In fapt,kitul reprezinta un WC 54 care ar putea foarte bine sa fie o ambulanta.De altfel,in paginile de inventare, seria WC 54 este notata ca fiind autosanitara, in timp ce titulatura "WC 45" nu se regaseste.
Asadar macheta va reprezenta, prin titlul sau, versiunea de transport marfuri, a variantei ambulanta. Cel putin asta se vrea.
Istoria acestui kit este destul de framantata.
Primele aparitii pe piata "stirenelor" a acestui Dodge WC,in scara 1/35, apartin japonezilor de la Peerles (sau Max Peerles) cu un kit scos pe la jumatatea anilor '70.
Atunci cand firma nipona a iesit din acest biznis- prin anii '80- matritele Dodge-ului au ajuns la italienii de la Italeri si de acolo, ceva mai tarziu,la cehii de la Bilek.
Deci, kitul reprezinta nivelul atins de producatorii de top ai deceniului 7,din secolul trecut.Daca vreti l-am putea considera un fel de capsula a timpului(machetistic).
Cehii s-au gandit ca din aceasi palarie,sa scoata nu un iepure, ci doi.Si uite asa apar pe piata doua kituri, virtual identice: unul reprezinta WC54 Ambulance si celalalt un WC45(!!) "camion de transport".La exterior nu exista diferente intre cele doua machete, singurele deosebiri vin in interior, unde ambulanta are targi (sau banchete pentru raniti), in timp ce cargoul,evident, nu are decat spatiu liber. Daca ar fi sa consideram si kitul de WC 54 Signal Corps , am vorbi despre aceasi Marie dar cu trei palarii.Totusi cel din urma are mici diferente de detalii,ca de pilda prinderea/soclul antenelor pentru comunicatii.
O alta diferenta consta in colile de decaluri al celor trei machete, unde ambulanta iese "in fata" cu crucile ei rosii.
Calitatea pieselor se distinge prin faptul ca "potrivesc" la locul lor fara sa fie nevoie metode de convingere sau interventii prea dese din partea cuterului,pilelor sau smirghelului.
Usoare urme de pini ejectori sunt vizibile, in special pe sasiu (care vine turnat dintr-o bucata), insa nimic din ceea ce poate naste frustrari.
Plasticul folosit de cehi este destul de moale, lucru care da un avantaj - piesele se desprind de pe culee cu usurinta si un dezavantaj,anume ca in caz ca este nevoie de slefuire, orice forma de patos va lasa amprente destul de adanci, in plastic.
Piesele sunt turnate fin, ceea ce denota o anume calitate a matritelor, lucru demn de luat in seama daca ne gandim ca acestea au un copyright vechi de vreo 40 de ani.Eu unul n-am constatat lufturi sau parti cu bavuri.
Ca aspect negativ,sa-i spun asa, ar fi faptul ca farurile masinii vin turnate intregi, partea "de sticla" urmind sa fie vopsita, in lipsa unei piese transparente.
Si inca ceva: daca luam in calcul si pretul scazut, comparativ cu zecile de euro cat costa in medie aparitiile actuale, ajungem la concluzia ca am pus pe masa un kit dragut si rentabil.
Istoria masinii este "studiabila" pe Tata Goagal,asa ca nu insist la acest aspect.
In masura in care lucrarile la macheta inregistreaza progrese, voi scrie si voi depune poze cu work in progress,bineinteles.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 26 September 2015 - 09:13 PM