Tot asteptand sa imi soseasca goodies pentru alte proiecte, am decis sa mai fac un avion asociat lui Serbanescu.
Despre avionul asta nu se stia nimic pana acum ceva vreme, singura mentiune era a regretatului Taralunga, care tot povestea ca ofiterul de legatura german al Grupului 9vt, Stengel (?), zbura un avion care avea atat marcaje germane cat si romanesti. Nimeni nu l-a crezut, pana a aparut asta:

Pozele au fost gasite de Lucian Dobrovicescu, in arhiva Ecpad (Franta).
Toate bune pana acum, la o privire mai atenta, avionul, in afara de marcajele absolut exceptionale, are niste particularitati extrem de rar intalnite.
Coada este inalta dar metalica (nu cea de lemn) dar cabina e cea clasica. Treaba asta e foarte greu de gasit. Mai degraba se gasesc avioane cu cabina Erla si coada normala, decat invers.
Intre timp:
Pe 21 iulie 1944, un Bf-109G6/U2 (wk.nr. 412951) ateriza din greseala in "Anglea", la Manston, dintr-o greseala de navigatie, dupa o misiune "Wilde Sau".
A fost intens analizat de engleJi, fiind zburat inclusiv de legendarul Eric Brown si comparat cu alte avioane Raf, ca Spitfire IX si XIV. Nu a iesit prea bine, si oricum s-a accidentat inainte de a fi testat contra lui Tempest.

Raportul se poate gasi inca, si e foarte interesant :
"...
Manston, Kent. 21st July 1944 at 02.40 hrs DBST, aircraft Messerschmitt Bf 109G-6 W.Nr. 412 951,
the "White 16" was airborne from St. Dizier at 00.45 hrs. on a "Wilde Sau" mission against Allied
night bombers. The Staffelkapitän of 3. / JG 301 is a Hauptmann Sühr. Pilot of W.Nr. 412 951 is
Leutnant Horst Prenzel, Staffelführer of 3. Staffel, Jagdgeschwader Nr. 301.
...
Aft of the national marking, a 2-feet broad brown band in painted on the fuselage. The camouflage is
Grey all over with Khaki and Blue mottle on the sides of the fuselage. The spinner is black with a white spiral.
....
The pilot’s gunsight is a Zeiss Revi 16.B which has not been previously seen."
Ce are asta in comun cu ce vreau eu sa construiesc ? Faptul ca e in aceeasi rara configuratie cu cel romanesc (Pentru care nu exista un Wk.Nr,pentru a afla mai multe despre el) - Coada inalta, cabina patrata.
Posibil atunci ca si cel germano-roman sa fie tot un G6/U2,(astea erau avioane "speciale", adaptate pentru misiuni la mare altitudine, de acolo si coada inalta si cupola clasica - cea erla nu era presurizata). Sufixul U2 reflecta instalatia GM1 (boost). Au si micuta umflatura sub cea a mitralierei de pe partea dreapta, ramasa mostenire de la G5 (acoperea un mic compresor pentru presurizare, care la G6 nu mai exista, se pare).
Camuflajul e absolut textbook cel de Erla, de asemenea la ambele crucea de sub aripa e tipica pentru fabricantul de la Leipzig (celialti doi producatori, MTT si WNF, aveau crucea de intrados simplificata, fara bordura subtire neagra). Interesant e ca asta er insemna ca extradosul ar avea acel camo in zigzag, trademark al Erla. Cum pentru niciunul din ele nu se gasesc poze clare cu extradosul aripii, asta ramane o posibilitate.
In fine, m-am apucat de lucru, am modificat cateva chestii la el:

