Am decis sa-i fac totusi pe plac si pentru ca am constatat astazi că sectiunea taratoare a cam evitat sa tina piept escadrilelor de 109 ale lui Osutanoua si Aur. Insa si asta are legatura cu admonestarile celui pomenit anterior.
Cam atat cu polologhia plictisitoare pentru voi, cititorii.
Heavy Expanded Mobility Tactical Truck (prescurtat HEMTT ) a fost conceput de americani pentru a avea la indemana o capabilitate de transport rapid in sensul aprovizionarii unitatilor aflate in teatrele de operatiuni.
Primul exemplar al acestei versiuni a iesit pe poarta fabricii Oshkosh Truck Corporation in luna septembrie 1982,iar pina in prezent au fost construite peste 27.000 exemplare, in toate configuratiile.
Masina se afla in serviciul armatelor SUA, Turcia, Korea de Sud, Taiwan, Arabia Saudita, Israel, Iordania, Kuweit, Grecia, Egipt, etc, etc.
Date tehnice.
Lungime/latime/inaltime : 10,39/2.44/3.02 m, greutate gol 19,278 kg, incarcatura utilă 9.070 kg, un motor diesel Caterpilar C15, de 15.200 cc cu 6 cilindri raciti cu apa; 515 CP si transmisie pe patru punti motoare, o autonomie de 480 km (full load) si o viteza maxima 100 km/h.
HEMMT e produs in 5 versiuni de bază:
M977 - transportor, dotat cu macara stivuitor
M978 - cisterna, cu o capacitate de 2500 galoane,
M983 - platforma transport/transcontainer
M984 - wrecker
M985 - transportor dotat si el cu macara stivuitor, dar conceput (spre exemplu) sa poata purta si containerele aferente sistemului Patriot.
Fiecare din cele 5 versiuni de mai sus are o serie de subvariante (unele chiar interesante), ele nu fac insa subiectul acestui topic.
Orice alte detalii tehnice se gasesc de asemenea, la indemana oricui, pe internet
Kitul e produs de catre Italeri in scara 1/35, (no. 292) si reprezinta varianta standard a transportorului, respectiv M977 Hemmt - Oshkosh.
E un kit slabut, sta prost la capitolul roti precum si la detalii, ultimele fiind reprezentate si destul de eronat in raport cu realitatea. E ceva tipic pentru Italeri, insa nu insurmontabil;
Oricum, am considerat intotdeauna că orice kit merita sa fie ajutat – trebuind doar putin interes si respect.
Din pacate (unii poate cunosc motivele), nu ma pot seta pe hobby-ul asta mai mult de maxim o ora, iar asta a facut ca progresul pina acum sa fie unul destul de lent.
O precizare.
Macheta nu este a mea, eu doar o montez si vopsesc. Astfel, imi sunt ingradite optiunile privind vopsirea/uzura, precum si necesitatea reprezentarii cit mai corecte.
Insa, in baza principiului benefic Quid pro quo, mi-am permis sa adaug sau sa refac unele repere de care kitul a fost in mod clar vaduvit.
Astfel, am adaugat ceva detalii la macaraua troliu, folosind cam ce mi-a picat in mina.
Sirme, fire trase la cald la varii grosimi, camasi plasticoase din varii surse, etc.
A ramas mobil pe cele trei axe ale lui.
Am reprezentat apoi traseele furtunelor suportilor hidraulici de dupa puntea 4.
Au fost facute si o parte din traseele tevi/furtune/circuite de aer, precum si cele ce raman mai mult sau mai putin vizibile peste tentativa mediocra de motor turnat de italeri la modul bazorelief.
Si cam asa se vede un lung de linie la macheta asta.
Sanatate.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 11 September 2015 - 10:48 PM