Serbanescu
#1
Postat 18 August 2015 - 01:20 PM
As vrea sa omagiez in felul meu ASUL aviatiei Romane, avand in vedere ca astazi e comemorarea mortii lui si vad ca nu prea se mai aude nimic de el.
Aici ma voi apuca de doua-trei din avioanele sale.
Voi incepe cu deja cunoscutele AZ model, un G2 si un G6.
Kitul e deja arhi-cunoscut cred, are ceva minusuri in special in zona capotajului inferior al motorului. Voi incerca sa-l corectez si detaliez un pic.
Ca si aftermarketuri, am strans deocamdata decalurile de la Radub pentru G6 :
http://www.radubstor...products_id=465
Ceva metale de la Master :
http://www.master-mo...emart&Itemid=56
Colimatoare de la Quickboost :
http://www.quickboos...azky/72064b.jpg
Aici ma voi apuca de doua-trei din avioanele sale.
Voi incepe cu deja cunoscutele AZ model, un G2 si un G6.
Kitul e deja arhi-cunoscut cred, are ceva minusuri in special in zona capotajului inferior al motorului. Voi incerca sa-l corectez si detaliez un pic.
Ca si aftermarketuri, am strans deocamdata decalurile de la Radub pentru G6 :
http://www.radubstor...products_id=465
Ceva metale de la Master :
http://www.master-mo...emart&Itemid=56
Colimatoare de la Quickboost :
http://www.quickboos...azky/72064b.jpg
#3
Postat 19 August 2015 - 12:01 AM
Ceva despre kitul de la Azmodel.
Cind am fost la Moson, seful de la AZ model, Peter Muzikant, avea pe masa un teanc de planuri de 109, de toate provenientele, precum si mai multe kituri concurente (FM, Revell, Hasegawa) si oricine putea compara kiturile pe orice planuri. Evident ca am facut si eu asta. Intr-adevar, pe majoritatea planurilor, este absolut spot on, in privinta lungimii, asezarii cockpitului, curbelor si proportiilor in general...
Si sta infinit mai bine decit rivalele... daaar, are o mica-mare problema in partea de jos a capotei motorului, acolo unde este radiatorul de ulei. Practic acolo, in loc ca linia sa coboare incet spre aripa, ea merge paralel cu esapamentele, devenind concava in dreptul radiatorului, implicit facind tot motorul sa apara mai subtire si mai lung.
Se poate lasa asa, sau repara fara mare dificultate, inserind o mica pana sub esapamente si ingrosind un pic radacina aripii, care oricum are nevoie de asta. Ce e interesant e ca la S-199 au rezolvat aceasta problema odata cu noul fuselaj...
E o chestie de 1 milimetru si un pic, dar parca ii strica tot feng -shuiul noului kit...
Dar sa lasam pozele sa vorbeasca. Aici pus pe planul de F de la Warpaint, (primul picat in mana)
In ultima poza se poate vedea diferenta intre linia kitului si cea a planului...
Cind am fost la Moson, seful de la AZ model, Peter Muzikant, avea pe masa un teanc de planuri de 109, de toate provenientele, precum si mai multe kituri concurente (FM, Revell, Hasegawa) si oricine putea compara kiturile pe orice planuri. Evident ca am facut si eu asta. Intr-adevar, pe majoritatea planurilor, este absolut spot on, in privinta lungimii, asezarii cockpitului, curbelor si proportiilor in general...
Si sta infinit mai bine decit rivalele... daaar, are o mica-mare problema in partea de jos a capotei motorului, acolo unde este radiatorul de ulei. Practic acolo, in loc ca linia sa coboare incet spre aripa, ea merge paralel cu esapamentele, devenind concava in dreptul radiatorului, implicit facind tot motorul sa apara mai subtire si mai lung.
Se poate lasa asa, sau repara fara mare dificultate, inserind o mica pana sub esapamente si ingrosind un pic radacina aripii, care oricum are nevoie de asta. Ce e interesant e ca la S-199 au rezolvat aceasta problema odata cu noul fuselaj...
E o chestie de 1 milimetru si un pic, dar parca ii strica tot feng -shuiul noului kit...
Dar sa lasam pozele sa vorbeasca. Aici pus pe planul de F de la Warpaint, (primul picat in mana)
In ultima poza se poate vedea diferenta intre linia kitului si cea a planului...
#6
Postat 19 August 2015 - 06:31 AM
Foarte bine Edy.
Inițiativa ta de a-l cinsti pe Şerbănescu este un lucru lăudabil.
A fost īntr-adevăr un erou. Mă īntreb, dacă nu pierea īn luptă, ce soartă i-ar fi rezervat viitorul !?
Cantacuzino(de pildă),pānă să fugă la Milano, a fost pilotul personal al lui Ana Pauker !
Inițiativa ta de a-l cinsti pe Şerbănescu este un lucru lăudabil.
A fost īntr-adevăr un erou. Mă īntreb, dacă nu pierea īn luptă, ce soartă i-ar fi rezervat viitorul !?
Cantacuzino(de pildă),pānă să fugă la Milano, a fost pilotul personal al lui Ana Pauker !
#9
Postat 19 August 2015 - 10:36 AM
Pai asta e teoria, in photoshop, nu m-am apucat sa tai nimic inca...
Cit despre Serbanescu, e posibil sa fi ajuns si el pilotul imputzitei, dar cel mai probabil ar fi preferat sa intre cu tot cu ea in pamant decat s-o plimbe de colo-colo...
Eu personal, cred ca as fi facut mai degraba ca in indiana jones combinat cu south park...de genul blocam comenzile, imi luam parasuta in spate (singura parasuta, in afara de pauker) si inainte sa sar, le bagam un "screw u guys, i'm going home" :))
Cit despre Serbanescu, e posibil sa fi ajuns si el pilotul imputzitei, dar cel mai probabil ar fi preferat sa intre cu tot cu ea in pamant decat s-o plimbe de colo-colo...
Eu personal, cred ca as fi facut mai degraba ca in indiana jones combinat cu south park...de genul blocam comenzile, imi luam parasuta in spate (singura parasuta, in afara de pauker) si inainte sa sar, le bagam un "screw u guys, i'm going home" :))
#10
Postat 19 August 2015 - 02:04 PM
Am inceput corectia.
Am taiat niste fashiute de stiren de 1mm le-am verificat pe plan inca o data, apoi le-am lipit cu nitro.
Inca exista o concavitate care ma deranjeaza, in fata radiatorului; probabil ca o voi nivela cu putty sau o fasie de plastic dupa ce inchid fuselajul.
Sunt deja trei, pentru ca daca tot m-am apucat sa tai.....stie Gopo de ce...
Inauntru am pus super glue, pentru a intari un pic lipitura.
Cockpiturile au fost vopsite in prealabil cu RLM 66 email de la gunze. Se observa detalierea suficienta dar un pic neclara, absolut suficienta pentru un model cu cabina inchisa...
Am taiat niste fashiute de stiren de 1mm le-am verificat pe plan inca o data, apoi le-am lipit cu nitro.
Inca exista o concavitate care ma deranjeaza, in fata radiatorului; probabil ca o voi nivela cu putty sau o fasie de plastic dupa ce inchid fuselajul.
Sunt deja trei, pentru ca daca tot m-am apucat sa tai.....stie Gopo de ce...
Inauntru am pus super glue, pentru a intari un pic lipitura.
Cockpiturile au fost vopsite in prealabil cu RLM 66 email de la gunze. Se observa detalierea suficienta dar un pic neclara, absolut suficienta pentru un model cu cabina inchisa...
#11
Postat 19 August 2015 - 07:31 PM
Am mai bibilit la interioare, Am adaugat doar manetele de gaze, nu-mi bat capul prea tare caci vor avea cabina inchisa.
Cind se va usca futushul pe ele, urmeaza inca un wash cu maroniu, dupa care lac mat si ceva drbrush cu gri si ceva zgarieturi cu creionul argintiu...
Cind se va usca futushul pe ele, urmeaza inca un wash cu maroniu, dupa care lac mat si ceva drbrush cu gri si ceva zgarieturi cu creionul argintiu...
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 19 August 2015 - 07:32 PM
#12
Postat 19 August 2015 - 11:32 PM
Am dat un usor wash cu maro, ceva zgarieturi cu creionul argintiu , apoi un lac mat.
Am gasit si ceva centuri de PE prin kituri vechi...
Si in final am reusit sa inchid fuselajele.
Aici trebuie destul de multa chinuiala pentru a potrivi "capacelele" cu mitralierele.
De asemenea, mare atentie, la mitraliere si esapamente e bine sa lipim ceva bucatele de plastic pe interior, pentru a evita caderea pieselor inauntru cind incercam sa le lipim.
Acum le voi baga in cutie pentru o zi-doua si maine ma voi ocupa de aripi...
Am gasit si ceva centuri de PE prin kituri vechi...
Si in final am reusit sa inchid fuselajele.
Aici trebuie destul de multa chinuiala pentru a potrivi "capacelele" cu mitralierele.
De asemenea, mare atentie, la mitraliere si esapamente e bine sa lipim ceva bucatele de plastic pe interior, pentru a evita caderea pieselor inauntru cind incercam sa le lipim.
Acum le voi baga in cutie pentru o zi-doua si maine ma voi ocupa de aripi...
#14
Postat 20 August 2015 - 11:34 PM
Azi m-am ocupat de aripi si am nituit doua din ele...nu se vede mare lucru din poze...
La G6 totul a mers mai lin, aripile s-au pupat destul de bine cu noua forma a fuselajului.
La G2 am avut mari probleme la imbinarea capacului mitralierelor.
Presupun ca o solutie mai buna pentru a preveni turtirea lateralelor si nepotrivirea capacului, ar fi un distantier inauntru..mai am oricum vreo 10 AZ model, deci destule oportunitati de experimentare...
La G6 totul a mers mai lin, aripile s-au pupat destul de bine cu noua forma a fuselajului.
La G2 am avut mari probleme la imbinarea capacului mitralierelor.
Presupun ca o solutie mai buna pentru a preveni turtirea lateralelor si nepotrivirea capacului, ar fi un distantier inauntru..mai am oricum vreo 10 AZ model, deci destule oportunitati de experimentare...