Forum Machete,Modelism,Hobby: Serbanescu - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Serbanescu

#1 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2015 - 01:20 PM

As vrea sa omagiez in felul meu ASUL aviatiei Romane, avand in vedere ca astazi e comemorarea mortii lui si vad ca nu prea se mai aude nimic de el.

Aici ma voi apuca de doua-trei din avioanele sale.

Voi incepe cu deja cunoscutele AZ model, un G2 si un G6.

Kitul e deja arhi-cunoscut cred, are ceva minusuri in special in zona capotajului inferior al motorului. Voi incerca sa-l corectez si detaliez un pic.

Imagine postata

Ca si aftermarketuri, am strans deocamdata decalurile de la Radub pentru G6 :

http://www.radubstor...products_id=465

Ceva metale de la Master :

http://www.master-mo...emart&Itemid=56

Colimatoare de la Quickboost :

http://www.quickboos...azky/72064b.jpg

#2 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 18 August 2015 - 06:54 PM

Sīnt numai ochi !!

#3 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2015 - 12:01 AM

Ceva despre kitul de la Azmodel.

Cind am fost la Moson, seful de la AZ model, Peter Muzikant, avea pe masa un teanc de planuri de 109, de toate provenientele, precum si mai multe kituri concurente (FM, Revell, Hasegawa) si oricine putea compara kiturile pe orice planuri. Evident ca am facut si eu asta. Intr-adevar, pe majoritatea planurilor, este absolut spot on, in privinta lungimii, asezarii cockpitului, curbelor si proportiilor in general...
Si sta infinit mai bine decit rivalele... daaar, are o mica-mare problema in partea de jos a capotei motorului, acolo unde este radiatorul de ulei. Practic acolo, in loc ca linia sa coboare incet spre aripa, ea merge paralel cu esapamentele, devenind concava in dreptul radiatorului, implicit facind tot motorul sa apara mai subtire si mai lung.

Se poate lasa asa, sau repara fara mare dificultate, inserind o mica pana sub esapamente si ingrosind un pic radacina aripii, care oricum are nevoie de asta. Ce e interesant e ca la S-199 au rezolvat aceasta problema odata cu noul fuselaj...

E o chestie de 1 milimetru si un pic, dar parca ii strica tot feng -shuiul noului kit...

Dar sa lasam pozele sa vorbeasca. Aici pus pe planul de F de la Warpaint, (primul picat in mana)
Imagine atasata: DSCF2737.JPG
Imagine atasata: DSCF2735.JPG
In ultima poza se poate vedea diferenta intre linia kitului si cea a planului...

#4 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2015 - 12:05 AM

Fix-ul ar fi cam asta :

Imagine atasata: fix.JPG

Sa taiem partea de jos si sa bagam o pana de stiren acolo, cu alta similara la radacina aripii...

#5 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 19 August 2015 - 05:40 AM

Am citit pe un forum cehesc despre fix-ul ăsta , dar nu am īnțeles mare lucru , din cauza limbii dificile . Așa că o să fiu foarte atent la lucrarea ta . Spor să ai !

#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 19 August 2015 - 06:31 AM

Foarte bine Edy.
Inițiativa ta de a-l cinsti pe Şerbănescu este un lucru lăudabil.
A fost īntr-adevăr un erou. Mă īntreb, dacă nu pierea īn luptă, ce soartă i-ar fi rezervat viitorul !?
Cantacuzino(de pildă),pānă să fugă la Milano, a fost pilotul personal al lui Ana Pauker !

#7 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 19 August 2015 - 07:09 AM

Salut Edi!

Un proiect frumos, am sa urmaresc cu placere. Si eu care credeam ca noile kituri AZ sunt "impecabile" :rolleyes:!
Nicu

#8 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2015 - 09:47 AM

Eu sunt vecin cu Dl. Serbanescu de ceva timp, si cand ma duc la tata socru, mai trec si pe la el.
Revenind la kit..... Cum papucii mei ai bagat o pana acolo ?
Ai ceva poze intermediare ?

#9 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2015 - 10:36 AM

Pai asta e teoria, in photoshop, nu m-am apucat sa tai nimic inca...

Cit despre Serbanescu, e posibil sa fi ajuns si el pilotul imputzitei, dar cel mai probabil ar fi preferat sa intre cu tot cu ea in pamant decat s-o plimbe de colo-colo...

Eu personal, cred ca as fi facut mai degraba ca in indiana jones combinat cu south park...de genul blocam comenzile, imi luam parasuta in spate (singura parasuta, in afara de pauker) si inainte sa sar, le bagam un "screw u guys, i'm going home" :))

#10 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2015 - 02:04 PM

Am inceput corectia.

Am taiat niste fashiute de stiren de 1mm le-am verificat pe plan inca o data, apoi le-am lipit cu nitro.
Inca exista o concavitate care ma deranjeaza, in fata radiatorului; probabil ca o voi nivela cu putty sau o fasie de plastic dupa ce inchid fuselajul.

Imagine atasata: DSCF2740.JPG
Imagine atasata: DSCF2743.JPG

Sunt deja trei, pentru ca daca tot m-am apucat sa tai.....stie Gopo de ce...


Inauntru am pus super glue, pentru a intari un pic lipitura.

Imagine atasata: DSCF2744.JPG

Cockpiturile au fost vopsite in prealabil cu RLM 66 email de la gunze. Se observa detalierea suficienta dar un pic neclara, absolut suficienta pentru un model cu cabina inchisa...

#11 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2015 - 07:31 PM

Am mai bibilit la interioare, Am adaugat doar manetele de gaze, nu-mi bat capul prea tare caci vor avea cabina inchisa.

Cind se va usca futushul pe ele, urmeaza inca un wash cu maroniu, dupa care lac mat si ceva drbrush cu gri si ceva zgarieturi cu creionul argintiu...

Imagine atasata: DSCF2757.JPGImagine atasata: DSCF2758.JPG
Imagine atasata: DSCF2754.JPGImagine atasata: DSCF2755.JPG
Imagine atasata: DSCF2756.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 19 August 2015 - 07:32 PM


#12 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2015 - 11:32 PM

Am dat un usor wash cu maro, ceva zgarieturi cu creionul argintiu , apoi un lac mat.
Am gasit si ceva centuri de PE prin kituri vechi...

Imagine atasata: DSCF2761.JPGImagine atasata: DSCF2762.JPG
Imagine atasata: DSCF2764.JPGImagine atasata: DSCF2765.JPG
Imagine atasata: DSCF2773.JPG

Si in final am reusit sa inchid fuselajele.

Imagine atasata: DSCF2776.JPGImagine atasata: DSCF2777.JPG

Aici trebuie destul de multa chinuiala pentru a potrivi "capacelele" cu mitralierele.
De asemenea, mare atentie, la mitraliere si esapamente e bine sa lipim ceva bucatele de plastic pe interior, pentru a evita caderea pieselor inauntru cind incercam sa le lipim.

Acum le voi baga in cutie pentru o zi-doua si maine ma voi ocupa de aripi...

#13 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 20 August 2015 - 10:01 AM

Zici ca esti la o fabrica! :hi:

#14 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2015 - 11:34 PM

Azi m-am ocupat de aripi si am nituit doua din ele...nu se vede mare lucru din poze...

La G6 totul a mers mai lin, aripile s-au pupat destul de bine cu noua forma a fuselajului.

Imagine atasata: DSCF2778.JPGImagine atasata: DSCF2779.JPG


La G2 am avut mari probleme la imbinarea capacului mitralierelor.

Imagine atasata: DSCF2783.JPGImagine atasata: DSCF2784.JPG

Presupun ca o solutie mai buna pentru a preveni turtirea lateralelor si nepotrivirea capacului, ar fi un distantier inauntru..mai am oricum vreo 10 AZ model, deci destule oportunitati de experimentare...

#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 August 2015 - 08:35 AM

Bagind acl ic, destul de gros, nu ai deformat locasul pentru esapamente???? Adica, nu a devenit conic????

#16 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 August 2015 - 09:36 AM

Nu prea inteleg ce spui :)

#17 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 21 August 2015 - 10:22 AM

Cred ca Alexandru se refera la forma dreptunghiulara a decupajului esapamentelor.....cred...
Imagine atasata: esapamente.jpg

#18 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 August 2015 - 10:50 AM

pai ala de ce sa devina conic?

#19 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 21 August 2015 - 04:43 PM

De fapt , cred că Z-Mare a vrut să spună că locașul eșapamentelor nu mai este dreptunghiular , ci trapezoidal , īn sensul că latura de jos s-a deplasat cu 1mm īn jos , unghiul drept din partea din spate-jos devenind ascuțit.

#20 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 August 2015 - 05:09 PM

Pai de aia am bagat o pana mult mai lunga, ca sa am de une taia pentru a-l reface dreptunghiular...

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi