Forum Machete,Modelism,Hobby: Eduard 1/48 109 G-6 Hartmann - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Eduard 1/48 109 G-6 Hartmann

#1 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 03 June 2015 - 08:14 PM

Sper sa nu va plictisesc cu atatea Messerchmitt-uri. Eu unul nu ma satur de subiectul Messerchmitt.
De data asta va fi un nemtesc si nu oricare, G-6-ele lui Hartmann. Trebuie sa finalizez ultima cutie royal pe care o am, pentru ca va veni noua editie de G-uri de la Eduard, care pe langa corectiile de dimensiuni vor avea si alte imbunatatiri semnificative. Mai multe detalii despre subiect puteti citi aici http://www.eduard.com/info-eduard/ (newsletterul pe Iunie).


Ingredientele proiectului:

1. Kit-ul Royal 109 G (2,4,6,14) de la Eduard cu toate accesoriile aferente kitului Royal (centuri din panza, roti rasina, etc)
2. Cockpit de rasina - Eduard
3. Jambe de bronz cu capace de rasina - Eduard
4. Esapamente de rasina - Eduard
5. Tunurile si tubul pitot de la Master
6. Mastile de la Montex
7. Figurina Erich Hartmann de la Legend Productions.

Mai jos pozele cu ingredientele pentru acest model.

Nu promit ca pun poze cu etapele constructiei, in masura in care voi putea, voi pune.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: _AUR9179_6925.jpg
  • Imagine atasata: _AUR9180_6926.jpg
  • Imagine atasata: _AUR9183_6929.jpg
  • Imagine atasata: hart003.jpg

Aceasta postare a fost editata de aur: 03 June 2015 - 08:16 PM


#2 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 03 June 2015 - 08:57 PM

Suntem numai ochi si urechi .. spor sa ai !

#3 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 04 June 2015 - 08:20 AM

Atenție, și ăsta are blindajul complet metalic la capul pilotului! Un anacronism sau o înlocuire "la fața locului"?
Cel puțin asta "spune" fotografia postată.
În plus: are carenajele pentru umbrelă specifice variantelor Trop; are baza antenei DF, dar antena în sine pare sălipsească; catarg scurt la antena radio; locașul de escamotare a bechiei pare a fi închis, dar nu sunt sigur, zona este în umbră;

Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 04 June 2015 - 08:26 AM


#4 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 04 June 2015 - 08:54 AM

Imagine postatahttp://www.redbubble...-devil?p=poster
Profilul ăsta mă contrazice în privința blindajului, antenei DF și a carenajelor pentru umbrelă, dar na, tu decizi!

#5 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 04 June 2015 - 09:00 AM

@Sheniloiu: multumesc pentru ponturi. O sa tin cont de ele, oricum mai caut si eu poze cu subiectul.

#6 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 04 June 2015 - 09:28 AM

Imagine postata

Tipii ăștia sunt total de acord cu mine!
Kit Hasegawa 1/32.

#7 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 04 June 2015 - 09:33 AM

Da,e clar e catarg scurt si lipsa antena DF. Carenajele pentru umbrela sunt cele doua bulbucaturi de pe partea stanga a fuselajului, mai jos de cockpit ?

#8 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 04 June 2015 - 10:27 AM

Da, alea sunt.
Și acum, o problemă. Dacă avionul este un fost Trop, ar trebui ca la capotajul motorului, în fața prizei de aer a compresorului, să fie două grupuri a câte 4 găuri, pentru suporții filtrului de aer. Detaliu imposibil de văzut pe fotografia aia.
Este însă posibil ca suporții pentru umbrelă să fi fost montați și pe avioane netropicalizate, în Rusia era destul de cald vara. Tu decizi!
Și atenție la crucile de pe extradosul aripilor, cel puțin pe stânga. Observi ciudățenia?

Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 04 June 2015 - 10:47 AM


#9 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 04 June 2015 - 02:29 PM

Schema de inmatriculare de la Eduard nu este chiar corecta. Are doua greseli. Crucea de pe fuselaj nu este corecta (zona interioara a crucii este mai mare), iar cifra unu trebuie sa vina pe cadrul 3 de fuselaj.
Inmatricularea oricum o s-o vopsesc, nu o sa folosesc decaluri.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Capture.JPG
  • Imagine atasata: Hartman yellow 1.jpg

Aceasta postare a fost editata de aur: 04 June 2015 - 02:30 PM


#10 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 04 June 2015 - 09:43 PM

O intrebare:
Ce colimator sa folosesc ? Revi12 sau Revi16.
Avand in vedere ca este un avion din '43 as merge pe varianta cu Revi12, mai ales ca si-n monografia lui 109 de la Kagero apare tot un Revi12, pentru aparatul lui Hartman 1 galben.

#11 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 05 June 2015 - 10:26 AM

Good question!
Ținând cont de anacronismul cu blindajul și de lipsa antenei DF, eu aș merge pe Revi12 și fără antena de sub fuselaj, din spatele carlingii (IFF, dacă nu mă înșel).

Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 05 June 2015 - 10:26 AM


#12 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 05 June 2015 - 02:44 PM

Antena de sub fuselaj as pune-o, pentru ca m-am tot uitat la fotografii cu g6 din aceeasi perioada si nu prea am gasit fara. Apare si la cele romanesti.

#13 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 08 June 2015 - 10:30 AM

Inscripția aia de pe capotajul inferior, de deasupra radiatorului de ulei, nu prea cred că este așa cum e reprezentată în profilul color Eduard. Nu cred că s-ar fi chinuit să dea cu galben pe capotaj ocolind literele din stenciling. Cred că era mai degrabă așa cum arată în profilul color din cartea aia.
Cu crucea o rezolvi ușor, o tai în patru și aplici fiecare parte la distanța dorită. Mai migălos, dar iese ce vrei.

#14 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 08 June 2015 - 02:10 PM

Da, cam asa se "vede" si in fotografie.

#15 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 09 June 2015 - 10:09 AM

Ciudățenii care se văd în fotografia asta:
- la baza aripii stânga, spre față, este o suprafață cu o nuanță închisă, ar putea fi doar un fel de preș de protecție, pentru a sta mecanicii pe el;
- tot pe acolo se vede o formă asemănătoare cu un cornet de înghețată, în exteriorul dungii ce marchează zona de călcare; oare ce ar putea fi?
- la crucea de pe fuselaj, brațul dreapta/jos, se vede ceva negru ce este sigur stencilingul cu crucea roșie pentru trusa sanitară; dar se mai vede o formă triunghiulară perfectă, cam greu de crezut că este o pată de vopsea făcută cu pistolul de vopsit;
- crucile de pe extradosul aripilor au o cruce de altă nuanță la interior.
Ca observație, avionul pare a fi destul de proaspăt vopsit, fără uzură evidentă.

#16 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 09 June 2015 - 10:19 AM

Da, am observat si eu crucea difuza de pe aripa.Pe langa astea ar mai fi urmatoarele:
Nu are inscriptie de "Nu calca aici (in germana) pe voletul superior de la radiator, iar inscriptia de "Calca numai aici (tot in germana, evident)" de pe aripa este in exteriorul zonei de calcat, ci nu pe interiror cum apare la alte G-uri germane.

Aceasta postare a fost editata de aur: 09 June 2015 - 10:19 AM


#17 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 09 June 2015 - 09:24 PM

Am avansat cu interiorul, pana la primer. Urmeaza vopsirea si uzura inteiorului. Nu voi exagera foarte tare, era destul de nou.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: _AUR9184_6930.jpg
  • Imagine atasata: _AUR9185_6931.jpg
  • Imagine atasata: _AUR9186_6932.jpg
  • Imagine atasata: _AUR9189_6933.jpg
  • Imagine atasata: _AUR9190_6934.jpg
  • Imagine atasata: _AUR9191_6935.jpg


#18 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 10 June 2015 - 12:36 PM

Deci principiile de bază privind construcția și vopsirea sunt stabilite, nu îmi rămâne decât să îți doresc spor la lucru!
Sunt sigur că va ieși ceva deosebit!
Please, dacă te lasă sufletul, nu insista cu umbrirea sau cum îi zice, la liniile de separare a tablelor. Ai să observi că va ieși ceva mai stealth, mai aproape de ceea ce se dorea a fi un Bf.109G cu schema asta de vopsire. Evidențierea tablelor prea îl va face să sară în ochi, ar trebui să fie ceva mai fantomatic!
Iar dacă te uiți la fotografie, vei vedea că și în realitate acele linii sunt în general destul de greu de observat.

#19 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 10 June 2015 - 12:48 PM

Suntem pe aceeasi lungime de unda. Spun asta pentru ca am de gand sa nu insist prea tare in ceea ce priveste luminarea si umbrirea, iar pentru washing nu voi mai folosi negru, ci un gri mai inchis, mult mai discret decat negrul, pe care l-am folosit la modele anterioare. Se vede si din poze ca nu era un avion foarte uzat, asa cum apar alte Messerchmit-uri prin poze, pline de mizerie, pete, julituri, etc. Asta chiar nu prezinta astfel de semnalmenteImagine postata .

#20 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 10 June 2015 - 01:45 PM

Am şi eu o întrebare: când a început să apară celebra lalea neagră pe botul aparatului lui Hartmann?


Mulţumesc.

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi