Marina Romana in Razboiul Mondial 1916-1919
#136
Postat 20 November 2016 - 06:50 PM
Atelier romanesc pentru intretinerea torpilelor:
In a II-a jumatate a lunii august 1916 S.M.S. KOROS trecea la numai 50 m de postul romanesc de lansare a torpilelor de pe insula Mocanu. Trecerea monitorului fusese anticipata de catre marinarii romani informati la timp de catre posturile de observatie din zona Persina. Torpila Whitehead lansata de catre slt. Paunescu a ramas intepenita in cadrul de lemn folosit drept tub lans-torpile; minele de curent plasate in de lt. Alexandru Popescu nu au avut efect.
In a II-a jumatate a lunii august 1916 S.M.S. KOROS trecea la numai 50 m de postul romanesc de lansare a torpilelor de pe insula Mocanu. Trecerea monitorului fusese anticipata de catre marinarii romani informati la timp de catre posturile de observatie din zona Persina. Torpila Whitehead lansata de catre slt. Paunescu a ramas intepenita in cadrul de lemn folosit drept tub lans-torpile; minele de curent plasate in de lt. Alexandru Popescu nu au avut efect.
#137
Postat 25 November 2016 - 08:29 PM
Noiembrie 1916
Despre ocuparea capitalei de catre trupele puterilor centrale, scurte extrase din "Jurnal din vremea ocupatiei" .
"Cuceritorii romanilor" - deh, daca nu erau nemtii nu cred ca austro-bulgarii-turcii mai intrau in Bucuresti
Despre ocuparea capitalei de catre trupele puterilor centrale, scurte extrase din "Jurnal din vremea ocupatiei" .
"Cuceritorii romanilor" - deh, daca nu erau nemtii nu cred ca austro-bulgarii-turcii mai intrau in Bucuresti
Aceasta postare a fost editata de 177: 25 November 2016 - 08:38 PM
#138
Postat 27 November 2016 - 04:54 PM
Fotografie dintr-un port bulgaresc neidentificat ( parca scrie Kozlodui) datata 30.06.1904. In centrul imaginii, vaporul cu doua cosuri este vasul de pasageri si posta bulgar ALEXANDR I (“Александър I”) . La 02.07.1913 a fost sabordat la varsarea raului Lom in Dunare pentru a nu fi capturat de catre romani. A fost ranfluat la finalul aceluiasi an, dar a fost casat in anul 1914 din cauza problemelor masinii cu abur.
deplasament: 350 tone
lungime: 61 m
latime: max. 13 m
viteza: 7,6 nd
lansata de Forges et Chantiers de la Méditerranée in 1883
In caz de razboi urma sa fie armat cu tunuri usoare si instalatii de lansare a minelor.
Germanii au cedat marinei bulgare remorcherul TAR FERDINAND in aprilie 1916. Dupa terminarea primului razboi mondial a fost preluat de francezi care l-au folosit in scop comercial pana in 1939.
deplasament: 700 tone
lungime: 59 m
latime: 7,4m/max. 15,4 m
Submarinul bulgar cu Boris III la bord:
deplasament: 350 tone
lungime: 61 m
latime: max. 13 m
viteza: 7,6 nd
lansata de Forges et Chantiers de la Méditerranée in 1883
In caz de razboi urma sa fie armat cu tunuri usoare si instalatii de lansare a minelor.
Germanii au cedat marinei bulgare remorcherul TAR FERDINAND in aprilie 1916. Dupa terminarea primului razboi mondial a fost preluat de francezi care l-au folosit in scop comercial pana in 1939.
deplasament: 700 tone
lungime: 59 m
latime: 7,4m/max. 15,4 m
Submarinul bulgar cu Boris III la bord:
Aceasta postare a fost editata de 177: 27 November 2016 - 04:57 PM