Serbanescu
#42
Postat 26 August 2015 - 11:08 AM
...sau cum zice cei care dupa moarte se va duce pe lumea cealaNta, am avut decat 10 :))
N-am luat pauza, am avut de bibilit pe la cockpituri, ca sa le pot inchide...
La un G6 cu cabina Erla, ce va fi facut ori din Grupul 7 , ori cel cu care a plecat Bazu in Italia, am lipit pe interiorul cabinei un mic decal rosu, care reprezinta acea linie care apare la mai toate cabinele Erla.
E un pic mai gros decat ar trebui, dar pot trai cu asta.
I-am mai tras firul de la antena radio si, ca si la celelalte 5, manerul de deschidere a cupolei.
La cabinele nomale le-am mai facut pe lateralele gemuletului din fata, micile manere transparente de glisare a geamului.
Prin cockpituri, am lipit curelusele care inchideau compartimentul de bagaje (din banda de mascare vopsita) si colimatoarele din kit (am cateva pliculete cu Revi12 de la Quickboost dar le pastrez pentru cand voi face 109 cu cabina deschisa).
La cele cu cabina Erla, am mai facut tija , resortul si firul care tineau cabina cind era deschisa.
Pentru colimatoare, am lipit cite un gemuletz. Pentru al doilea gemuletz, in fapt vizorul de soare, am "afumat" o bucatica de plastic cu future maroniu, urmand s-o tai pe segmente mici pe care le voi lipi in fatza primului gemulet.
N-am luat pauza, am avut de bibilit pe la cockpituri, ca sa le pot inchide...
La un G6 cu cabina Erla, ce va fi facut ori din Grupul 7 , ori cel cu care a plecat Bazu in Italia, am lipit pe interiorul cabinei un mic decal rosu, care reprezinta acea linie care apare la mai toate cabinele Erla.
E un pic mai gros decat ar trebui, dar pot trai cu asta.
I-am mai tras firul de la antena radio si, ca si la celelalte 5, manerul de deschidere a cupolei.
La cabinele nomale le-am mai facut pe lateralele gemuletului din fata, micile manere transparente de glisare a geamului.
Prin cockpituri, am lipit curelusele care inchideau compartimentul de bagaje (din banda de mascare vopsita) si colimatoarele din kit (am cateva pliculete cu Revi12 de la Quickboost dar le pastrez pentru cand voi face 109 cu cabina deschisa).
La cele cu cabina Erla, am mai facut tija , resortul si firul care tineau cabina cind era deschisa.
Pentru colimatoare, am lipit cite un gemuletz. Pentru al doilea gemuletz, in fapt vizorul de soare, am "afumat" o bucatica de plastic cu future maroniu, urmand s-o tai pe segmente mici pe care le voi lipi in fatza primului gemulet.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 26 August 2015 - 11:09 AM
#43
Postat 26 August 2015 - 11:23 AM
O mica atentionare: cabina de AZ, fie ea Erla sau normala, e marginal mai ingusta decat fuselajul, asa ca trebuie potrivita bine inainte de lipirea jumatatilor fuselajului.
Cea mai simpla solutie e evident slefuirea un pic de tot a jumatatilor pe interior. Asta insa va face ansamblul cockpitului si tabloul de bord un pic mai late si va trevui sa le ajustam si pe ele.
Cea mai simpla solutie e evident slefuirea un pic de tot a jumatatilor pe interior. Asta insa va face ansamblul cockpitului si tabloul de bord un pic mai late si va trevui sa le ajustam si pe ele.
#46
Postat 27 August 2015 - 10:10 PM
Incepe balciul...de aici le voi lua separat...
Am inceput cu cel "de test"...il voi face totusi pe 10 Albastru de pe foaia lui Radub. Mi se pare mult mai frumos decat cel "american" al lui Bazu...
Acum, galbenul RLM 04 de la Gunze (email) e mult mai lemon decat cel de pe decalul lui Radub, asa ca am riscat si trantit o picatura de rosu in toata sticluta, sa nu-mi mai fac griji de acum...
Interesant e ca si cel de la White Ensign e exact la fel de lemon...
Dupa ce i-am lipit mastile pe cupola, i-am facut si "sprinklerul" de benzina din fata parbrizului, din fir de plumb de .2 si un o bucatica de plastic pentru carenaj.
Am vopsit apoi zona cockpitului cu RLM 66 apoi tot avionul cu negru semilucios de la Gunze.
Apoi un alb si galbenul "tunat"
Am inceput cu cel "de test"...il voi face totusi pe 10 Albastru de pe foaia lui Radub. Mi se pare mult mai frumos decat cel "american" al lui Bazu...
Acum, galbenul RLM 04 de la Gunze (email) e mult mai lemon decat cel de pe decalul lui Radub, asa ca am riscat si trantit o picatura de rosu in toata sticluta, sa nu-mi mai fac griji de acum...
Interesant e ca si cel de la White Ensign e exact la fel de lemon...
Dupa ce i-am lipit mastile pe cupola, i-am facut si "sprinklerul" de benzina din fata parbrizului, din fir de plumb de .2 si un o bucatica de plastic pentru carenaj.
Am vopsit apoi zona cockpitului cu RLM 66 apoi tot avionul cu negru semilucios de la Gunze.
Apoi un alb si galbenul "tunat"
#55
Postat 28 August 2015 - 05:19 PM
In vasta majoritate a pozelor, coafa este neagra iar palele 70.
70 e oricum foarte inchis (schwarz grun) si in pozele alb negru poate trece usor drept negru, dupa cum si negrul prafuit si faduit poate aparea usor ca 70.
Dupa cum exista clar si elici cu coafa 70, la fel ca si palele.
70 e oricum foarte inchis (schwarz grun) si in pozele alb negru poate trece usor drept negru, dupa cum si negrul prafuit si faduit poate aparea usor ca 70.
Dupa cum exista clar si elici cu coafa 70, la fel ca si palele.
#58
Postat 28 August 2015 - 06:12 PM
#60
Postat 28 August 2015 - 07:32 PM
RLM 70 (Schwartzgruen) a fost intotdeauna culoarea "de uzina" standard a palelor VDM, fara exceptie, pe intreaga durata a razboiului. Cat despre coafe, din atelier plecau si ele tot in RLM 70, dar erau des revopsite la unitate cu diferite insemne de front precum spirale, felii, sectiuni, etc de diferite culori. In cartea "The Camouflage & Markings of the Aeronautica Nazionale Repubblicana 1943-45" de Ferdinando D'Amico sio Gabrielle Valentini e o sectiune de doua pagini dedicata vopsirii coafelor de Bf 109 si respectiv folosirea RLM 70 drept culoare "de baza" a coafelor. Explicatia e ca aceste coafe erau facute de diferiti sub-contractori si ca sa nu fie discrepante si tot felul de culori ushkite li s-a dat RLM 70.
Cu alte cuvinte, se poate crea in mod destul de logic o "regula" despre culoarea palelor, dar este imposibil sa se creeze o "regula" cu privire la culoarea coafelor.
1-0-9, arata foarte frumos ce ai facut. Felicitari!
Radu
PS iata si o frantura de poza care arata o coafa RLM 70 (aceeasi culoare ca si palele) Sursa: Sorin Tulea via Colectia ABC.
Cu alte cuvinte, se poate crea in mod destul de logic o "regula" despre culoarea palelor, dar este imposibil sa se creeze o "regula" cu privire la culoarea coafelor.
1-0-9, arata foarte frumos ce ai facut. Felicitari!
Radu
PS iata si o frantura de poza care arata o coafa RLM 70 (aceeasi culoare ca si palele) Sursa: Sorin Tulea via Colectia ABC.
Aceasta postare a fost editata de radub: 28 August 2015 - 07:33 PM