iata:
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 03 November 2015 - 10:08 PM
#5
Postat 04 November 2015 - 11:47 PM
Zetule, multumesc pentru apreciere.
In buna traditie Tristar, si la acest kit este oferit interior.
Detaliate si potrivind exact la locul destinat, vin pe rand: podeaua,scaunul conductorului, manetele aferente, acumulatorii, alte cateva maruntisuri si ,punctul forte, cutia de viteze plus transmisia.
Cateva idei despre interior, chiar daca nu sunt inca finalizate.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 November 2015 - 11:48 PM
#8
Postat 06 November 2015 - 10:24 PM
Incet,incet, mai adun din piesele ce compun macheta si le lipesc la un loc.
Oricum seara vine devreme.
O proba "la rece" a elementelor cutiei blindate, ne releva faptul ca Tristar si-a facut bne temele: toate cele ce o compun,se potrivesc fara probleme.
Si...inainte de a pune aerograful la lucru, ba chiar inainte de a "inchide conserva", mai trag un set de poze, pentru informare.
Cam asa
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 November 2015 - 10:25 PM
#10
Postat 16 November 2015 - 08:48 PM
Sectiuni prin ...corpul didactic...
Und so...Ich steckte mit der Geschichte... la "potriveli".
Cutia, odata incheiata, nu m-am putut abtine si am inceput sa o pictez...un fel de iarna peste hainele din vara.
Pictata, am zis apoi sa incerc si potriveala.La rece(adica nelipita) arma peste carapace.a iesit cam asa (deocamdata)
dupa care am zis c-ai vremea pentru incaltari.
Am inceput pregatirile:
si continuam cu ...impletitura
...si continuam, si continuam.
Oricum,e toamna si seara vine devreme. Vestile-s triste si semnele lumii sunt rele...
Ce altceva mai bun sa fac, decat sa-i impletesc ciubote, la asta micu' ?
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 16 November 2015 - 08:59 PM
#15
Postat 19 November 2015 - 10:38 AM
Z-mare, la 19 November 2015 - 10:17 AM, a spus:
Diluantul pentru email inmoaie pinii dintre patine si implicit si cement-ul folosit la lipire, ducand la destramarea senilelor fine. Evident, vorbim de "spalari", unde avem 75-80 % dialuant + 25-20% vopsea.
La fel se intampla si la izopropilic, insa el se foloseste mai rar ca diluant pentru tehnica asta.
Terebentina duce si ea cam la acelasi rezultat.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 19 November 2015 - 10:39 AM
#16
Postat 19 November 2015 - 03:41 PM
Pentru asemenea spalari subtile, eu lucrez cu pulberi(evident), diluate cu apa. Se usuca mai incet dar nu prezinta niciun risc.
#17
Postat 28 November 2015 - 02:08 PM
Mai urmeaza sa-i atasam semiremorca in care-si transporta munitia si retusuri minore, daca si unde este cazul.
"214" este inmatriculat in FlakBattalion 614(de altfel singura unitate care a folosit aceasta masina) Compania a treia (folosea marcaj "jobenul rosu".)
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 November 2015 - 02:47 PM
#19
Postat 28 November 2015 - 04:52 PM
Da, īntr-adevăr tunul este mai puțin uzat.
Mă gāndesc că arma era īngrijită cel mai mult, cu cea mai mare atenție,protejată cu unsori, acoperită cu prelate atunci cānd era necesar, ferită de ploaie sau ninsori,etc.
Credeți ca ar trebui să-i aplic nişte efecte mai fure ?
Mă refer strict la tun .