Cred te referi la poza asta:
O sa-i vina si vremea Nellei :) N-am spus ca-i o regula la E-urile Romanesti, am spus ca se putea si neagra. Putea fi si negru cu alb, sau 70 cu sector alb si sa stea in asa fel incat sa se vada doar partea inchisa.
Unele aveau backplate-ul inchis la culoare, altele aveau sectorul alb si peste el.
Nella , desi are cabina rotunjita, apare peste tot ca fiind un E7. Dupa numarul "mare", poate fi unul din Emilurile care au venit dupa ce a inceput razboiul si nu au prins inmatricularea pre war, cu bot in totalitate galben.
Asa ca putea veni cu orice elice. Sau putea fi primit una noua, daca tot aici in poza era la reparatii la IAR, o elice pe care nu apucasera s-o revopseasca cu sectorul alb , sa zicem, regulamentar.
Apropo, undeva trebuie sa fie si ordinul care stabilea acel sector alb de 1/3...si tot acolo poate scrie si culoarea de fond...
Mergand pe acelasi rationament putem spune ca erau si unele care aveau coafa numai alba, vezi pozele cu linia de romanesti, unde nr 63 se vede cu coafa alba tzuguiata, in doua poze.
Daca nu ar fi si a treia, cu el in zbor linga 65 si un alt avion german, as zice ca pur si simplu a stat cu elicea in unghiul potrivit pentru a se vedea doar sectorul alb.
Partea cea mai proasta e ca desi de neconceput, e posibil ca unele sa nu-si fi pastrat numerele...sau hainele...
Am gasit ieri pe net o poza cu Nr-9 care , pe langa ca nu e "Hai fetito", are alt fel de cruce si victoria (daca ar fi sa zicem prima) e pusa in alta pozitie fata de prima de pe avionul lui Di Cesare.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 04 September 2015 - 11:16 AM