Viaductul de la Valea Fetii Linia CF Craiova - Calafat
#1
Postat 03 June 2015 - 07:51 PM
Iote ca i-a venit vremea sa fie facuta public, pe acest forum, si aceasta lucrare desi cred ca am avut ceva la scufita cand m-am angajat sa-l fac la TT, adica scara 1:120.
Noroc ca-mi place lucrarea si, daca-mi aduc bine aminte, eu am fost cu ideea mai ales ca o sa ajunga intr-un circuit la expozitia de la Nessebar Bulgaria.
Imi propusesem si promisesem, mie personal, adica lui je, ca nu mai lucrez decat de la scara 1:24, cu mici exceptii 1:72 si/sau 1:43, chiar daca mai am un modul, sau trei, la 1:87 H0 de facut.
De moda veche fiind am zis sa sarbatoresc ziua de 1 Mai prin munca asa ca m-am mutat in marele atelier din bucatarie deoarece cam stiti cum sta situatia cu locul de munca in restul casei de la telenovela "Max Garage"
Exista un termen si l-am respectat desi s-a cam plimbat cutia deoarece fug de responsabilitate si nu am vrut sa-mi asum niciun risc in ce priveste pozitionarea si montarea liniei. Eiiii ... chestia cu socoteala de acasa si targul a functonat perfect
Evident ca nu se iau in calcul eventualele greseli de constructie a viaductului si o toleranta de +/- milimetri, avand in vedere "generozitatea" scarii de executie, nu se pune.
Problemele, dupa aducerea desenului la scara 1:120 sunt de alta natura. Aveam polistiren de 20 mm grosime si trebuie sa ajung la o latime a constructie, fara trotuare de 41 mm.
Cum rezolvam problema?
Simplu. Zicem ca avem 41 mm si lipim doua placi de polistiren care, impreuna, fac 40 mm.
Cand va spuneam de tolerante de +/- milimetri ati crezut ca glumesc. Ei bine nu glumesc si daca se intampla ...
sa nu dati vina pe mine
Sa trecem la primele infaptuiri.
Avem o cutie, instrumente de trasat, masurat, scris si sters, scule si masini unelte pentru taiat, pofta de lucru, si intreg atelierul din bucatarie dota cu aspirator, cafea si bere la discretie. Vorbeam de aspirator nu de bere.
Sablon
Trasare pe polistirenul de 20 mm grosime
Taiere polistiren siii ...
uite asa se "naste" un viaduct la TT.
...
#3
Postat 03 June 2015 - 08:02 PM
Evident ca au aparut si problemele, ceva mai mari decat - 1mm din latimea viaductului de care am si uitat.
Pamantul! Ma auziti? Avem o problema ...
Cota intre console de 304 mm.
Lungime viaduct 334 mm
Uite asa au aparut intrebarile:
Tai din viaduct?
Tai din consolele modulului?
Pana la lamurirea problemei o poza cu picioarele ... viaductului
Si ca sa nu credeti ca eram singurul "in atelier" care cauta o solutie de rezolvare a problemei ...
...
#4
Postat 03 June 2015 - 08:13 PM
Evident ca mutatul cu satra, a se citi cu scule si materiale, a fost la ordinea zilei asa ca pana la urma, in functie de situatie m-am cam plimbat din bucatarie la calculator si invers. La urmatoarea lucrare am sa contorizez deplasarile sa vad ce inseamna ca distanta.
Apropo! Am taiat din console si gata ...
In imaginea de jos: corpul principal al viaductului din polistiren, coronamentele din carton, picioarele din plastic gravat
O sa iasa ceva foarte inghesuit.
Nu inteleg de ce nu se pot face module atipice la TT.
De ce trebuie sa ne incadram in anumite lungimi?
Exista cazuri cand ceea ce este pe modul impune o astfel de situatie.
Acuma mergem asa ca nu se mai poate schimba nimic.
Montat, provizoriu, viaductul
Linia CF v-a fi asezata pe pluta de 4 mm grosime.
Viaductul o sa fie la inaltimea fasiei de pluta.
De ce am facut asa?
Simplu. Daca punem pluta pe viaduct ciuperca sinei o sa depaseasca cu mult trotuarul si nu este bine si nici nu se vede bine.
Ca sa va faceti o idee despre "Piccadilly Circus", in varianta "Viaductul de la Valea Fetii", o poza de sus
Facui "probe". Daca tine masinile la 1:87 nu vad de ce nu ar tine materialul rulant la 1:120
Off ... relieful! Ce o iesi ca prea bine nu o sa fie.
...
#5
Postat 03 June 2015 - 08:16 PM
La un moment dat, a venit si asta, nu a mai trebuit sa-mi fac probleme cu lungimea modulului si mai ales cu relieful.
Au iesit foarte bine, excelent as putea spune chiar daca modestia ma caracterizeaza.
Adio cartoane, adezivi, plasa de tantari, munca si iar munca.
Au ramas in urma.
Acuma trebuie sa ma ocup de pasaport si vaccinare.
Cum va place modulul?
Mai trebuie adaugat ceva?
...
#7
Postat 03 June 2015 - 08:26 PM
Bateriile AA sunt si pe partea cealalalta a viaductului si au aparut dintr-o gresala de coordonare a lucrarii asa ca a fost necesara decuparea unor "capace" in relief pentru a putea monta oarece suruburi si piulite in vederea interconectarii moduleleor.
Am trecut si pestea asta, nu au cazut capete si nu s-a injurat printre dinti.
Putina culoare de fond
Textura - oricum o sa fie acoperita de vegetatie asa ca o sa se vada numai ce ramane "chel"
O carare cam abrupta dar poate o mai indulcim din nisip si vegetatie
Ideea de a "fixa" linia cu banda dubluadeziva nu este o solutie fericita. Se observa ce contorsionat a ajuns traseul CF.
Cand va spuneam ca de ce am fugit de aia nu am scapat, chestia cu socoteala de acasa si targul a functionat perfect.
...
#8
Postat 03 June 2015 - 08:34 PM
Am pozitionat corect linia, zic eu, si am refacut lipiturile la capat.
Acuma este ok.
Balastare si putin verde
Restul de vegetatie, cam saraca deoarece pomii au ajuns inaintea noastra in Bulgaria si urmeaza sa fie pusi acolo plus micile retusuri: capetele modulului, ceva vopsele si completari cu iarba.
Cam asta a fost "povestea" constructie modulului la TT (scara 1:120).
La aceasta ora este impachetat si maine dimineata pleca spre Nessebar.
La intoarcere o sa completez anuntul de la "Evenimente si expozitii" cu un scurt reportaj si ceva poze.
Spoor!
#9
Postat 07 June 2015 - 07:12 PM
Daca mi-ar fi pus cineva problema obtinerii latimii de +1mm a constructiei, cred ca as fi incercat rezolvarea prin lipirea celor doua piese din polistiren cu adezivul acela tocmai indicat pentru polistiren care are o culoare portocalie sau maronie in functie de producator, este extrem de dens, astfel incat dupa lipire nu se contracta. Cred ca se putea obtite acel mm din grosimea adezivului. Nu spun ca e cea mai buna metoda, dar este prima pe care as fi incercat-o (macar pe doua bucatele de polistiren pentru a vedea rezultatul final).
O sa urmaresc continuarea, pentru ca, la fel ca intotdeauna, am avut ce invata.
#15
Postat 08 June 2015 - 08:53 PM
Dupa o plimbare la expozitia de la Nessebar modulul cu viaductul este inapoi, in Bucuresti, in atelier.
Inainte sa raspund intrebarilor si dilemelor multumesc tuturor pentru incurajare si sprijin.
Conteaza foarte mult cateva cuvinete scrise la un subiect, indiferent daca sunt observatii sau incurajari.
flo, la 07 June 2015 - 09:34 PM, a spus:
Ce material este acela roz ?
wurger, la 08 June 2015 - 11:49 AM, a spus:
...
"Materialul" este o pasta facuta din cea mai proasta hartie igienica, roz, "dizolvata" in aracet diluat si aplicata cu pensula pentru a da textura terenului.
wurger, la 08 June 2015 - 11:49 AM, a spus:
Faci si apa acolo la stuf ?
Din pacate "ingredientul" pentru simularea apei nu a ajuns la timp asa ca la expozitie a ajuns, modulul, cu cateva baltoace facute din adeziv "Bizon"
Z-mare, la 08 June 2015 - 01:08 PM, a spus:
Intrebare, la ce folosesc tevile alea care ies din maluri?
flo, la 08 June 2015 - 03:01 PM, a spus:
Parerea mea...
Povestea este mult mai simpla.
Datorita unei comunicari defectoase, oare de ce mi se intampla numai mie!, nu mi s-a spus sa montez piulite, in alveole, cu grad de libertate pentru a fi infiletate in ele, suruburi pentru solidarizarea modulelor de la cele doua capete, viaductul facand parte dintr-un circuit.
La prezentarea pe forumul de modelism feroviar am scris ca sunt tunuri AA la care se adauga un tren AA pe viaduict
Spoor!
#16
Postat 09 June 2015 - 12:10 PM
De fapt, ai putea sa o dai altfel:
Un intreprinzator la moda, si-a facut o microhidrocentrala in zona, drept pentru care, din raul cel frumos au mai ramas 2 tevi si 3 balti.
(sa nu crezi ca nu m-am prins ca tevile erau doar provizorii)
Aiai cu hartia igienica......E roooz pentru g--z.
#17
Postat 09 June 2015 - 04:29 PM
wurger, la 09 June 2015 - 12:10 PM, a spus:
De fapt, ai putea sa o dai altfel:
Un intreprinzator la moda, si-a facut o microhidrocentrala in zona, drept pentru care, din raul cel frumos au mai ramas 2 tevi si 3 balti.
...
Nu tine chestia cu intreprinzatorul din mai multe motive.
In realitate lacul alimenteaza parcul Romanescu cu apa;
Lipsa de comunicare a colectivului de creatie sau asa se intampla cand sunt mai multi sefi si, nu in ultimul rand, partea vizibila de lac si stufarisul vor fi refacute iar parapetul trotuarului, probabil debitat la laser, adaugat si el + oarece imbatranire.
Pana la anul la TEMOFESZT - BUDAPESTA 2016 este timp destul.
Evident ca revin cu poze dupa reamenajare.
Spoor!
p.s.Chestia cu hartia igienica roz este reala. Hartia de cea mai proasta calitate se preteaza cel mai bine la asezarea pe ziare, bucatele sau "sos" cu aracet, restul au tendinta sa-si arate modelele si cu cat au mai multe straturi cu atata este mai rau.
#18
Postat 15 June 2015 - 01:41 PM
In alta ordine de idei acum avem si apa, si tufe si de toate. Pe alese... sau mai facem. Ma uitam la pozele actuale de acolo (ce am uitat de ele) versus cele de cand a fost constuit... si apoi la ce ai facut... A iesit bine, zic eu...
#20
Postat 23 June 2015 - 10:40 AM
Cand am avut de facut machete feroviare, in unele situatii, peste hartia de tip prosop de bucatarie aplicata cu aracet pe structura am folosit fie o pasta de ipsos moale pe care am aplicat-o la pensula, fie nu am folosit nimic, deoarece trebuie aplicat nisip sau alte materiale. Deci, stie cineva, din experienta exista vreo diferenta comportamentala intre un strat de hartie cu aracet care practic se comporta ca o pasta si un strat de ipsos, sau este doare o chestie de gust si obisnuinta?