Eurofighter Typhoon prototipul DA5 EJ200 Italeri 1/48
#1
Postat 07 October 2015 - 06:51 PM
Va salut,
Fiind incintat de lucrarea unui modelist britanic cunoscut mi-am propus construiesc si eu acest avion in acelasi mod cu prezentare "in zbor" . Astfel am reusit sa mai reduc din stiva mea de machete cu o cutie
Kit-ul este de la Italeri si am intentionat sa-l vind cu ceva timp in urma. Cum nimeni nu sa inghesuit, l-am pastrat. Dupa un timp m-am hotarit sa ai cumpar si un set de fotoincizii dedicat acestui kit. Si a venit timpul sa-l construiesc, si spreram sa fie un quick build renuntind la detalieri semnificative. Astfel a iesit ce se vede in fotografii. La acest model nici nu am cautat sa corectez hibele pentru ca intentionez sa imi redecorez birou si m-am gindit ca nu va deranja pe nimeni daca expun si lucrusoare pe care le fac in timpul liber.
Kit-ul nu exceleaza la mai nimic, clar, este un kit ieftin si astfel detaliile sunt realizate destul de brut si inexact. De exemplu prizele de aer pentru motoare sau linile de panou, cockpitul, voletii trenului de aterizarem cupolele etc. nimic nu este corect si nu se imbina bine. Fara pila si chit nu faci mare lucru.
Detaliile aduse dar si reduse sunt citeva : Tabloul de bord , colimatorul si panourile laterale sunt fotoincizii, pilotul este imprumutat de la un F 15 C Tamiya, Priza de aer modificata si "inchis" cu doua turbine modificate de la un F 15 C Tamiya, rachetele AIM-9 M Sidewinder sunt de la Kit-ul F 16 DJ Kinetik. Am renuntat la trenurile de aterizare si roti, astfel macheta arata forma caracteristica al EF in plin zbor.
Vopsit cu vopsele Gunze, Tamiya si Alclad II. Lacuri Gunze B 501 lucios si C 182 matt. Wash de la Florymodels.
In Incheiere, macheta reprezinta unul din prototipurile Eurofighter germane - DA 5 EJ 200.
Fiind incintat de lucrarea unui modelist britanic cunoscut mi-am propus construiesc si eu acest avion in acelasi mod cu prezentare "in zbor" . Astfel am reusit sa mai reduc din stiva mea de machete cu o cutie
Kit-ul este de la Italeri si am intentionat sa-l vind cu ceva timp in urma. Cum nimeni nu sa inghesuit, l-am pastrat. Dupa un timp m-am hotarit sa ai cumpar si un set de fotoincizii dedicat acestui kit. Si a venit timpul sa-l construiesc, si spreram sa fie un quick build renuntind la detalieri semnificative. Astfel a iesit ce se vede in fotografii. La acest model nici nu am cautat sa corectez hibele pentru ca intentionez sa imi redecorez birou si m-am gindit ca nu va deranja pe nimeni daca expun si lucrusoare pe care le fac in timpul liber.
Kit-ul nu exceleaza la mai nimic, clar, este un kit ieftin si astfel detaliile sunt realizate destul de brut si inexact. De exemplu prizele de aer pentru motoare sau linile de panou, cockpitul, voletii trenului de aterizarem cupolele etc. nimic nu este corect si nu se imbina bine. Fara pila si chit nu faci mare lucru.
Detaliile aduse dar si reduse sunt citeva : Tabloul de bord , colimatorul si panourile laterale sunt fotoincizii, pilotul este imprumutat de la un F 15 C Tamiya, Priza de aer modificata si "inchis" cu doua turbine modificate de la un F 15 C Tamiya, rachetele AIM-9 M Sidewinder sunt de la Kit-ul F 16 DJ Kinetik. Am renuntat la trenurile de aterizare si roti, astfel macheta arata forma caracteristica al EF in plin zbor.
Vopsit cu vopsele Gunze, Tamiya si Alclad II. Lacuri Gunze B 501 lucios si C 182 matt. Wash de la Florymodels.
In Incheiere, macheta reprezinta unul din prototipurile Eurofighter germane - DA 5 EJ 200.
#7
Postat 07 October 2015 - 09:45 PM
Salut baieti,
Ma bucur ca ati aruncat o privire aici si va place.
@sorin - acest kit nu e grozav dupa cum bine stii, dar ma inspirat o lucrare si atunci a renuntat la trenurile de aterizare. Astfel pot vedea avionul asa cum este el in zbor. Daca voi mai face vreodata un EF, sigur nu va fi un Italeri...
@Nicu -ce vezi la baza este o fotografie... Este o peninsula pe un lac undeva in Germania.
Numai bine,
Tibi
Ma bucur ca ati aruncat o privire aici si va place.
@sorin - acest kit nu e grozav dupa cum bine stii, dar ma inspirat o lucrare si atunci a renuntat la trenurile de aterizare. Astfel pot vedea avionul asa cum este el in zbor. Daca voi mai face vreodata un EF, sigur nu va fi un Italeri...
@Nicu -ce vezi la baza este o fotografie... Este o peninsula pe un lac undeva in Germania.
Numai bine,
Tibi
#14
Postat 08 October 2015 - 09:55 AM
Salut prieteni,
Cum am incercat sa explic mai sus, am incercat o alta abordare pentru prezentarea machetei. Baza a fost aleasa intentionat mai maricica, in primul rind pentru o stabilitate marita dar si protectie pe partile laterale.
Daca am un regret este faptul ca nu am avut o sirma de inox mai lunga, astfel macheta statea putin mai sus si fotografia cu peninsula s-ar fi vazut ceva mai bine. Dar este facut in asa fel incit se poate modifica oricind.
Cum am incercat sa explic mai sus, am incercat o alta abordare pentru prezentarea machetei. Baza a fost aleasa intentionat mai maricica, in primul rind pentru o stabilitate marita dar si protectie pe partile laterale.
Daca am un regret este faptul ca nu am avut o sirma de inox mai lunga, astfel macheta statea putin mai sus si fotografia cu peninsula s-ar fi vazut ceva mai bine. Dar este facut in asa fel incit se poate modifica oricind.
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 08 October 2015 - 09:56 AM
#16
Postat 08 October 2015 - 02:26 PM
tibi22, la 08 October 2015 - 09:55 AM, a spus:
Daca am un regret este faptul ca nu am avut o sirma de inox mai lunga, astfel macheta statea putin mai sus si fotografia cu peninsula s-ar fi vazut ceva mai bine. Dar este facut in asa fel incit se poate modifica oricind.
Da o fuga prin magazinele mari de bricolaj - gasesti bare de inox de toate dimensiunile. Daca nu, cand ne vedem, adu-mi aminte...
#18
Postat 08 October 2015 - 07:52 PM
Salut , Tibi !
Īn tinerețe, multe kituri aveau īn cutie și suport , ca să poți expune avionul īn zbor...acum nu mai sīnt. Foarte drăguț ți-a ieșit ! Cīt despre "imperfecțiunile tehnice " ale kitului...crede-mă , dacă nu spui , nimeni nu observă ! Trebuie să fii specialist īn tipul respectiv , ca să-ți dai seama că panelajul nu-i tocmai real , că botul e mai scurt cu 1,35mm , că...nitpicking.
Spor la treabă și să ne mai īncīnți privirile cu "imperfecțiuni" dintr-astea !
Sorin
Īn tinerețe, multe kituri aveau īn cutie și suport , ca să poți expune avionul īn zbor...acum nu mai sīnt. Foarte drăguț ți-a ieșit ! Cīt despre "imperfecțiunile tehnice " ale kitului...crede-mă , dacă nu spui , nimeni nu observă ! Trebuie să fii specialist īn tipul respectiv , ca să-ți dai seama că panelajul nu-i tocmai real , că botul e mai scurt cu 1,35mm , că...nitpicking.
Spor la treabă și să ne mai īncīnți privirile cu "imperfecțiuni" dintr-astea !
Sorin
#19
Postat 08 October 2015 - 09:58 PM
Salut !
Īmi pare rău că intervin tārziu dar ar mai fi o soluţie. Există bare de PLEXIC transparente care pot fi īndoite. Am fixat un MIG-21 deasupra unei piste, cu trenul deschis...1/32..īn decolare.....fără să se vadă mare lucru, īn afară de tren.
Ideea ar fi bună dar ar trebui găurită macheta undeva pe intrados īn două s-au trei puncte. Pentru acesta există bare de PLEXIC de 3 şi de 5mm.
Īmi pare rău că intervin tārziu dar ar mai fi o soluţie. Există bare de PLEXIC transparente care pot fi īndoite. Am fixat un MIG-21 deasupra unei piste, cu trenul deschis...1/32..īn decolare.....fără să se vadă mare lucru, īn afară de tren.
Ideea ar fi bună dar ar trebui găurită macheta undeva pe intrados īn două s-au trei puncte. Pentru acesta există bare de PLEXIC de 3 şi de 5mm.
#20
Postat 09 October 2015 - 07:37 AM
Salut Vlad. Stiu de acele bare acrilice dar nu a fost o solutie prea buna pentru mine. Eu intentionat nu am vrut sa gauresc macheta. Am preferat sa folosesc ca suport cele doua stucturi de aerisire de pe intrados pentru acest scop. Aici intra numai sirma/bara de 2 - 2,5 mm in diametru.
Dar iti multumesc pentru sfat!
Numai bine,
Tibi
Dar iti multumesc pentru sfat!
Numai bine,
Tibi