Pagina 1 din 1
Red Ball Expres 1\35 in progres
#3
Postat 29 August 2015 - 09:02 AM
Salut !
Interesante masinile ! Cat despre ideea dioramei parca merge dar fara niste figurine ( soferi macar ) in asa ceva se potriveste cam greu !! Cat despre suprafata "drumului " cred ca si acolo e ceva ce nu se potriveste !!! E doar o parere personala , ca si cea despre ultima poza cu acel camion Studebaker parca ( ?!!) ca nici rusii nu si lasau lemnul de de la camioane /tr de art nevopsit dapai americanii . In rest spor cu sanatate si cer senin !!!
Interesante masinile ! Cat despre ideea dioramei parca merge dar fara niste figurine ( soferi macar ) in asa ceva se potriveste cam greu !! Cat despre suprafata "drumului " cred ca si acolo e ceva ce nu se potriveste !!! E doar o parere personala , ca si cea despre ultima poza cu acel camion Studebaker parca ( ?!!) ca nici rusii nu si lasau lemnul de de la camioane /tr de art nevopsit dapai americanii . In rest spor cu sanatate si cer senin !!!
#5
Postat 29 August 2015 - 01:50 PM
Am sa va descriu in citeva cuvinte,istoricul.operatiuni
Proviziile erau descarcate in orasul Cherbourg,de acolo ajungeau in prima baza importanta Chartres,de aici plecau direct spre front.Armata SUA avea dislocate 28 de divizi,in prima linie,fiecare divizie avea nevoie de 750 de tone de provizii pe zi,in total 21000 t de provizii ,pe o singura zi.US army a dislocat 5958 vehicule,pentru transportul zilnic a 21500t de provizi.non stop Cel mai important inamic al convoaielor era aviatia germana,din acest motiv foarte multe camioane erau dotate cu mitraliere AA,al doilea inamic erau trupele de diversiune,principalul mod de operare al acestora era amplasarea unor bariere formate din corzi de pian sau sirma,la nivelul capului ,pentru decapitare sau
declansarea unor incarcaturi explozive.Pentru a reduce sansele unor incidente provocate de aceste capcane sa recurs la o metoda foarte simpla,vehiculele lider aflate in capul formatiei,avea sudat pe bara de protectie fata,in pozitie orizontala un levier (cum de observa la wils-ul din diorama)
Proviziile erau descarcate in orasul Cherbourg,de acolo ajungeau in prima baza importanta Chartres,de aici plecau direct spre front.Armata SUA avea dislocate 28 de divizi,in prima linie,fiecare divizie avea nevoie de 750 de tone de provizii pe zi,in total 21000 t de provizii ,pe o singura zi.US army a dislocat 5958 vehicule,pentru transportul zilnic a 21500t de provizi.non stop Cel mai important inamic al convoaielor era aviatia germana,din acest motiv foarte multe camioane erau dotate cu mitraliere AA,al doilea inamic erau trupele de diversiune,principalul mod de operare al acestora era amplasarea unor bariere formate din corzi de pian sau sirma,la nivelul capului ,pentru decapitare sau
declansarea unor incarcaturi explozive.Pentru a reduce sansele unor incidente provocate de aceste capcane sa recurs la o metoda foarte simpla,vehiculele lider aflate in capul formatiei,avea sudat pe bara de protectie fata,in pozitie orizontala un levier (cum de observa la wils-ul din diorama)
#6
Postat 31 August 2015 - 08:03 AM
Foarte interesantă dioramă și... mare !
Subscriu la ceea ce a spus Caporalul, atāt īn ceea ce privește prezența figurinelor, cāt și "prelucrarea" căii de acces.
Spuneai ca vor fi mai multe vehicule...mulțimea și poziționarea lor trebuie făcută cu atenție, pentru A nu aglomera diorama. Orice dioramă spune o poveste; privitorul trebuie să īnțeleagă ce ai vrut să spui, indiferent ca ai folosit un singur vehicul sau 30.
Este doar părerea mea
Baftă și spor !
Subscriu la ceea ce a spus Caporalul, atāt īn ceea ce privește prezența figurinelor, cāt și "prelucrarea" căii de acces.
Spuneai ca vor fi mai multe vehicule...mulțimea și poziționarea lor trebuie făcută cu atenție, pentru A nu aglomera diorama. Orice dioramă spune o poveste; privitorul trebuie să īnțeleagă ce ai vrut să spui, indiferent ca ai folosit un singur vehicul sau 30.
Este doar părerea mea
Baftă și spor !
#8
Postat 31 August 2015 - 12:45 PM
Sa luam urnatoarea speta,se stie ca,fiecare divizie avea nevoie de 750 tone de provizi,transportul ajungea,la cartierul general al diviziei,de acolo era divizat pentru fiecare companie .In cele mai multe cazuri rutele de aces la companii nu erau drumuri normale,se alegea calea cea mai scurta si sigura.Eu am ales ca drum o portiune de cimp arat (prasit)
#11
Postat 31 August 2015 - 07:33 PM
in cazul unei diorama mai mari sau mai mici amanuntele sunt "totul". Cred ca pana sa ajungi la figurine, cand este vorba de o astfel de diorama, trebuie sa acorzi mare atentie mediului.
Astfel pentru inceput evita uniformitatea (campul, drumul, arbustii, camioanele) incearca sa creezi diversitate.... rascheteaza din iarba... uzeaza pamantul... incearca sa realizezi urmele camioanelor...
si tot asa....
O astfel de diorama este foarte laborioasa. Incearca sa studiezi cateva foto mai vechi si sa observe detaliile.
Oricum inceputul este foarte bun, dai bataie. Asteptam continuarea.
Astfel pentru inceput evita uniformitatea (campul, drumul, arbustii, camioanele) incearca sa creezi diversitate.... rascheteaza din iarba... uzeaza pamantul... incearca sa realizezi urmele camioanelor...
si tot asa....
O astfel de diorama este foarte laborioasa. Incearca sa studiezi cateva foto mai vechi si sa observe detaliile.
Oricum inceputul este foarte bun, dai bataie. Asteptam continuarea.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1