NESSEBAR - BULGARIA 2015 Expozitie de trenulete
#1
Postat 27 May 2015 - 05:39 PM
In perioada 5 - 7 iunie 2015 expozitie de trenulete, la scarile 1:87 (H0) si 1:120 (TT) in statiunea Nessebar - Bulgaria.
Din Romania participa un grup de modelisti, la ambele scari de constructie, cu module functionale si material rulant, "Club Feroviar Bucuresti" (H0), "Clubul Improvizat Bucuresti" (H0) si "RO - TT" adica, in ordine alfabetica:
Andrei Hornet (andreiul)
Bogdan Bocsan (BogdanRa)
Dan Dobrescu (siiloh)
Dorel Dumitru (LDH)
Dragos Iosif (sogard)
Nicolae Stama (cftt)
Radu Popescu (Radu 161)
Fotografii cu imagini din expozitie si participantii la intoarcere.
Acuma doar afisul expozitiei
Spoor!
#3
Postat 28 May 2015 - 05:36 PM
#6
Postat 12 June 2015 - 05:39 PM
Am revenit de la Nessebar bucurosi de reantalnirea cu prieteni si ca am legat noi prietenii cu cei ce impartasesc pasiunea pentru trenulete.
Despre drum, dus/intors, nu sunt prea multe de spus. Cu exceptia faptului ca am fost, putin, intarziati pe podul de la Giurgiu, in "partea" romaneasca se lucreaza la carosabil si se circula cu semafor, in rest fara probleme. Nu am intalnit, in cei 800 km, decat un echipaj de politie si acela nu a avut treaba cu niciuna din cele patru masini cu numere de Romania.
Sosea acceptabila, trafic moderat, se respecta viteza impusa pe tronsoane, nu se fac depasiri la limita si pe linie continua.
Am ajuns cu bine, am descins la cazare dupa care in salile de expozitie. Au fost doua, una pentru scara 1:87 si una pentru 1:120.
Bafta mea si a lui Niki a fost ca salile erau la subsolul hotelului, hotel Marieta, sali ce functioneaza, in sezon, ca discoteca.
Au fost facute o gramada de fotografii si cu toata selectia selectiilor tot au rezultat o gramada de pus pe forum.
Sper sa nu va plictisesc prea mult cu ele.
Incep cu scara 1:87.
Traseul, format din module CF, dupa unii se numesc segmente, a fost constituit din lucrari ale bulgarilor, maghiarilor si ale romanilor.
Ponderea cea mai mare au avuto lucrarile gazdelor.
Circuitul a fost montat, relativ, repede si strans, la sfarsit, si mai repede.
Andrei, foarte atent, punand la punct ultimele detalii si aliniind sinele astfel ca modelele sa ruleze fara probleme
Si la ei, ca si la noi, tema fierului vechi este de actualitate ...
... ca si aceea a exploatarii lemnului
...
#7
Postat 12 June 2015 - 06:00 PM
Evident ca de fierul vechi si lemne nu s-au sinchisit gastele ce si-au vazut de balta lor preferata
La stana zgomotul fierastraielor nu a creat nicio reactie
Ma intreb unde au gasit loc de campare turistii astfel incat sa nu fie deranjati
Oare se dezafecteaza sau se reface?
Greu de spus dar parca imaginea este cunoscuta si pe meleagurile noastre.
CFR 150.000 in trajul de la Nessebar avand la remorca o garnitura bulgareasca de vagoane tip Y
Prietenia romano - bulgara, un EA 060 BDJ si un DA 060 CFR gata de drum
Viaductul de la Crasna, linia CF Ploiesti - Valenii de Munte - Maneciu, realizat la Clubul Feroviar Bucuresti
Modul al Clubului Improvizat Bucuresti
...
#8
Postat 12 June 2015 - 06:12 PM
Podul de la Curcani - linia CF Bucuresti - Oltenita realizat de catre Clubul Feroviar Bucuresti
Fortul Nr.13 din lantul de fortificatii al Bucurestiului realizat de acelasi club
Si bulgarii au petrol ...
Se pare ca la ei vara a venit mai repede iar orzul este numai bun de secerat
Cat priveste septelul nu au niciun stres
Iar in materie de constructii incearca sa fie in top
...
#9
Postat 12 June 2015 - 06:23 PM
Pod, in lucru, al Clubului Feroviar Bucuresti. Momentan nu stim amplasamentul si sper sa nu fie un apropo al pasajului ce face legatura intre autostrada Bucuresti - Ploiesti si soseaua Andronache
Terminal de containere bulgaresc
Un punct de transformarea, realizare de exceptie, a colegilor bulgari
Trei module, avand ca tema innundatii si incendii, realizate de catre colegii maghiari
Coada la bariera. De dragul masinilor, desi nu trecea niciun tren pe modulul romanesc, Andrei a coborat barierele
DA 060 CFR, tactand o lunga garnitura cu vagoane pline cu ciment de la Fieni intra in statie
Unde v-a face "cruce" cu un personal compus din vagoane etajate CFR avand la tractiune un EA 060 CFR
...
#10
Postat 12 June 2015 - 06:38 PM
150.000 CFR la capat de linie
Iote ca, pana la urma, au venit americanii.
Locomotiva, imensa, "Big Boy" in fata Fortului 13.
Tare, nu?
A venit toamna, cam repede, si floarea soarelui "gata" de recoltat
Un EA 060 BDJ, construit la Electroputere Craiova si statia de domiciliu Burgas
O alta americana pe modulul romanesc
Cam asta a fost la 1:87 H0 dupa care a urmat partea trista a expozitiei
Continuam cu episodul II.
Spoor!
Mascota expozitiei Cara
...
#11
Postat 12 June 2015 - 06:45 PM
Emo, cel cu sapca rosie, liderul modelistilor bulgari
Niki si Bogdan punand la punct cele o mie de detalii ca modulele cu statia "Moinesti" sa arate si sa functioneze impecabil
Doi prieteni la H0
O familie de modelisti feroviari
O pauza binevenita. Andrei si Dragos
Delegatia Romaniei
Dan, cel mai mare (inalt) modelist feroviar roman
Viitorul modelistilor feroviari bulgari este asigurat
Aparate de fotografiat, de filmat, trepiede, lumini = paparazi
Participantii - aproape toti
...
#12
Postat 12 June 2015 - 06:55 PM
La scara 1:120 (TT) lucrurile de la deschiderea la inchiderea expozitiei au decurs cam dupa acelasi scenariu
Se monteaza, la greu, modulele, unul dupa altul, se aliniaza, se fac reglaje fine ca linia sa fie la acelasi nivel si sa aibe coliniaritate
Uneori se fac premontaje
Unii deja se gandesc la toamna, la struguri, la vin, ... desi in pahar a fost bere
O statie bulgareasca ce a avut "ore" grele avand in vedere traficul feroviar
Moinesti
Si noi mai avem, inca, petrol
Case romanesti, creatia integrala din carton la scara 1:120 - Janos/wittman 40, in Bulgaria, pe module romanesti
...
#13
Postat 12 June 2015 - 07:00 PM
Desi in realitate la Moinesti nu stiu daca mai circula trenuri in miniatura este permis orice asa ca traficul exista
Atent supravegheat si fotografiat de pasionati
Un triaj unde se formeaza garniturile ce pleaca pe traeu
si ajung chiar si pe meleaguri romanesti
Mireasa din tren
Dupa trei zile a urmat inevitabilul.
Ne-am strans si impachetat jucariile
...
#15
Postat 12 June 2015 - 07:12 PM
Nu a lipsit nici televiziunea care, pe langa modelistii bulgari, a luat interviuri colegilor maghiari
Si romanilor care au delegat pe Radu - era mai inalt
Cam asta a fost.
Urmeaza Balaton, Budapesta, cu cei ce modelesc la H0, poate ceva la Ruse - inca nu este nimic sigur, Rasnov - speram sa se tina si om mai vedea.
Spoor!
#16
Postat 15 June 2015 - 01:33 PM
Multumesc de "propaganda" facuta si aici, ma bucur ca a fost si acest capitol si ma bucur si de savuroasa povestire. Lipseste insa faza cu Nu mai avem Motorina . Vreau doar sa fac o mica remarca, sper sa nu te superi, este vorba de diferenta intre Expozitie, Intalnire si Intalnire cu public.
In Occident am inteles ca se practica chiar intalniri total private. Care este diferenta intre o expozitie si o intalnire? Intalnirile sunt dedicate rularii trenurilor si nu cer module terminate, ci doar functionale. Din acest punct de vedere au fost vazute multe module in care era pusa doar sina si terasamentul, restul nici macar vopsit pamantul sau pusa iarba. Noi insa cred ca ne-am prezentat foarte bine.
De la H0 mi-a placut ideea santierului de pod si a organizarii de santier de langa Calea ferata. La TT biciclistii lui nicky au fost ceva inedit.
Si daca tot m-ai chemat pe aici...voi cauta topicele unde sunt prezente casutele
#18
Postat 16 June 2015 - 05:17 PM
O completare la ce a spus wurger dar cu referire la televiziunea bulgara.
Reporterita, dupa ce a intrebat, cate in luna si stele legat de ideea de a reprezenta un scenariu sau altul pe module, chestii de tehnica machetistica, modificari si conversii de material rulant, participari la evenimente similare, etc., etc., nu a mai intrebat nimic. Epuizase toate intrebarile legate de machetism si modelism feroviar.
Si, totusi, noi asteptam intrebarea de final care nu mai venea si nu a venit niciodata indiferent cine a fost intervievat.
Nu am auzit enervanta si de prost gust intrebare "Cat costa?" si tare ne-am bucurat ca nu a fost pusa.
Spoor!
#19
Postat 17 June 2015 - 09:53 AM
Fiecare cu placerea /pasiunea sa . Foarte fain arata asa ca expozitie din acele imagini . Stiu indirect cam ce munca este pt unele piese deastea , ma refer in special la locomotive > In Braila din ce am vazut pana acum suntem cepa Hobbysti da fiecare pe o directie . Cunoscc doar doi din ei tata si fiu care sunt f implicati in chestiile aste cu trenuletele . Asa ca de cate ori ajung pe la ei vad tot felel de locomotive in special in inmatriculare romaneasca .
Fain tot ce am vazut acolo doar ca privitor . Felicitari pt parcipare si cele realizate si expuse . . Sporuri cu sanatate si cer senin !
#20
Postat 17 June 2015 - 05:20 PM
Este vorba despre familia Savin, deschizatori de drum in conversia locomotivelor germane in locomotive CFR, constructii de la zero pe aceiasi tema, vagoane de calatori si marfa, locomotive diesel si hidraulice.
Materialul rulant, locomotive si vagoane, conversii sau constructii de la zero, sunt in colectiile multor pasionati feroviari din tara si nu numai.
Spoor!
- ← iunie, a treia sambata, intalnirea
- Evenimente & expozitii
- intilnirea lunii iunie de la HB Bistro →