BF-109E-3 romanesc nr.64 1/48 Airfix
#1
Postat 16 September 2015 - 10:54 PM
#4
Postat 17 September 2015 - 07:27 AM
In acte, cel putin, Nella era un E7, desi cabina e cea veche, ca de E1-E3, cu parbriz blindat.
Asta inseamna ca , in acte cel putin, putea agatza bombe sau rezervoare.
In a doua poza se poate observa usor linia (rosie) de pe geamul lateral al cabinei, inclinata la 45 grade. Ea era folosita la evaluarea unghiului corect de picaj in misiunile de bombardament . Deci e posibil ca acest avion (fost E3, fost E4 si "tunat" E7 de nemti inainte de a fi livrat la romani) sa fi fost pregatit si pentru bombardament.
In practica insa, eu unul nu am gasit vreodata mentionata macar aceasta posibilitate la avioanele romanesti E3-7.
In poze, nici atat..
Nici macar pentru G2-G6. In primavara lui 43, G-ul 4 era un fel de F22 Raptor. La cele primite de la nemti in Udet, erau obisnuite lansatoarele multiple sau gondolele cu tunuri. Rezervoare insa nu am vazut.
La noi, in apararea teritoriului, am vazut un singur G cu ceva ce pare rezervor suplimentar. Si inca unul probabil, cel cu care a plecat Bazu in Italia. Ceea ce mie mi se pare un soi de neglijenta criminala ; Asta in vreme ce in mai toate marturiile pilotilor sunt mentionate multe avioane aterizate fortzat (si avariate degeaba) in pana seaca de benzina. Nu ar fi stricat niste rezervoare ... Desi aliatii nostri le foloseau din 41, la noi de-abia in vara lui 44 se punea problema sa se discute, sa se analizeze, sa se improvizeze...
Lasand asta la o parte, Nella e un avion special...pe langa faptul ca e avionul lui Vinca, e posibil sa fi fost chiar cel cu care Vinca a scapat din incercuirea de la Karpovka (stalingrad). In cazul lui, demontand radioul, busola , placa de blindaj si (se pare) chiar scaunul, a reusit sa plece in zbor salvind nu unul, ci inca doi oameni. Unul in fuselaj, celalalt, se pare, pe umeri:)
Avionul apare in acte ca fiind din cele salvate de la stalingrad (si a avut o cariera lunga, zburand inca in vara lui 44 de la Mamaia, in apararea teritoriului), iar in pozele de mai sus se observa placa de blindaj demontata, ceea ce ar confirma povestea. Dupa imbracaminte si zapada din jur, nu mai zic de fetzele fericite, as tinde sa cred ca pozele astea reprezinta eroii aventurii dupa ce au scapat (vinca e cel din mijloc, cu mustacioara)...
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 17 September 2015 - 08:20 AM
#5
Postat 17 September 2015 - 08:07 AM
Aici e 64 la Mamaia, in vara lui 44. E posibil ca deja sa nu mai fi avut marcajele cu victorii, TV , Nella si Bucuresti-Moscova ...
Aici o poza mai mare a Nellei; Desi nu pare, e posibil sa aiba totusi sectorul alb pe coafa elicei (acela fiind o felie de 1/3 din circumferinta, se poate sa nu se vada din cauza unghiului din care e luata poza)
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 17 September 2015 - 08:09 AM
#6
Postat 17 September 2015 - 11:47 AM
Aceasta postare a fost editata de Dan94: 17 September 2015 - 11:48 AM
#9
Postat 19 September 2015 - 08:06 AM
Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 19 September 2015 - 08:08 AM
#10
Postat 19 September 2015 - 08:10 AM